Inlägg från: Frkmaria |Visa alla inlägg
  • Frkmaria

Vi som precis plussat - dela känslor och tankar

Anonym (Jag) skrev 2016-07-02 17:09:36 följande:

Svaret är nog nej, kommer inte klara o orka. Eller jo klart man klarar det man måste. Folk klarar ju att fostra barn även i de värsta omständigheter, men det är inget jag önskar ett barn. Likförbannat är det känslomässigt jobbigt. Tack för svar.

Förstår absolut att det är jobbigt och det är ett svårt val och jobbigt oavsett. Väldigt svårt att försöka sätta sig in i hur det är att vara själv. Vad jag menar är att du inte får hoppas på att killen finns där. Även om han finns där ett tag så har ni separerat av en anledning och risken finns att ett försök till inte orkar det som det innebär att skaffa barn. Känns hårt att säga, menar absolut inte att vara känslokall eller taskig men har sett det här innan i bekantskapskrets - förhållande tar slut, tjejen har blivit gravid, det försöks igen oxh håller ett tag men har nog aldrig sett det hålla i längden. Men visst finns det lyckliga exempel också, men menar mest att du nog får räkan med bördan själv! Hur du än gör och beslutar dig för kommer det vara det rätta beslutet!
  • Frkmaria
    Anonym (Jag) skrev 2016-07-02 21:59:12 följande:

Nu fick jag svar i alla fall och det kan ha varit en av de mest märkliga och känslokalla reaktioner jag någonsin hört. Han sa att det är bra att veta att han är fertil ifall han skulle vilja ha barn med någon annan.

Ursäkta. Men. Fy fan vilket as! Så jävla känslokallt. Jag blir riktigt arg på dessa mans-as som finns! Hade varit kul att jävlas med honom och säga att du tänker behålla och börja dra in hur mycket du skulle behöva i underhåll. Alltså. Hans reaktion är ju sjukt hemsk!
  • Frkmaria
    Anonym (Jag) skrev 2016-07-03 18:25:33 följande:

Vet inte om mitt svar kom med... jo jag blev såklart ledsen, grät osv men efter att ha pratat med en vän om det skrev jag bara kort att jag inte vet hur jag ska göra än. Sedan har jag inte svarat.

Skönt med vänner så man kan prata av sig så man slipper reagera så starkt som man ville. Hursom tråkigt att han inte har vanligt hyfs! Menar ju inte att du ska göra så. Bara att du skulle ge honom lite panik när han beter sig som ett jävla as!
  • Frkmaria

Det låter ju positivt att symptomen är kvar men vet inte hur det är vid ett MA, om kroppen fortfarande tror att den är gravid? Hur som håller jag tummarna för er!

• Frkmaria
    Sabina91 skrev 2016-07-14 12:37:52 följande:

Vid mitt MA i december så hade nästan alla symptomen försvunnit plus att jag började blöda efter sex och blödningen avtog inte.

Nu har jag kvar alla symptomen, har fått små slemmig blödningar (typ ljusröd orange aktig) efter sex när man varit på toa som sedan inte blivit mer. Sambon och jag försöker undvika sex och är försiktiga om vi väl har det och jag är super försiktig i övrigt också med inga tunga lyft, vila mycket osv.

Så jag vet inte vad jag tro, hoppas så innerligt men är ändå inställd på det värsta. Men snart är den långa väntan över och man slipper fundera alla fall.

Tack <3

Det känns ju positivt i alla fall. Skönt att du snart får veta!

Själv är jag lite förbryllad över rul. Är i v16 och det ska göras i v19 men har inte fått någon tid än? Hm. Skumt. Får väl ringa och prata med dem så vi får en tid!
  • Frkmaria
    Björckan skrev 2016-07-15 20:07:10 följande:

Är du säker på att du inte själv skulle ringa och boka? Det fick nämligen vi göra. Vi skulle ringa när vi var i vecka 15+ och fick tid 19+0.

