Inlägg från: Nystjärna |Visa alla inlägg
  • Nystjärna

Mars/Aprilbebisar 2016

Hej allihopa. :)

Här är växer lillkillen som bara den och är nu 1,5 månad. <3 :) Tiden går så fort. Storasyster är fortfarande stolt och snäll,så det går bra. Börjar få lite rutiner på dagarna med båda barnen och hunden. Annars så är det just nu att vi provat helt mjölkfri kost,då pojken reagerat med väldiga röda utslag runt mun,bröst och mage. Och sen i onsdags märker vi redan skillnad att de börjar bli bättre,så hoppas de snart försvinner. Sen har min son även en favorit sida så han är lite plattare på ena sidan så fått special kudde och varit hos sjukgymnast och så. Så hoppas att vi kan få ordning på det. Så varit mycket och jag har känt mig ledsen kring detta då jag känt mig misslyckad och som en dålig mamma men börjar kännas bättre och så. Så hoppas vi får ordning på allt. Men amningen fungerar bra ändå. Han äter var 3-4 timme så känns okej. Hoppas allt är bra med er alla och att ni njuter i solen idag :)

Kramar

• Nystjärna

Hej allihopa. Hur går det för er? Hur mår era små i värmen?

Här har min lille pojke hunnit bli 1,5 månad <3 Tiden går så fort!! Men vi njuter av tiden tillsammans och det fina vädret. Dock är han väldigt varm i säg men har klarat värmen bra innan,tills i måndags då gick det inte alls. Han var så varm och jag fick inte lägga ner honom alls. Utan han ville bara vara på mig,vilket bara gjorde honom varmare men vad gör man inte. Natten gick dock bättre. Annars så går det väldigt bra med den mjölkfria kosten. Jag har inte så ont av den alls,mest att jag måste lära mig vad de finns för varit och produkter som jag kan/får äta. Men annars går det bra. Och lilleman mår såå mycket bättre utav mjölkfri kost. Utslagen har nästan helt försvunnit och huden ser så mycket finare ut igen,är lite utslag kvar men de försvinner nog med snart. Inte alls lika ilsket rött så det är så skönt. Han har inte lika ont i magen heller och kräks inte alls lika mycket. Sen kan magen ändå bråka lite med gaser,som idag bråkar den lite. Vilket innebär att de smäller i lilla rumpan så han vaknar ibland när han somnat och detta gör att han även små äter idag,då han är för trött och somnar så fort han skall äta. Så just nu får han ligga på mamma lite och sova en stund så han får lite ro och vila magen och allt. Men väldigt skönt ändå att utslagen försvunnit nästan och mindre kräkningar även om han kräks så är de inte alls lika mycket. Han mår ändå bra och frisk,växer och går upp i vikt. Det som är viktigast :) På måndag så blir det att åka tull sjukgymnasten igen. Se om de blivit någon skillnad med hans huvud.

Hur går det för er andra? :) Hur gamla är era små nu och vad hittar ni på för något på dagarna? :) Hoppas allt är bra mer er alla. :)

Kramar

• Nystjärna
    Saltig skrev 2016-05-12 14:20:24 följande:

Vi har det kämpigt med magen här hemma. Vill inte äta utan skriker bara sen igår kväll. Igår kväll vid 21 åt hon 90ml, ville inte ha något inatt. Imorse kl 8 fick jag i henne 60 ml och sedan bara 30ml vid 13. Det känns att hon får ont när maten kommer ner i magen. Vi har minsta nappen så hon får inte i sig för mycket samtidigt. För en vecka sent hon 120 ml var tredje/fjärde timme och nu knappt någonting.

Mår så dåligt när jag ser henne lida. Ringt vårdguiden och om hon inte ätit något till kl 18 ikväll så måste vi åka in och kolla vad allt kan bero på. Kanske har hon reflux...

Annars går det bra. Hon är glad ibland och börjat jollra lite. Underbart när man får kontakt med henne och hon ler.

Just nu trivs hon bäst att ligga på mig eller sin pappa.

Vill ut och promenera men hon är inte så förtjust i vagnen än. Korta snabba promenader går bra. Sover helst på mage på oss så det blir mycket soffläge för mig på dagarna

Lite tråkigt då vädret varit så bra men vad gör man inte för sina barn. Inte mycket sömn för den som tar natten

Har även bärsjal som jag använder rätt mycket.

Vi hade en vaken natt inatt och tur var väl det då vi upptäckte en tjuv på vår altan. Skrämde iväg honom och kontaktade polisen.Fick höra senare att tjuven gjort inbrott i ett annat hus i närheten. Ibland har vakna nätter sina fördelar.

Hur har det gått för er?

Fy så obehagligt med tjuven!! Skönt att ni skrämde iväg honom,hoppas han åker fast snabbt!!

Har ni några bra tips här inne på vad man kan hitta på med barnen när vädret inte är det bästa? Har idétorka :p
  • Nystjärna
    Pauliina skrev 2016-05-14 19:49:47 följande:

Här går de finfint. Amningen fortsätter och har numer inge ont. Mycostatinet funkade perfekt. Elise sover hela nätterna så ska inte klaga!

Hur gamla var era när de började sova hela nätterna? Min dotter var 2-2,5 månad har jag för mig men hon fick ersättning. Vet inte om det är skillnad om man ammar. Någon med erfarenhet? Har ändå ganska bra rutin som för det medta hålls. Han äter med 3-5 timmars mellanrum på naten,oftast 4-5. Sä blir mat runt 22 och sen någon gång vid 02-03 och så oftast vid 5.30-06. Så ändå okej. Men ibland strular det till det. Men hade varit skönt och slippa nattmålet snart. Samtidigt som det innebär att han vuxit och blivit större :p hihi tiden går tillräckligt fort ändå ju.
  • Nystjärna

Hej på er allihopa :)

Hur mår ni och hur går det för er?

Här är allt okej. Min lille prins blir 2 månader idag,vart tar tiden vägen?!! Men underbart!! <3 Det fortsätter och gå bra mellan storasyster och lillebror. :) Hon är så snäll och omtänksam och mån om honom. Hon hade blivit så ledsen förra veckan när hon och pappa kom hem,men jag och lillebror var inte hemma. Då hade hon blivit ledsen och frågar vart vi var och letat efter oss hemma. Vant sig snabbt vid och ha lillebror hos sig. Hon vill alltid att han är med eller ha koll på honom,likadant om han inte sitter bak i bilen jämte henne,då blir hon arg och ledsen. Min stora tös <3 :)
    Annars så fungerar amningen bra,han äter och växer på bra :) Dock kör vi fortfarande med mjölkprotinsfri kost för mig. Han reagerade när jag råkade få i mig de för 2 veckor sen,så låter bli sånt. Men blivit bättre men inte helt bra än. Hoppas bara de försvinner när han blir äldre och ingen mer allergi men får ta de för vad det är. Bara han växer och mår bra och det gör han. Men vill gärna få svar och besked nu. Men får se vad BVC säger i veckan som kommer,när vi skall dit. Men så skönt att han ändå växer och går upp i vikt. När det gäller huvudet så har det blivit värre,vi tänker på hur han placerat huvudet och använder special kudden och mycket maglägge. Så bara fortsätta så,gillar inte sjukgymnasten eller hur de pratar och letar fel som inte finns!! Så jobbar på hemma som vi gör och avvaktar med att åka dit nu ett tag. Mår bara dåligt och stressad av besöken dit så. Vill bars njuta av min fantastiska familj och son :) <3

Hoppad allt är bra med er. Stor kram till er ifrån oss :)

Svar på tråden Mars/Aprilbebisar 2016