Inlägg från: Anonym (Jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jag)

Vi som precis plussat - dela känslor och tankar

Plusade oplanerat och har ett stort dilemma eftersom vi bröt upp för några veckor sedan. Jag har berättat om det, men han har inte svarat. Vad gör man då?

• Anonym (Jag)

Känner ni symptom hela dagarna förresten? Ibland känner jag mig supergravid och nästa stund som om jag sett helt fel på testen och inbillat mig allt. När på dygnet känner ni i så fall av mest?

• Anonym (Jag)
    tjocken skrev 2016-07-02 13:10:30 följande:

Plussade i morse på bim-1 så nu är ju missfall det man går o oroa sig för istället

Vågar knappt har byxor över magen eller bälte på sig i bilen :/ knäppt jag vet men så känns det

Något som vet hur mycket man själv kan påverka igentligen för att det ej ska bli missfall

Eller är det mer kroppens sett och berätta att något va fel på barnet?

Jag känner likadant. Vågar knappt gå haha ligger bara helt platt i soffan och livrädd att gå på toa och upptäcka att något är fel
  • Anonym (Jag)
    Frkmaria skrev 2016-07-02 15:42:21 följande:

Utgå ifrån dig själv! Tänk vad du vill och känner, räkna inte med honom! Kommer du orka, klara ett barn själv? Vill du ta hand om ett barn själv? Väg för och nackdelar ocj väg inte in honom! tänk på vad du känner och vill, det tror jag är det bästa!

Svaret är nog nej, kommer inte klara o orka. Eller jo klart man klarar det man måste. Folk klarar ju att fostra barn även i de värsta omständigheter, men det är inget jag önskar ett barn. Likförbannat är det känslomässigt jobbigt. Tack för svar.
  • Anonym (Jag)

Nu fick jag svar i alla fall och det kan ha varit en av de mest märkliga och känslokalla reaktioner jag någonsin hört. Han sa att det är bra att veta att han är fertil ifall han skulle vilja ha barn med någon annan.

• Anonym (Jag)
    Frkmaria skrev 2016-07-03 11:51:15 följande:

Ursäkta. Men. Fy fan vilket as! Så jävla känslokallt. Jag blir riktigt arg på dessa mans-as som finns! Hade varit kul att jävlas med honom och säga att du tänker behålla och börja dra in hur mycket du skulle behöva i underhåll. Alltså. Hans reaktion är ju sjukt hemsk!

Vet inte om mitt svar kom med... jo jag blev såklart ledsen, grät osv men efter att ha pratat med en vän om det skrev jag bara kort att jag inte vet hur jag ska göra än. Sedan har jag inte svarat.
Svar på tråden Vi som precis plussat - dela känslor och tankar