Nope. De sa att de skulle boka och igår kom det en kallelse så ja. Men tyvärr är det skolstartsdagen. Ska kolla med rektorn, man ska ju få gå från sånt!
  • Frkmaria
    Troll lycka skrev 2016-07-15 20:09:50 följande:

Känns som jag skrivit överallt, ber om ursäkt för tjat ;)

Blir bara galen! Plussat med cb tre ggr. Testade första ggn i tisdags. Svagt men klart synbart plus! Ingen tvekan. Dock har plusset idag ej blivit starkare.

Tog ett RFSU test idag oxå och det var helt blankt!! Vad tror ni?! Läst mkt skit om RFSU men ska jag bli orolig att cb testet ej blivit starkare? Hade bim i måndags.

Det är spännande och jag testade varje dag jag hade test hemma. Haha. Men försök att vänta några dagar och kolla igen sen! Ska ju inte spela någon roll men kan ju vara beroende på morgonurin osv. Men vänta 2-3 dagar och ta sedan ett nytt test igen och se vad det säger. Tycker helt klart cb ger starkast indikation på de jag har att jämföra med!
  • Frkmaria
    Sabina91 skrev 2016-07-18 07:16:47 följande:

Haft blödningar sen i fredags och det var så mitt missfall (missed abortion) börja sist så idag blir det att ringa in och se vad dem säger, om jag ska komma in idag eller vänta tills imorgon då jag ändå har en bokad tid. Hoppet har svikt mig och jag är inställd på att det blir ännu ett missfall :(

Tänker på dig! Styrkekramar!
  • Frkmaria
    Sabina91 skrev 2016-07-20 14:15:07 följande:

Det vart ett missfall, det var en tvillinggraviditet men en ofostrlig sådan, alltså en graviditet utan foster där bara hinnsäckarna fanns. Fick cytotec med mig hem och tog det när bonusbarnen hade somnat och har haft sådana kramper att jag tillbringat natten på badrumsgolvet i princip. Har fortfarande så himla ont och det jobbiga är att ingen smärtlindring hjälper på mig heller direkt plus att jag blivit så himla yr och svettas galet mycket.

Livet känns rätt ruttet just nu men önskar er andra lycka till och hoppas ni aldrig behöver gå igenom det jag gjorde inatt <3

Känner med dig. :(
  • Frkmaria
    Anonym (Osäker) skrev 2016-07-29 08:07:30 följande:

Hej alla. Plussade igår efter misstankar då brösten ömmar och blivit större...

Har velat ha barn ett år och även försökt ett år. Trodde inte det skulle bli nåt faktiskt. Har haft spöksymptom flera ggr, så hade slutat hoppas. 

Närmar mig 40 och har inga barn sen tidigare, har inte känt nån barnlängtan förrän jag träffade min nuvarande sambo...

Nu till kluvenheten.. jag borde vara överlycklig, men vet inte vad jag ska känna än..

Förhållandet är rätt stormigt emellanåt och han har flera ggr sagt att han tänkt lämna... nu vet jag inte hur jag ska tala om att vi ska ha ett barn. Vet inte hur han kommer ta emot det---

