Inlägg från: Hryssa |Visa alla inlägg
  • Hryssa

Vi som precis plussat - dela känslor och tankar

Min pappa gick bort i Januari och efter det sa jag till sambon att livet är för kort, att vi borde börja köra utan skydd iallafall. Vi har varit tillsammans i 6 år.

Så det gjorde vi, och kort efter köpte jag ägglossningsstickor för att se men alla visade negativt länge så gav upp det. 

Häromdagen beställde jag hem, lite impulsivt, fler ägglossningstester och gravidtester, både stickor och bättre från CB, och tänkte kolla ägglossning igen och så småningom gravidtesta. Har haft väldigt lite sex sista månaderna pga trötthet, stress, sambons nya jobb osv.

Igår provade jag ett gravidtest och satt helt paff när det blev positivt! Provade en sticka till, positivt. Båda CBtesterna, positiva. Och köpte en med veckoindikator. :D

Berättade för sambon när han kom hem från jobbet. Han blev glad men paff. Jag är också förvånad trots att vi iofs har kört oskyddat.

Nu är det totalt snurr i huvudet; Glädje, oro (för missfall), nervositet, nyfikenhet (vill läsa på om allt) osv.

Jag litar inte riktigt på de där veckoindikatorerna då det verkar variera från person till person. Ska ringa bm imorgon och boka tid. Vad gör dom på första besöket? Hur avgör dom hur långt gången jag är? UL gör man längre fram som jag förstår det.

• Hryssa

Det roliga som jag glömde skriva var att jag inte hade tänkt ta något gravidtest utan bara börja med ägglossningstesten efter nästa mens. Men kände mig tvungen på något sätt att ta ett test, och så blev det som det blev.

• Hryssa
    Makintoch skrev 2016-07-15 00:00:35 följande:
    Vad roligt!! Stort grattis!

Tack, känns bara så overkligt. Jag längtar efter att börja må illa och sådär, så det känns mer som på riktigt. Det kommer väl snart, och då kommer jag nog ångra att jag längtade efter det. :P

Och till första ultraljudet såklart.

Svar på tråden Vi som precis plussat - dela känslor och tankar