Myspys85 skrev 2016-08-19 21:37:58 följande:
Åh vad skönt att det såg bra ut! Men förstår att man direkt får nya frågor/funderingar beroende på vad ultraljudet visar. Tycker dock att ni inte ska oroa er så himla mycket för december/januari, herregud det är inte hela världen. Vårt barn skulle ha kommit precis innan nyår och jag kände bara "låt det komma i december så att jag slipper gå över tiden" :) Nu blir det kanske sommarbarn istället om vi har tur. Man har verkligen inget att säga till om där!
Det är absolut en värdslig sak i det stora hela. Och ju mer jag funderar ju mer vill jag ha kejsarsnitt. Inte många jag känner som inte fått komplikationer och förlossningsdkador vid vanlig förlossning. De kejsarsnitt som blir komplikationer med är ju de akuta och inte de planerade.
Sommarbarn är ju så mysigt!
Oviss01 skrev 2016-08-19 18:28:52 följande:
Haha, ja självklart. Vi räknade med två pojkar, egentligen ingen annan anledning än att min sambo har en son sedan tidigare. Sedan ville jag liksom förbereda mig på det, eftersom jag så gärna ville ha en tjej... Så blev det två flickor
Från början sa vi att tjejnamn är ju så himla mycket lättare än killnamn. Men nu när vi vet, så blev det helt plötsligt omöjligt!
Känner igen det där med att vilja ha en januaribebis.. det vill vi också, men det är inte så troligt att det blir så.. jag vill helst INTE att det blir kejsarsnitt, men det är ju möjligt det med, när det är två.
Allt blir inte alltid som man tänkt sig
Förstår dig precis. Är väl lite önsketänkande fast jag tänkte tvärtom. Ville också gärna ha en flicka. Inte så att jag är ledsen att det blir en pojke. Men tror det är för man själv är tjej man vill ha en flicka, att man kan bonda mer. Och för alla fina klänningar man kan köpa. Haha. Sen vill jag egentligen ha en av varje. Trodde ett tag vi skulle få tvillingar (innan UL och så. Mest gör jag kände sv graviditeten så tidigt och hade så ont) men det var det ju inte. Hur känns det att få två samtidigt? Det blir ju ändå en lite tuffare start även om jag tror det blir mysigt i längden att de två har varandra.