Inlägg från: Alexandra undrar |Visa alla inlägg
  • Alexandra undrar

Vi som precis plussat - dela känslor och tankar

Hej. Plussade för 1 vecka sedan idag. :)
    Jag kanske också kan få vara med här och dela tankar och funderingar med er? Glad
    Och så klart följa eran väg mot födseln.

Vet dock inte om jag är i vecka 5 eller 9?

Ska förklara...  Gjorde en massa ägglossningstester i mars. Vet inte om dem visade fel eller om ägglossningen blev förskjuten med ca. 1-2 v. Kan ha haft ÄL den 22 Mars och fick mensen ? eller var det mens? 28 Mars.
    Blödde i 4 dagar men det var bara 1-2 dagar med blödningar som var mellan och dem andra 2-3 knappt alls.
    Lite brunaktiga.

Sedan gjorde jag ett gravtest den 13 April (fick ett mycket svagt +  ??) Då som jag borde ha haft ÄL i April månad. Tog ett test sedan för en vecka sedan (idag) och då såg man klart och tydligt att jag var gravid.

Så därför vet jag inte riktigt... hmm.
    ---------

Själva graviditeten:
    Just nu:
    *Känner lite ömhet i brösten.
    *Lite lätt illamående ibland. Men oftast inte.
    *Känner ett sug och att det är spänt i magen. Lite som träningsvärk eller t.ex. om man är riktigt hungrig. Då suger det typ så.
    *Lite yr då och då.
    *Ps. Rapar mycket med, känner mig som en gasboll. XD

• Alexandra undrar

Jag är inte orolig över bebin så... Men är väl mest nyfiken på när jag blev med barn. Hehe Glad Jag hade ju någon slags blödning i slutet av mars, men vet inte om det var mensen. Och jag plussade ju först efter det. Så det är nog ingen fara med den lille.

Kräktes för andra gången under graviditeten igår kväll. Men annars känns allt okej. Har inte ont i magen eller så heller.

Kramiz till er!

• Alexandra undrar
    Diana05 skrev 2016-05-01 15:28:14 följande:

Hoppar in här har plussat och är i vecka 6. Har haft som mensvärk som kommer och går ovde har huggit till o sen försvunnit lika fort. Men idag har jag ingen värk alls. Är detta normalt?

Har också haft ömma bröst men idag ömmar de inte alls lika mycket utan bara lite.

Så orolig.

Hej jodå det är normalt. Är i samma vecka som dig. Har känt precis lika dant. Det är livmodern som töjer ut sig och även kroppen som förbereder inför att barnet ska kunna växa och må bra fram tills förlossningen. Att det sticker/hugger till lite ibland är absolut inget farligt.
    Bland det viktigaste för bebin är nog ändå att man tar det lugnt (dvs. inte vara allt för orolig och stressad. Eftersom då finns risk att bebin också blir stressad eller orolig). Känner man att man är trött sov/ vila. Är du ute och blir trött sätt dig hellre på närmsta bänk och ta det lugnt en stund. ^^

• Alexandra undrar
    Myspys85 skrev 2016-05-02 06:58:32 följande:

Hej och grattis till er som plussat! Glad

Jag fick ett positivt test i fredags (v.5), efter 1,5 års kämpande! Nu vågar man knappt tro på det, men jag försöker ändå njuta och inte oroa mig för hur det ska gå. Har molvärk och svullen mage, samt har redan fått större bröst!!!

Har varit gravid en gång förut (missfall) och jämför såklart med den gången, så jag går just nu och väntar/hoppas på att superluktsinnet ska kicka in och att kaffe ska börja smaka skit hehe. Ser inte fram emot att må illa, men ändå så gör jag det, helt sjukt hur man tänker Skrattande Hur mår ni allihop?

Hej grattis till er också!Glad Jodå det känns kul/spännande.Skrattande
    Mår väl illa nu en del och så.. skulle ut igår på en kvällspromenad. Kräktes efter sambon och jag kommit en liten bit och vände och gick hem... suck. Men man e så knäpp att man skrattade mellan spyorna. Idag har jag gråtit en skvätt, poff vände det och jag var glad igen. :/ så skum man blir när man har alla dessa hormoner som sprätter. Hehe

Men jag får väl säga att det hör till på något vis. Skrattande

Lycka till er!
Svar på tråden Vi som precis plussat - dela känslor och tankar