Alexandra undrar skrev 2016-04-30 21:31:49 följande:
Hej. Plussade för 1 vecka sedan idag. :)
Jag kanske också kan få vara med här och dela tankar och funderingar med er?
Och så klart följa eran väg mot födseln.
Vet dock inte om jag är i vecka 5 eller 9?
Ska förklara... Gjorde en massa ägglossningstester i mars. Vet inte om dem visade fel eller om ägglossningen blev förskjuten med ca. 1-2 v. Kan ha haft ÄL den 22 Mars och fick mensen ? eller var det mens? 28 Mars.
Blödde i 4 dagar men det var bara 1-2 dagar med blödningar som var mellan och dem andra 2-3 knappt alls.
Lite brunaktiga.
Sedan gjorde jag ett gravtest den 13 April (fick ett mycket svagt + ??) Då som jag borde ha haft ÄL i April månad. Tog ett test sedan för en vecka sedan (idag) och då såg man klart och tydligt att jag var gravid.
Så därför vet jag inte riktigt... hmm.
---------
Själva graviditeten:
Just nu:
*Känner lite ömhet i brösten.
*Lite lätt illamående ibland. Men oftast inte.
*Känner ett sug och att det är spänt i magen. Lite som träningsvärk eller t.ex. om man är riktigt hungrig. Då suger det typ så.
*Lite yr då och då.
*Ps. Rapar mycket med, känner mig som en gasboll. XD
Oj, vad krångligt. Haha! Har du ringt mvc? Dom kan ju göra tidigt UL för att se vilken vecka du är i! :)
Jag är också som en gasboll - svullen mage och mycket luft. Haha!
Makintoch skrev 2016-04-30 22:54:46 följande:
Jag hoppar gärna in i gruppen! Plussade för lite mer än en vecka sedan. Går in i vecka 7 (6+0) imorgon. Första veckan var jag jätteglad och tänkte på lilla knytet i magen hela tiden! Det var som att sväva på rosa moln! Men sedan fick jag bruna flytningar för ett par dagar sedan. Och nu kan jag inte glädjas alls! Tittar i trosorna och på pappret i samband med varje toalettbesök.. Googlar som en tok och skrämmer upp mig själv. Är helt inställd på ett kommande missfall! Jag vill bara nå vecka 13 och få RUL gjort så att man kan pusta ut lite grann och börja njuta av graviditeten igen!
Det är ju inget konstigt att få lite bruna flytningar. Det är väl mer om det kommer färskt blod som man ska oroa sig. Men förstår dig. Jag har redan nu lite ångest för varje toabesök och kollar alltid noga på pappret :( du har inte funderat på att boka ett privat tidigt UL? :)