Inlägg från: Diana05 |Visa alla inlägg
  • Diana05

Vi som precis plussat - dela känslor och tankar

Hoppar in här har plussat och är i vecka 6. Har haft som mensvärk som kommer och går ovde har huggit till o sen försvunnit lika fort. Men idag har jag ingen värk alls. Är detta normalt?

Har också haft ömma bröst men idag ömmar de inte alls lika mycket utan bara lite.

Så orolig.

• Diana05
    Emsan91 skrev 2016-05-01 19:55:06 följande:

Men åh vad kul! Grattis! :)

Jag blir skiträdd så fort symptomen försvinner. Men alla graviditeter är ju olika. Jag är ju mest orolig för allt bara för jag fått upprepade missfall.. tror inte alls det är något konstigt att man ett tag inte känner något. Jag har inte haft ömma bröst någonting. Har sett att dom blivit större och hade ömma bröstvårtor ca en vecka efter ÄL men efter det ingenting.. :)

Ja man blir ju tokig. Först nojar jag mig för symtom o sen för inga symtom ;) nu kom de tillbaka igen o har stark molvärk så nojar mig för de nu hehe. Ska kanske njuta lite av graviditeten med..inget illamående än så. Vilken vecka är du i? Beklagar mf.
  • Diana05
    Alexandra undrar skrev 2016-05-02 12:44:36 följande:

Hej jodå det är normalt. Är i samma vecka som dig. Har känt precis lika dant. Det är livmodern som töjer ut sig och även kroppen som förbereder inför att barnet ska kunna växa och må bra fram tills förlossningen. Att det sticker/hugger till lite ibland är absolut inget farligt.

Bland det viktigaste för bebin är nog ändå att man tar det lugnt (dvs. inte vara allt för orolig och stressad. Eftersom då finns risk att bebin också blir stressad eller orolig). Känner man att man är trött sov/ vila. Är du ute och blir trött sätt dig hellre på närmsta bänk och ta det lugnt en stund. ^^

Fick missfall nu i vecka 6 :( känns tråkigt när man försökt i flera år att mista pyret. Men nya försök så hoppas få komma in här o skriva snart igen!
Svar på tråden Vi som precis plussat - dela känslor och tankar