Gjort abort mot din vilja?
Antar att det finns fler här som blivit oplanerat gravida när skydd inte fungerat.
En situation där du insåg att du vill ha barnet men han vill något annat.
Gick du emot din egen önskan och gjorde honom till viljes?
Hur har du mått efteråt? Har ni kommit vidare i förhållandet?
Upptäckte att jag är gravid när min bortfallsblödning uteblivit i två månader. Fick en kur mot halsfluss men då sa läkaren att cefadroxil inte påverkade p-piller. Vet inte om han hade fel eller om skyddet påverkades för att jag blev dålig i magen. Men gravid är jag iallafall.
Troligen i vecka 9-10 men jag får veta säkert på måndag då jag har fått tid för tidsbestämmande ultraljud.
Min kille säger att det är för tidigt och att han inte vill och att jag måste göra abort. Samtidigt har han bett mig säga upp lägenheten och flytta in hos honom för att han verkligen vill leva med mig.
Jag känner mig rädd och orättvist behandlad. Vill inte göra abort. Tror inte att jag klarar det för jag vet vad jag går miste om. Han har sagt hela tiden att p-piller bara skyddar till 98% och att en olycka kan hända. Men om han vet det, är det då inte väl kallt att förutsätta att abort är lösningen? Hade han satt på en kondom hade han täckt upp de 2% för sin egen del.
Är rädd att jag aldrig kommer över aborten. Att jag ger honom skuld för att jag mår dåligt. Och behåller jag blir det väl samma för honom. Kan ett förhållande överleva sådant här?
Älskar honom och vill leva med honom, det gör det svårare att ta bort för jag vet att det här är vad jag vill ha om ett tag ändå. Han med. Bara inte just nu.
Vi är 30+ och har båda fast anställning mm så prognosen för att bilda familj är väl inte helt kass. Men visst, tidigt är det ju. Fast jag tänker att om vi bestämmer oss för att flytta ihop är det definitivt. Då har vi redan valt att bilda familj för vi har redan barn båda två. Skulle aldrig flytta ihop om vi inte var säkra på att vi verkligen vill detta.
Usch, jag vet varken ut eller in. Bara att jag verkligen inte vill göra abort.