BF Januari 2017
För alla oss som har BF i januari 2017!
För alla oss som har BF i januari 2017!
åh vad roligt.. nu är jag avis haha...jag hoppas.. har lite otrevlig kännsla där nere sen igår så huvudet har kanske sjunkit lite.. o börjad emå illa på morgonen (eller dygnet runt nu) också...tror jag åker in till förlossningen nästa vecka innan igångsättning om det inte blir nåt för att få något att sova iaf de nätterna innan eftersom jag inte sover något nu...
Ja det är kul att det bara sätter igång utan åt känna något direkt innan som förvarning..
Ja det är helt underbart <3
Nu är vi på väg hem..
Ska bli kul att se hur våra två katter reagerar på vad det är för liten sak vi har med oss hem
Och längtar tills min dotter kommer hem efter skolan..
Hon har nog längtat trots att hon försökte låtsas cool för en tonåring ska väl inte bry sig
Men hon har sett bilder och frågat när hon får hälsa på (hon bor växelvis hos sin pappa och bonusmamma och halvsyskon)
åh vad roligt.. nu är jag avis haha...jag hoppas.. har lite otrevlig kännsla där nere sen igår så huvudet har kanske sjunkit lite.. o börjad emå illa på morgonen (eller dygnet runt nu) också...tror jag åker in till förlossningen nästa vecka innan igångsättning om det inte blir nåt för att få något att sova iaf de nätterna innan eftersom jag inte sover något nu...
Dagens bebisar verkar vara större, våran Runa vägde 4580g å var 53cm lång..
Vi har också två katter, på 8mån. De var väldigt skeptiska till vad det är för något vi kom hem med. Kastrerade hankatten är fortfarande lite anti mig. Förut var matte bäst av alla, men det är som han tycker att jag svikit honom. Honkatten är väldigt nyfiken å försiktig. Men gråter hon måste hon komma å kolla hur läget är..
Haha ja dessa tonåringar som verkar vara coola men känslorna finns där inne ändå.
Det är inget kul när man inte kan sova något märkvärdigt. Speciellt när man vet att man behöver krafter! Men jag håller tummarna att det snart blir bebis å att du orkar <3
Tack för omtanken, vi har blivit erbjudna terapi så jag tänkte börja gå snart när allt lugnat ner sig lite. Jag har lyckligtvis inga problem att knyta an till barnet men jag är lite deppig och mentalt trött, och när jag tänker på förlossningen blir jag rätt ledsen. Hoppas de har en bra kurator på BVC.
Nu har vi landat hemma! Vår fina lilla dotter föddes natten mellan tisdag och onsdag, 1/2 kl 02.08, 3326 g och 52 vem lång.
Förlossningen blev rätt komplicerad på flera sätt, jag jobbade på bra i öppningsarbetet men huvudet ville inte komma ned. När jah kämpat mig upp på 5 cm på 12 timmar bestämde jag mig för att ta epidural, det var fantastisk att få en paus och chansen att återhämta sig lite.
Sedan längre fram var jag öppen 10 cm i flera timmar men fick inte krysta eftersom huvudet fortfarande stod högt, den smärtan var hemsk och då var det nära att jag förlorade kontrollen. Jag hade krystkänsla redan vid 7 cm och väldigt mycket smärta ut mot ryggen, det förklarade sig sedan - tösen kom i vidöppen bjudning (ansiktet uppåt). Hon hon ut 18 timmar efter första värk och allt var bara bra. Sedan krystade jag ut moderkakan och på 2 sekunder fylldes hela rummet med folk. Jag hade fått en blödning i livmodern fick jag veta och skickades iväg i ilfart till operation och blev nedsövd. 5 timmar efter födseln blev jag utskriven från uppvaket och fick återförenas med min familj. Fick extra vård på BB, förlorade totalt 2.5 liter blod drygt och fick fyra påsar blod under efterföljande dygn, var väldigt svag men nu mår jag bra.
Trots detta hade jag en fantastisk förlossningsupplevelse, jag och maken jobbade ihop helt perfekt, personalen tyckte att vi borde bli profylaxinstruktörer! Jag kunde känna mig trygg hela tiden trots all dramatik Jag är så himla glad och tacksam över sjukvården och jag vet ju att om det inte var för dem hade jag inte suttit här idag. Nu är det fullt fokus på min underbara dotter och vår lilla familj <3
hur går det för er allesammans här? hänger ni i någon annan grupp här
Allt bara bra här jag var nog först ut att föda...Ililleman har blivit stora killen väger nästan 9 kg och blivit drygt 5 månader!
Ammar fullt ut än!Våren är här fullt upp med alla mina kids.
Jag undrar också hur det går för alla! Själv skrev jag inte aktivt i tråden men följde den noga :)
Vår tjej är drygt tre månader nu och växer på. Imorgon ska vi på babymassage med mammagruppen, har ni varit på det?
Jag fick vänta länge på att mammagruppen satte igång. När jag fött hade de precis påbörjat en grupp så jag fick vänta på nästa grupp som drog igång i april. Lite tråkigt att vänta så länge men bättre sent än aldrig. Det är ju värdefullt att träffa andra mammor (och pappor också för den delen).
Puff! Hej på er! Är det någon som ibland kommer hit? Hur går det för er med era små (nu lite större bebisar?