Myspys85 skrev 2016-05-09 18:59:36 följande:
Nä fy, inget man vill gå och dras med någon längre tid! Håller tummarna för att du kommer må bättre ett bra tag nu!
Hörrni, jag fick en blödning igår kväll, det var så hemskt, trodde verkligen att det var ett missfall och att det måste varit stressen av min uppblåsta mage i lördags som orsakade det (det var verkligen tvärstopp i systemet i ett helt dygn). Men det blödde inget mer sen, förutom torkade blodrester under natten, och sjukvårdspersonalen jag fick tag på över telefon sa att det är bara att vänta och se.
Jag vet ju att det är vanligt att få små blödningar, men det här var mer blod än jag trodde var ok, och så krampade livmodern i säkert en halvtimme också
Vet inte alls hur det lilla livet mår där inne nu, men det har ju inte kommit ut än så länge så vi får vänta och se.
Tänkte boka tidigt UL (privat) om två veckor kanske, är det någon mer som tänkt göra det? Jag klarar inte av att inte veta om det ser ok ut därinne.
Åh fy! Jag håller tummarna för att allt är som det ska där inne. Det sägs ju att det är vanligt med blödningar i tidig graviditet... och man kan ju läsa massa solskenshistorier om personer som haft liknande upplevelser och att allt är bra. Jag skulle definitivt boka privat ultraljud om jag vore som du!
Oviss01 skrev 2016-05-10 07:59:43 följande:
Är på precis samma dag som du Frkmaria
Men jag känner inga symptom alls... ingenting. Så det känns inte särskilt verkligt ännu. Ska på inskrivning den 24 maj, känns så himla långt borta just nu, vill ju veta om det verkligen är någon där inne. Är det någon som vet om man brukar få höra hjärtat vid inskrivningen? Behöver liksom någon form av bekräftelse..
Igår beställde jag tom nya graviditetstester, så jag kan testa igen. haha inte nog med att man testade tusen gånger under tiden man försökte bli gravid, nu fortsätter jag även efter. Hur ska detta sluta...
Jag har inte hört om någon som lyssnade på hjärtljud på inskrivningen? Tror att det kan vara lite för tidigt för att höra. Eller att det i alla fall kan vara jättesvårt att hitta och det kan skapa mer oro hos mamman... När jag väntade min son lyssnade BM efter hjärtljud i vecka 25 först... :/