Inlägg från: 1900920802 |Visa alla inlägg
  • 1900920802

Vi som precis plussat - dela känslor och tankar

Hej, jätte tacksam om ni kan svara , plussade svagt den 1 juni och sen dess har mina tester ökat, rädd för missfall så tar test som jag har kvar fortfarande så ja ser att allt verkar Ok för att lugna mig. Vart med om missfall förut.

Imorse tog jag ett test , och de visar en aning lite svagare än igår? Jag är i v 5+2. Lägger upp bilder nedan, första bilden är testet igår och andra bilden är testet idag. Behöver jag oroa mig? Vet att man inte ska testa hit å dit osv. Har inte märkt av att symptom har försvunnit iallafall. Har tid för tidigt vul 20de men länge dit tkr jag!

• 1900920802
    Myspys85 skrev 2016-06-05 10:18:50 följande:

Hej, oroa dig inte! Om du inte börjar blöda behöver du ju inte tänka på missfall, och jag tror tyvärr inte att du kan använda grav-testerna för att se om du fortfarande är gravid, hormonerna stannar nämligen i kroppen i flera veckor även om du skulle få missfall. Vilken vecka fick du missfall senast? Försök ta det lugnt, och så länge du har symptom får du anta att allt är ok :) Förstår att du längtar till ultraljudet! Det kommer gå bra! Kram

Nä haft inte blödigt något alls, inte haft magsmärtor heller, bara trött, ömma bröst å inte speciellt matsugen! Senast fick jag missfall i v 4 i februari. Fick inte ens en blödning av de, testerna blev enbart svagare å sen inget mer, därför jag är så orolig. Men såhär starka jag har nu har jag aldrig fått förut iallafall men de oroar en att de inte är lika starkt som igår. Ska se om de är nån skillnad ikväll.

Ja de är långt kvar till 20de :( usch jag fruktar bara de värsta nu. Kommer gå under jorden till den 20de.

Jätte tack för du svarade.. Du hjälpte mig få lite hopp nu! Men svagare tester brukar väl va missfall :(

Ska ringa sjukhuset imon å begära blodprov på hcg. Men kan hcg gå ner lite sådär utan att de är nån fara?
  • 1900920802

Hej igen :)

de måste ha varit något med testet jag tog imorse får jag hoppas på. Tog ett nu på eftermiddagen och de vart starkt som alla andra! Dehär fick jag nu :)

Försvann typ en sten från bröstet nu känns de som!

Gått oroad på jobbet hela dagen! Glad att jag tog ett när jag kom hem.

Svar på tråden Vi som precis plussat - dela känslor och tankar