Inlägg från: Aleeexa |Visa alla inlägg
  • Aleeexa

Vi som precis plussat - dela känslor och tankar

Emsan91 skrev 2016-04-28 06:08:46 följande:

Hej! Jag fick mitt plus igår och är så himla lycklig! Är nu enligt mina beräkningar i v.5 :)

Jag och sambon är 25 år och känner oss så himla redo nu. Har inga barn sedan tidigare. För ca ett år sen fick jag missfall och snabbt efter det ett MA. Fick då höra att jag har en hjärtformad livmoder = lite högre risk för missfall. Nu hoppas vi att det kommer få gå vägen denna gång. Det är väl nu, v.6 och 7 som det har dött förut - när hjärtat ska börja slå. Hejjar på grynet i magen! :)

Finns det några andra där ute som precis plussat och vill följas åt? Skulle vara kul att få dela lite tankar och funderingar med er! :)

Hej! Jag är i vecka 35, men har precis som du en hjärtformad livmoder. Informera bm om detta och håll lite extra koll. Det är inget farligt... Men det kan ge något för tidig födsel och sammandragningar. Det kan också göra så att bebisen inte vänder sig rätt... Och ligger i säte. Det vill man ju gärna veta innan för att slippa x antal timmar med verkar, om det endå slutar med kejsarsnitt. Min lilla kan inte vända sig pga detta och jag har planerat kejsarsnitt framför mig. Men jag vet dem som kunnat föda helt normalt också :)
Svar på tråden Vi som precis plussat - dela känslor och tankar