Myspys85 skrev 2016-06-05 10:22:25 följande:
Jag håller med FrkMaria, smärtorna kan vara helt normala, alla känner olika! Men det är ju onödigt att du går runt och oroar dig i onödan, så kanske boka tid hos gynekolog för ett tidigt ultraljud? Då kan du prata om dina symptom och kanske få lite lugnande råd. Och barnlösa ska ni ju inte behöva vara, det finns hjälp att få ifall ni verkligen skulle ha problem att bli gravida igen :) Jag håller tummarna för att denna graviditet blir till en liten bebis! Kram på er
Frkmaria skrev 2016-06-05 01:32:27 följande:
Från v 3 har jag haft fruktansvärda smärtor i magen. Både förstoppning och även mensliknande smärtor. Var på vul i onsdags och då såg jag en tickande hjärta i v 9 så det stämde precis! Oroa dig inte för mycket. Jag skulle råda dig att få igång magen för är det förstoppning vilket är vanligt blir övriga smärtor värre! Min mage har kommit igång nu och trots att övriga smärtor är kvar är de inte alla lika intensiva som i början (kan ju vara ett nytt skede också...)
Tack för era svar, känns ju hemskt att säga men är glad att nån annan haft ont också (förlåt haha). Ska försöka komma i kontakt med gyn/BM imorgon. Har mailat vårdcentralen (går ej att nå på telefon) samt en privat BM som vi var i kontakt med när hela få-igång-en-fungerande-mens-process började.
Idag gjorde jag ett sånt digitalt test med veckoanvisning, det stod +3v, vilket enl förp. enl läkare brukar räknas som 5+, vilket vi tycker verkar passa bra in i tidsspannet vi trott.
Idag är första dagen utan magsmärtorna, har haft 2 mindre smärtor idag bara. Hoppas det är ett gott tecken. Fortfarande ingen blödning eller så. Vill bara till BM och få nåt svar om att det finns nåt där inne. Hur tidigt kan man få bekräftat att det är en levande krabat som bor där inne??