Inlägg från: Tra3dockan |Visa alla inlägg
  • Tra3dockan

BIM - juni 2016

Även jag verkar ha fått mens idag, sådär 3 dagar för tidigt. Jag har haft väldigt varierande cyklar sedan jag började med p-tracker. 

Nov 25 dagar
    Dec 28 dagar
    Jan 27 dagar
    Feb 29 dagar
    Mar 30 dagar
    Apr 29 dagar
    Maj 26 dagar

Om det nu är mens jag har idag så är ÄL runt 3/6 och BIM 17/6

• Tra3dockan

LISTAN FINNS I EN SEPARAT TRÅD, se TS första inlägg!

Bim-lista :)

27/5 Micki88
    30/5 Zoey90 
    30/5 Fru Ve
    31/5 Milli_1 

1/6 Rosenblad 
    1/6 Fridson 
    1 /6 Pennie22 
    1-/6 Loncelot
    1/6 Verro 
    1-2/6 joss90 (trådstartare) 
    1-2/6 Stellan88
    1-4/6 LaPil

2/6 Dalkullan92
    2/6. Fluffan86 
    2-4/6 Mrsbygg 
    3/6 Ccccccc 
    4/6? Copycat 
    4/6 Josnos 

5/6 Marengen90 
    5/6 Columbus 
    5/6. Karitziana 
    6/6 Fru365
    6-7/6 Loppalisa 
    7/6 Hoppfullsnart40

4-10/6 mixXi 
    8-15/6 Videungen 
    9/6 Susi85 
    9-14/6 Svelin 
    14/6 Deni81
    15-16/6 langtanefterbaby
    17/6 Tra3dockan
    19/6 Agge83 

21/6 Emilia 069 
    23/6 Pojkmorsan 
    23/6 eg90

Hubert 
    Cfmilla 
    Anonym (J) 
    5blir6 
    Ungmamma16

• Tra3dockan

Jag ber om ursäkt. Jag uppfattade inte att det skulle vara uppdaterad lista i båda. Jag tyckte att det var smart av ts med en separat tråd för listan.

Jag skrev med stora bokstäver för att det skulle synas, inte för att uppröra.

Kanske även ni bör ha en bättre ton och inte hoppa högt utan fråga vänligt vad jag menade eller förklara på ett vänligt sätt, exempelvis: "Hej Vi har listan i båda trådarna."

• Tra3dockan

Är det lugnt lancelot och anonym öhhh? :)

Jag ber om ursäkt för att det uppfattades fel och vill inte orsaka dålig stämning.

• Tra3dockan
    Loncelot skrev 2016-05-20 18:11:04 följande:

Det är lugnt, äggzilla kommer fram ibland inte bra ;)

Helt ok:)
  • Tra3dockan
    Milie skrev 2016-05-25 07:44:48 följande:

Hoppar in här! BIM 18-19 juni (cykeln håller på stabiliseras även om det redan räknas som regelbunden, särskilt med tanke på att jag ammar). Har ni någon lista? Andra barnet, andra försöket.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-16 20:59
    Här hittar ni BIM listan och ni kan lägga till er själva  

www.familjeliv.se/forum/thread/76630392-bim-lista-juni-2016-endast-listan

L
    istan lägg in i tråden en gång om dagen, på kvällen:)
  • Tra3dockan

Hej och hå, Jag har fått en tydlig stegring idag på äl stickorna så nu blir det ligga av :P 
    Äl är enligt apparna inte beräknad förrän på torsdag/fredag men mensen kom tidigare förra omgången och den är rätt oregelbunden.

Hoppas simmarna hittar rätt! 

• Tra3dockan

Jag har också en fråga om att ligga. Igår fick jag utslag på både gravidkollens äl stickor samt cb digitalt äl, lika så nu på morgonen.Vå låg igår.

Bör vi ligga idag igen? :D

• Tra3dockan

Fick utslag på äl sticka och på c digitalt äl test i måndags och i morse var det negativt igen så jag antar att äl är över för den här månaden.  Vi låg bara i måndags kväll för min man somnade igår så fort huvudet nuddade kudden och jag hade inte hjärta att väcka honom så trött som han var. eventuellt kan en del simmare från fredagsnatt ha överlevt.

Så jag hoppas att vi prickade in det bra och att simmarna nu möter ägget och att det blir en bebis.

Nu väntar perioden mellan äl och BIM tjoho eller något :P

• Tra3dockan

Min ÄL var två dagar tidigare än beräknat så jag antar att mensen blir två dagar tidigare, så BIM bör vara 15/6.  Är idag på äl+9 och bim-6. 

Ibland kan jag få ont i brösten mellan äl och bim men det är sällan. Nu är jag toköm i brösten ut mot armhålan och har lagt märke till finmaskiga blodådror som jag inte tänkt på förut (de kanske alltid varit där eller så har de blivit tydligare). Väntan är olidlig. Jag har haft huvudvärk som kommit och gått och sovit otroligt dåligt två nätter i rad (huvudvärken kan iofs bero på det ). I övrigt så har jag inga symptom, hård i magen förvisso men det kan jag periodvis bli.

Men jag hoppas så klart på att få se ett plus.