Förstår att det är jobbigt. Jag hade nog om jag varit du försökt tänka på vad jag vill. Med tanke på att detta kan vara din sista chans så skulle jag kanske behållt barnet men varit införstådd med att jag kan komma att uppfostra det själv. Kanske egoistiskt men ändå. Sen är många förhållanden "stormiga" emellanåt. Vi har också perioder där vi är ovänner, kommer till vägskäl där man inte vet om man ska fortsätta men när man orkar sig igenom de perioderna kommer man oftast närmare varandra och framförallt lär man sig att de går över. Nu är det ju inte så alltid, det finns de förhållanden som inte borde satsas mer på, men tror även att de lyckligaste av alla människor har tunga perioder där de behövt kämpa för sin relation.
  • Frkmaria
    Anonym (Osäker) skrev 2016-07-29 11:58:06 följande:
    Tack för stöd. Jo jag vet vad jag vill, jag vill behålla det. Har ju velat ha ett barn i ett år och med just den här mannen. Aldrig känt förr att jag velat ha barn alls, med någon. Så i det fallet är jag säker. 
    Jag vet bara inte hur jag ska berätta det... Hur det kommer påverka vårt berg- och dalbaneliknande förhållande...
    Men om ni aktivt har försökt så borde han ju också bli glad över beskedet? Även om det varit lite upp och ner. Slå in stickan som visar positivt och ge honom. Eller ett kort där det står "pappa" på eller något. Kanske lättare än att bara säga det? Någon liten sak som pikar det och förstår han inte kan du förklara då. Så behöver man inte säga det första liksom.

Hade en bekant vars tjej slog in stickan och gav honom på hans 30års-fest. Det hade jag dock aldrig gått med på! Inför alla liksom. Hur mycket de än var med på det båda två hade jag velat att min man ska få veta det innan alla andra!
  • Frkmaria
    Myspys85 skrev 2016-08-11 13:46:23 följande:

Hej tjejer, hur går det för er som är runt vecka 16-20 nu? Vet att vi var några stycken i början. Jag skulle ha varit i v 20 nu men vi fick det jobbiga beskedet på RUL att det lilla fostret inte såg friskt ut, njurarna fungerade inte plus några småsaker till. Chanserna för ett friskt liv var mycket små eller obefintliga, så för att vår bebis skulle slippa lida beslutade vi oss för att avsluta graviditeten :( Gick igenom aborten för bara några dagar sedan och det känns så tungt och orättvist att vårt lilla barn inte fick det liv vi hade hoppats på. Vi fick sitta med honom efteråt men nu känns det så tomt, magen hade ju växt de sista veckorna och jag åt som en karl. Älskar vårt lilla barn och hoppas kunna gå vidare och bli gravida igen i framtiden. Det känns som att vi hade extrem otur och jag hoppas att ni slipper den oturen nu när vi "tog" den. Kramar

Usch. Lider med er. Högg till ordentligt i hjärtat när jag läste! Alla tankar till er! Vi ska på rul på måndag och jag oroar mig lite för att något ska vara fel. Tycker dock jag känner rörelser så jag hoppas verkligen allt är som det ska! Kram!
  • Frkmaria
    Myspys85 skrev 2016-08-12 16:05:56 följande:

Tack för dina ord! Jag är övertygad om att vi hade otur och oddsen ser mycket bättre ut för er, men berätta gärna hur det gick. Jag glädjer mig åt alla som får veta att deras barn är friska :) Dock har jag svårt att se barnvagnar ute på stan, men det går väl över. Tror att vi har ganska lätt att bli gravida (ta i trä!) men vill ge det lite tid efter den här graviditeten, låta oss själva sörja och hedra vår lille son först. Men under hösten så hoppas vi köra på igen!

Skönt att du ändå känner så och tror det kan vara klokt att inte "ersätta" direkt sådär. Oddsen vet man aldrig om. Jag tycker att oddsen 1/200 på ett kubtest är mycket mindre riskigt än oddsen 1/100 på ett fostervattenprov. Ja. Det är ju mindre riskigt men i förhållande till varandra alltså. Och är något inte helt utvecklat så kan det bli en kort och relativt jobbig tillvaro som ändå inte hade lett till något. Skönt att nig fick tiden att sägs hejdå i alla fall! Hoppas också att det inte tar månader när ni väl försöker igen så ni får en liten till sommarn! Kram igen!
  • Frkmaria
    Myspys85 skrev 2016-08-18 07:45:35 följande:

Hallå, hur gick det för er på RUL? Hoppas bra! Behöver lite glada nyheter nu när allt känns så deppigt.

