• Videungen

BIM - juni 2016

Hej juni-gruppen!

Nu hoppar jag in här med mensen på g! Får försöka med en februari-bebi istället :) Fick en BBT-termomenter hemskickad i går och FF-appen är installerad och väl undersökt sedan några veckor. Nu ska jag få koll på allt hoppas jag :) Jag är 27 år och jag och min man har sedan en månad tillbaka bestämt oss för att försöka bli gravida :) Min menscykel är oregelbunden dock. Nu blev den 29 dagar och förra gången var den 35 dagar. Men tror att om jag listar ut när jag har ÄL så kan jag räkna ut BIM också! Men BIM någon gång mellan 8-15 juni!

Ska bli kul att följa er andra! <3

• Videungen
    copycat skrev 2016-05-10 07:58:38 följande:

Trist med mens, men välkommen hit:)

Jag har ju också oregelbunden cykel sen i november men jag borde ha ÄL runt 21-23 maj och BIM kanske runt 4 juni. Vi får se helt enkelt. Min mens borde sluta typ imorgon sen börjar jakten på ÄL igen:)

Ja, eller den har inte riktigt börjat ännu. Men allt tyder på det liksom. Tack ???? Ah, då kanske vi hamnar relativt nära i BIM:andet! Eller inte alls... Svårt med oregelbundet... Tempar du eller ska du ta ÄL-tester och så? Spännande ???? Hur länge har ni försökt?
  • Videungen
    copycat skrev 2016-05-10 20:13:38 följande:
    Fick hem nya ÄL-tester idag så vi kör på det! Vi slutade med P-ring i november men började egentligen jaga ÄL "på riktigt" med tester förra månaden, så vi har inte försökt så länge. Och jag tror inte vi prickat in en enda ÄL innan dess heller, vår lust har oftast fallit på just innan eller efter mens (när inte ÄL är) men nu har vi bestämt att försöka mer även om det blir lite "verkstad" vilket vi egentligen ville undvika. Men vår dotter är 2 nu och vi tycker det vore roligt med ett syskon innan hon fyller 3 och då är det bara att inse att det är läge att göra bebisverkstad:) Okej, hur är det nu då? Har den kommit igång eller var det falskt alarm?

Förstår! Svårt när det inte går på "beställning" liksom, när man önskar en viss tid. Hoppas ni lyckas snart då :) Önskar er lycka till!

Jag vet inte riktigt! Vaknade nämligen med svullen, hård och stor tapp så det gjorde ont bara jag rörde mig eller satte mig. Vilket jag brukar få före mens. Men nu i kväll var den liten igen. Min månad har varit så konstig. Har inte fattat när min ÄL var riktigt. Men det finns en liten möjlighet att den var förra veckan, troligtvis inte. Och då är ju allt möjligt eftersom min senaste BIM skulle kunna vara kommande måndag isf. Men har ingen symptom. Så avvaktar. Tog ett grav-test förut bara för att se, men det var blankt.

• Videungen

Hej igen! :)
    Hoppade ju in här förra veckan när det kändes som om mensen skulle komma! Men det gjorde den inte, så det blev ett hopp tillbaka till maj-gruppen. Men i dag kom mensen istället :(

Har varit väldigt stressad sista tiden och därav tror jag att mina två senaste cykler varit så långdragna. Nu var den 40 dagar, brukar ha ca 29-32 dagar. Men insett att min lutealfas är på 14 dagar o inte 12 :)

Eftersom mina cykler inte är regelbundna så vet jag inte BIM förrän jag haft min ÄL. Men den i listan är i alla fall fel. Ska ändra till BIM 21/6 :) Isf är min ÄL typ 6-7/6 :) 
    Ska bli kul att följa er alla!

• Videungen

Bim-lista Maj :)

27/5 Micki88
    30/5 Zoey90 
    30/5 Fru Ve
    31/5 Milli_1 

1/6 Rosenblad 
    1/6 Fridson 
    1 /6 Pennie22 
    1-/6 Loncelot
    1/6 Verro 
    1-2/6 joss90 (trådstartare) 
    1-2/6 Stellan88
    2/6 Dalkullan92

2/6. Fluffan86 
    2-4/6 Mrsbygg 
    3/6 Ccccccc 
    4/6? Copycat 
    4/6 Josnos 

5/6 Marengen90 
    5/6 Columbus 
    5/6. Karitziana 
    6/6 Fru365
    6-7/6 Loppalisa 
    7/6 Hoppfullsnart40

4-10/6 mixXi  
    9/6 Susi85 
    9-14/6 Svelin 
    14/6 Deni81
    15-16/6 langtanefterbaby
    19/6 Agge83 

21/6 Emilia 069 
    21/6 Videungen
    23/6 Pojkmorsan 
    23/6 eg90

Hubert 
    Cfmilla 
    Anonym (J) 
    5blir6 
    Ungmamma16

• Videungen

Nu var det länge sedan jag skrev här i tråden! Lite dels för att den här tråden inte kommer upp i händelser på min sida av ngn anledning? :(

Har precis börjat denna väntan på ÄL då mensen precis slutat. Tror att jag har ÄL som tidigast nästa helg. Vilket är skönt eftersom jag pluggar och är typ färdig då. Då kan jag släppa tanken på att försöka bli gravid när jag har annat att göra liksom :)

Ser verkligen fram emot alla plus här i tråden! Håller tummarna för oss alla :)

• Videungen

Woho! Nu har äl ägt rum! Äntligen! Alltså har min BIM flyttats till 24/6! :) Tur att vi hann med sex kvällen innan och igår kväll (äl skedde i går). Så nu är jag med här igen :) Men det är ju en lång väntan nu ist....

• Videungen

Typiskt att jag redan börjar leta symptom...
    Är bara på ÄL+5 och BIM-9... Så roligt att se alla plus!!! Tråkigt för er som inte lyckats pricka denna månad dock :( Längtar efter att själv veta om det blir eller inte blir.

• Videungen
    Marängen skrev 2016-06-17 07:42:27 följande:
    Jag ser!!! Grattis!!! :) Vilken dag har du BIM och när hade du ÄL? Jag är på äl+6 och bim-7 typ. Så än ska jag inte testa...
  • Videungen

Hoppar in i juli-gruppen istället! Mensen kom igår, innan jag ens hunnit börja bli för otålig o börja testa, så det var ju bra. Dock blev ju min lutealfas bara på tio dagar... Men förra cykeln var den 13 dagar, så det kanske bara var en tillfällighet!

Grattis till alla plus!!! Och håller tummarna för er som är kvar och väntar! Kikar nog inte här då o då ett tag till :) kramar

• Videungen
    Videungen skrev 2016-06-22 13:23:33 följande:

Hoppar in i juli-gruppen istället! Mensen kom igår, innan jag ens hunnit börja bli för otålig o börja testa, så det var ju bra. Dock blev ju min lutealfas bara på tio dagar... Men förra cykeln var den 13 dagar, så det kanske bara var en tillfällighet!

Grattis till alla plus!!! Och håller tummarna för er som är kvar och väntar! Kikar nog inte här då o då ett tag till :) kramar

*kikar nog IN här då och då... Blev visst fel!

Svar på tråden BIM - juni 2016