• Tra3dockan
    Anonym (L) skrev 2016-06-09 19:31:26 följande:

Samma som mig då. Är också på ÄL +9 och BIM -6. Jag känner dock inget. Haft ett sjukhelsikes humör i två dagar och spänningar i underlivet. Håller mig inte med för många förhoppningar då jag avskyr att bli besviken. Ska du testa innan 15/6?

Jag smygtestade igår ( bim-4) eftersom vi skulle på fest på kvällen. Jag tog ett testa tidigt och kunde ana något med blotta ögat och kunde se ett supersvagt rosa streck vid genomlysning. Tog ett till testa tidigt i morse (bim-3)med samma resultat.

Jag har lite is i magen och vågar inte hoppas på att det verkligen är en bulle i ugnen men jag började dra lite så smilbanden ändå när jag tittade på testen.

Mina bröst känns ömma från armhålan mot bröstvårtan, det har dragit/ilat av och till i underlivet, blodådrorna på bland annat fötterna är mer synliga och vissa vet jag att jag inte sett tidigare. Så kanske blir det ett tydligt streck om några dagar.

:)
  • Tra3dockan
    Anonym (L) skrev 2016-06-12 16:06:51 följande:

Jag håller tummarna för dig. Själv har jag haft sura uppstötningar, känt mig lite smått illamående och haft rejäl "pms" i form av att jag varit grinig. Men allt detta kan ju betyda vad som helst

Precis, det kan vara vad som helst.

Men det är svårt att inte fasta och sitta och titta på testet med och utan genomlysning. Jag hoppas att det verkligen är ett streck och att det blir starkare. Om det inte bara är jag som ser i syne.

Får tyvärr inte med det på kort.
  • Tra3dockan

I natt vid 4 vaknade jag av en kraftig värk, jag gick upp och tog alvedon, mensvärken hade satt igång. En värk som är bra mycket värre än vad jag brukar ha. Jag har troligen endometrios så jag brukar få ganska kraftig värk. Jag ramlade ihop på golvet av yrsel, höll på att kräkas av smärta. Det hade inte kommit blod i trosan men däremot blod på pappret när jag torkade, så jag tänkte att nu har mensen kommit.

Jag ringde 1177 efter en halvtimme för jag stod helt enkelt inte ut. Eftersom jag inte fått plus så rådde hon mig att söka vårdcentral idag för provtagning då hon ville utesluta utomkvedes eller missfall. Jag fick på inrådan ta en citodon som jag hade hemma.

Nu på morgonen tog jag ett test och nu kom plusset.  Jag ringde 1177 igen eftersom hon bad mig att ringa igen om det skulle vara plus. Jag berättade att det bara var lite lite blod på bindan och mer när jag torkade mig. Blev hänvisad till kvinnokliniken och de ringer upp snart.

Ja... Jag hade på känn att jag är/var gravid och jag intalar mig att det är ett missfall. Så slipper jag bli besviken. Jag vet i alla fall att vi kan bli gravida. Tråkigt omständigheter bara.

• Tra3dockan
    Tra3dockan skrev 2016-06-16 08:28:48 följande:

I natt vid 4 vaknade jag av en kraftig värk, jag gick upp och tog alvedon, mensvärken hade satt igång. En värk som är bra mycket värre än vad jag brukar ha. Jag har troligen endometrios så jag brukar få ganska kraftig värk. Jag ramlade ihop på golvet av yrsel, höll på att kräkas av smärta. Det hade inte kommit blod i trosan men däremot blod på pappret när jag torkade, så jag tänkte att nu har mensen kommit.

Jag ringde 1177 efter en halvtimme för jag stod helt enkelt inte ut. Eftersom jag inte fått plus så rådde hon mig att söka vårdcentral idag för provtagning då hon ville utesluta utomkvedes eller missfall. Jag fick på inrådan ta en citodon som jag hade hemma.

Nu på morgonen tog jag ett test och nu kom plusset.  Jag ringde 1177 igen eftersom hon bad mig att ringa igen om det skulle vara plus. Jag berättade att det bara var lite lite blod på bindan och mer när jag torkade mig. Blev hänvisad till kvinnokliniken och de ringer upp snart.

Ja... Jag hade på känn att jag är/var gravid och jag intalar mig att det är ett missfall. Så slipper jag bli besviken. Jag vet i alla fall att vi kan bli gravida. Tråkigt omständigheter bara.

Karitziana skrev 2016-06-16 08:33:53 följande:
    Håller verkligen tummarna för dig!
    Tack :)
    Kvinnokliniken bad mig avvakta en vecka och se om jag fortfarande testar plus då. Så ännu mer väntan. Men jag om jag fortsätter att blöda och blöder mer så är det nog en tidig graviditet som jag blöder ut. Tiden för utvisa vad det blev av del hela.  Men sm skrivet, är det ett tidigt missfall så vet jag nu i alla fall att vi har förmågan att bli gravida, trots endometrios.

• Tra3dockan

Tog ett nytt test som var helt blankt, så det var definitivt ett tidigt missfall jag hade. 

Lycka till ni andra, jag hoppar till juligruppen och hoppas att äl kommer igång snabbt.

Svar på tråden BIM - juni 2016