• columbus

BIM - juni 2016

Jag hänger på här också! Har precis fått med mig min fästman på att börja försöka (tjoho!) och har BIM runt den 5:e juni. Vet dock inte om jag vågar lita på kroppen än då jag tog ut p-ring efter typ tio års användande för tre månader sen, men jag håller tummarna! Kommer köra ÄL-test nu runt den 15:e och framåt (beräknad ÄL den 23:e).

• columbus
    marengen90 skrev 2016-05-09 16:27:11 följande:

Tror det inte tog sig alls för oss. Bara blanka tester och har en stark känsla av att mensen är på ingång (Bim -3). Har dock en kort cykel så nästa äl borde bli runt 22e maj :) Fler med äl kring det datumet?

BIM 5/6

Nu kör jag bara en helt vanlig mensapp men jag har haft regelbunden mens de senaste tre månaderna (sedan jag tog ut min p-ring) och enligt den så är ÄL runt den 23:e för mig :) Spännande!
  • columbus
    Loncelot skrev 2016-05-11 17:01:04 följande:
    Från dag 9 kör ja igång med testerna..
    OK! Jag är på dag 5 nu, fick mens i lördags som slutade igår, och är så otålig. Vet ju dock att det än lönlöst att börja för tidigt. Samtidigt vill jag inte riskera att missa ÄL med tanke på att det är första gången jag testar.. Glad
  • columbus
    Zoey90 skrev 2016-05-11 17:46:39 följande:
    Första månaden med äl test nu. Jag började på dag 9 om man räknar dag 1 på mensens första dag. Dag 4 efter mens. Det var då NC sa att jag skulle testa. :)
    Okej, vad spännande! Du skriver började.. vilken dag är du på nu då? :) Hoppas det visar utslag för ÄL snart!
  • columbus
    ungmamma16 skrev 2016-05-13 14:01:30 följande:

Ni som kör med ÄL stickor, vilken dag börjar ni?

Jag började testa igår (dag 6 i cykeln). Har dock långt kvar till beräknad ÄL (22-23 maj ungefär) men är första gången jag kör med ÄL-test (och första gången vi börjar försöka) så vill vara helt säker på att inte missa. 

Enligt CB digitala test står det att jag ska börja testa dag 16 om jag missminner mig men det känns lite risky eftersom jag inte är helt hundra på hur regelbunden min mens/ÄL är :)

Håller tummarna för att den kommer som planerat i slutet av nästa helg!
  • columbus
    columbus skrev 2016-05-13 16:33:46 följande:
    Jag började testa igår (dag 6 i cykeln). Har dock långt kvar till beräknad ÄL (22-23 maj ungefär) men är första gången jag kör med ÄL-test (och första gången vi börjar försöka) så vill vara helt säker på att inte missa. 

Enligt CB digitala test står det att jag ska börja testa dag 16 om jag missminner mig men det känns lite risky eftersom jag inte är helt hundra på hur regelbunden min mens/ÄL är :)

Håller tummarna för att den kommer som planerat i slutet av nästa helg!
    Nu skrev jag helt fel, enligt CB ska jag med 29-30 dagars cykel börja testa vid dag 12-13 efter första mensdagen, inte 16 :) Nu är jag alltså på dag 7 och har smygstartat testningen.
  • columbus
    Rosenblad skrev 2016-05-13 22:25:10 följande:

Läst ikapp nu efter en paus då det var bara den tråkiga väntan men nu börjar det närma sig äl igen! Vi körde igång idag och ska försöka nu varannan dag eller varje beroende på vad vi orkar. Försöker ligga kvar iaf 10 min efter, även om de sägs att de inte gör någon skillnad så känner jag att kan jag på påverka så är värt de. Käkat folsyra i 9 mån..men börjat med Mitt val Kvinna nu istället, två tabletter om dan. Nu ska de ta sig! 8e försöket och jag är 27år och min man fyller 30 i år. Vill ha minst två barn och inte alltför många år mellan dem. Känns som plusset aldrig kommer men hoppet är det sista som lämnar en!

Håller tummarna för dig! När har du ÄL nästa gång?
  • columbus
    Verro skrev 2016-05-15 13:49:20 följande:
    Enligt min app ska jag ha ÄL 23:e maj . Förra månaden felade de med 2 dagar då ÄL stickorna visade tidigare... Hoppas verkligen vi prickar ÄL denna gången.
    Åh vad spännande! Min app visar också 23:e men när jag kollar tillbaka två månader (de månader som jag fört statistik sen jag tog ut p-ringen) så har jag haft känningar i äggstockarna två dagar senare, så får se hur det blir den här månaden. Väntar med spänning! :)
Svar på tråden BIM - juni 2016