En (inte så liten utan ganska stor) pojke visade sig vara där inne. Omberäknat från först 9 till 5 och nu 2 januari så han växer så det knakar!

Tyvärr lite vatten i njurarna, ingen fara i sig men ska på nytt UL v 30. Börjar bli lite orolig för förlossningen så ska verkligen tjata på bm nästa gång. Tydligen så vill man inte att barn mer vatten i njurarna ska gå över utan sätter igång dem på BF (vill inte bli igångsatt) och detsamma gäller stora barn, då kan även kejsarsnitt komma på tal. Dock vill jag inte ha ett kejsarsnitt 2v innan BF eftersom jag vill att pojken ska komma i januari (för hans egen skull under skolåren). Så vi får se. Ytterligare några parametrar med keloider osv som måste diskuteras! Helst vill jag inget av det, undra om det går? ;)
  • Frkmaria

Åh vad härligt! Misstänker att du menade att ni trodde det var pojkar? Ska vi byta namnlista med varandra...vi känner precis samma sak med namn med en pojke! Hahaha. Jag har läst på lite både om att det är en stor en förmodligen och vatten i njurarna. Kan säkert få kejsarsnitt (vilket jag egentligen vill ha) men vill ju ha en januaribebis (eftersom man då ligger "före" i utvecklingen om ni förstår hur jag tänker) och kejsarsnitt brukar planeras 1-2 v innan BF. Åh. Är så fundersam kring detta!

• Frkmaria
    Myspys85 skrev 2016-08-19 21:37:58 följande:

Åh vad skönt att det såg bra ut! Men förstår att man direkt får nya frågor/funderingar beroende på vad ultraljudet visar. Tycker dock att ni inte ska oroa er så himla mycket för december/januari, herregud det är inte hela världen. Vårt barn skulle ha kommit precis innan nyår och jag kände bara "låt det komma i december så att jag slipper gå över tiden" :) Nu blir det kanske sommarbarn istället om vi har tur. Man har verkligen inget att säga till om där!

Det är absolut en värdslig sak i det stora hela. Och ju mer jag funderar ju mer vill jag ha kejsarsnitt. Inte många jag känner som inte fått komplikationer och förlossningsdkador vid vanlig förlossning. De kejsarsnitt som blir komplikationer med är ju de akuta och inte de planerade.

Sommarbarn är ju så mysigt!
    Oviss01 skrev 2016-08-19 18:28:52 följande:

Haha, ja självklart. Vi räknade med två pojkar, egentligen ingen annan anledning än att min sambo har en son sedan tidigare. Sedan ville jag liksom förbereda mig på det, eftersom jag så gärna ville ha en tjej... Så blev det två flickor

Från början sa vi att tjejnamn är ju så himla mycket lättare än killnamn. Men nu när vi vet, så blev det helt plötsligt omöjligt!

Känner igen det där med att vilja ha en januaribebis.. det vill vi också, men det är inte så troligt att det blir så.. jag vill helst INTE att det blir kejsarsnitt, men det är ju möjligt det med, när det är två. 

Allt blir inte alltid som man tänkt sig

Förstår dig precis. Är väl lite önsketänkande fast jag tänkte tvärtom. Ville också gärna ha en flicka. Inte så att jag är ledsen att det blir en pojke. Men tror det är för man själv är tjej man vill ha en flicka, att man kan bonda mer. Och för alla fina klänningar man kan köpa. Haha. Sen vill jag egentligen ha en av varje. Trodde ett tag vi skulle få tvillingar (innan UL och så. Mest gör jag kände sv graviditeten så tidigt och hade så ont) men det var det ju inte. Hur känns det att få två samtidigt? Det blir ju ändå en lite tuffare start även om jag tror det blir mysigt i längden att de två har varandra.
Svar på tråden Vi som precis plussat - dela känslor och tankar