Inlägg från: Anonym (Osäker) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Osäker)

Vi som precis plussat - dela känslor och tankar

Hej alla. Plussade igår efter misstankar då brösten ömmar och blivit större...
    Har velat ha barn ett år och även försökt ett år. Trodde inte det skulle bli nåt faktiskt. Har haft spöksymptom flera ggr, så hade slutat hoppas. 
    Närmar mig 40 och har inga barn sen tidigare, har inte känt nån barnlängtan förrän jag träffade min nuvarande sambo...
    Nu till kluvenheten.. jag borde vara överlycklig, men vet inte vad jag ska känna än..
    Förhållandet är rätt stormigt emellanåt och han har flera ggr sagt att han tänkt lämna... nu vet jag inte hur jag ska tala om att vi ska ha ett barn. Vet inte hur han kommer ta emot det---

• Anonym (Osäker)
    Frkmaria skrev 2016-07-29 11:16:10 följande:
    Förstår att det är jobbigt. Jag hade nog om jag varit du försökt tänka på vad jag vill. Med tanke på att detta kan vara din sista chans så skulle jag kanske behållt barnet men varit införstådd med att jag kan komma att uppfostra det själv. Kanske egoistiskt men ändå. Sen är många förhållanden "stormiga" emellanåt. Vi har också perioder där vi är ovänner, kommer till vägskäl där man inte vet om man ska fortsätta men när man orkar sig igenom de perioderna kommer man oftast närmare varandra och framförallt lär man sig att de går över. Nu är det ju inte så alltid, det finns de förhållanden som inte borde satsas mer på, men tror även att de lyckligaste av alla människor har tunga perioder där de behövt kämpa för sin relation.
    Tack för stöd. Jo jag vet vad jag vill, jag vill behålla det. Har ju velat ha ett barn i ett år och med just den här mannen. Aldrig känt förr att jag velat ha barn alls, med någon. Så i det fallet är jag säker. 
    Jag vet bara inte hur jag ska berätta det... Hur det kommer påverka vårt berg- och dalbaneliknande förhållande...
  • Anonym (Osäker)
    Frkmaria skrev 2016-07-29 13:04:58 följande:
    Men om ni aktivt har försökt så borde han ju också bli glad över beskedet? Även om det varit lite upp och ner. Slå in stickan som visar positivt och ge honom. Eller ett kort där det står "pappa" på eller något. Kanske lättare än att bara säga det? Någon liten sak som pikar det och förstår han inte kan du förklara då. Så behöver man inte säga det första liksom.

Hade en bekant vars tjej slog in stickan och gav honom på hans 30års-fest. Det hade jag dock aldrig gått med på! Inför alla liksom. Hur mycket de än var med på det båda två hade jag velat att min man ska få veta det innan alla andra!
    Jo från början var det väl gemensamma tankar på en knodd, men tror det runnit ut i sanden i hans tankar då det tagit tid. Vi har inte pratat om det på några månader. Förhållandet har varit katastrofalt emellanåt och helt underbart strax efter...
    En bebis kan både hjälpa och stjälpa vår situation, men samtidigt så..
    Jag vet vad jag vill, och jag tänker behålla. Det har jag aldrig ens funderat över. Vet bara inte riktigt vad jag ska känna än...

Svar på tråden Vi som precis plussat - dela känslor och tankar