Tvillingar på 5 månader och gravid igen
Hej igen
Tack för allt alla har delat med sig av.
Vi överväger abort. Nu känns det som att jag måste förklara mig. Ursäkta mig. Och det är ytterligare sten i ryggsäcken. Vi har kämpat hårt för att få våra tvillingar och jag vill vara där för dem till 100 procent. Min man och jag har pratat och pratat. Visst, vi skulle nog klara det. Men på bekostnad av vad? Tid med våra så efterlängtade tvillingar på 5 månader. Tid för varandra, vänner och familj vilket vi inte haft senaste tiden pga alla försök. Senaste åren har mest handlat om vår kamp för att få våra barn. Och nu är de här och jag vill ha tid för dem. Tid, ork, engagemang för de är fantastiska och värda det. Vi vill inte väntar flera år till på att få börja leva igen.
Finns det andra som har gjort abort efter massor med IVF-försök? Eller efter tvillingar/två barn för att det kändes som "tillräckligt"?
Det känns ofta som att det "rätta" beslutet hos gemene man är att behålla barnet. Jag väger lite över mot att jag väljer min familj som den är idag. Det är jobbigt att behöva känna att jag behöver förklara mig och vårt troliga beslut. Vi har inte gjort abort än men vi har en tid bokad.
Allt går, men det viktiga är ju inte om det går, utan hur det går.