Inlägg från: Anonym (Mjölkallergi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mjölkallergi)

Tvillingar på 5 månader och gravid igen

Anonym (Gå på magkänslan) skrev 2016-04-27 09:51:34 följande:

Känn efter vad du verkligen orkar!

Jag hade 16 mån mellan mina och den sista hade kolik, skrek konstant i 10 mån.

Jag kände mig otillräcklig och hade ständigt dåligt samvete. Det slutade med utmattningsdepression oc skilsmässa för mig.

Du ska inte ha dåligt samvete vad du än väljer. Du väljer utifrån din ork och vad ni klarar av. Lycka till, kram

Är ni säkra på att det var kolik? Efter 2 månaders ålder brukar mjölkallergi komma och försvinner oftast efter 1års ålder, så kan ju även varit så att barnet behövt mjölkproteinfri mat... 2av mina barn har haft just det problemet, varav det första av 3 trodde vi hade kolik men med okunnigt BVC så kom det aldrig upp, hade önskat ja kunde gjort om mitt första barns liv o provat annan ersättning, kanske ja då hade haft det mycket enklare för det var snarare mjölkallergi än kolik... Så mitt tips till alla kolikföräldrar är att testa mjölkproteinfritt för att se om det gör någon skillnad, varför lida i onödan... Jättetråkigt din skilsmässa synd ni inte fick bättre hjälp..
  • Anonym (Mjölkallergi)
    Anonym (Va?) skrev 2016-04-27 19:48:34 följande:

Hur kan du rekommendera någon att skola in nyblivna 1-åringar på förskolan? Och för att få mer tid till bebisen! Galet att folk ens får göra så! Då menar jag när de är så små

Bättre för barnen att börja på förskolan runt 1,5år, dom integrerar sig bättre samt får dom lära sig att röra sig bland andra barn, man kan ju alltid ha kortare dagar Min son börja när han var 2,5 och hade jättesvårt att anpassa sig medans dottern var 1,5år och henne gick det galant för, sen e ju alla olika individer
Svar på tråden Tvillingar på 5 månader och gravid igen