Inlägg från: Karitziana |Visa alla inlägg
  • Karitziana

BIM - juni 2016

Jag hoppar också in här efter att idag ha testat negativt. Har BIM idag! Hoppas på bättre lycka i Juni för oss alla :)

• Karitziana

Jag har BIM 5/6 :) Lägg gärna till mig i listan!

Tänkte också försöka testa med ägglossningstest den här gången.

• Karitziana

Jag blir inte klok på dom här ägglossningstestern. Började testa i förrgår. Då var de ett svagt streck. Provade igår, sträcket såg ungefär likadant ut som i förrgår. Provar nu, då är strecket mycket svagare.. Så jag fick alltså aldrig ett streck som var lika stark eller starkare än kontrollstrecket..

Vad betyder de? Hade jag ÄL igår? Jag hade tjocka flytningar igår och ont i högra nedre delen av magen..

Min kille har varit bortrest under kvällen och kommer hem ikväll.. Men om vi får till det ikväll borde det väl inte vara för sent va? :)

• Karitziana

Jätte kul att veta lite mer om alla :) Jag är 26 år. Försöker med första barnet! Hoppas att det tar sig snart.

• Karitziana
    Rosenblad skrev 2016-05-29 13:20:51 följande:

Fy vad nervöst det är. Vi fick till det väldigt dåligt denna månad och har från början tänkt att det finns ingen chans så la ner tankarna på graviditet då för denna månad. Men ändå är jag så nervös nu innan BIM för det finns ju fortfarande en chans, och har läst om de som plussar den månad de minst trodde på att de skulle ta sig, och att det kanske påverkas av hur mycket man tänker på det. Svårt att tro att tankar och förmågan att bli gravid går ihop men lite känns de som att om man slappnar av så kanske tar de sig. min mamma vet att vi försöker och har gett mig rådet att släppa tanken så tar de sig, hon hade svårt att få mig så hon har ju varit där. Än har ingen mensvärk kommit så jag hoppas det förblir så. Jag vill ha en Februari bebis!!!!

Jag känner igen mig i det du skriver! Är i precis samma situation. Vi fick också till de lite dåligt den här månaden. Men tror vi låg samma dag som ÄL och dagen efter.. Alternativt dagen efter och två dagar efter. Har också tänkt att det inte tar sig den här månaden. Men samtidigt tänker jag precis som du, att tänk om det är nu det går vägen, när man inte tänker för mycket på det..

Har inte så mycket symptom. Men tycker ändå att jag känner mig lite tung i magen och kissar en del. Tycker också att urinen kanske luktar lite annorlunda? Men de kan vara inbillning.. Ni som varit gravida, ändrade ert urin doft? Isåfall hur luktade de?

Har BIM 5/6 så nu vill man spola fram tiden :)
  • Karitziana
    columbus skrev 2016-05-29 14:51:43 följande:

Jag har också BIM 5/6. Så nervös! Känner dock inte av några symptom än (trots att man inte gör annat än känner efter konstant). Jag är dock bara på ÄL +4 och har med andra ord rätt kort lutealfas, så kommer antagligen dröja länge innan ett eventuellt plus skulle synas. När hade du ÄL?

Åh vad spännande! Jag hade ÄL förra lördagen, möjligtvis söndagen.. Känner mig också lite nervös. Men vågar varken tänka eller hoppas :)

Håller tummarna för dig och alla andra i gruppen! :)
  • Karitziana
    Rosenblad skrev 2016-05-29 15:27:16 följande:

Hade ju varit så skönt om de tagit sig nu för vi börjar bli stressade nu när vi försökt sålänge (8e gången), och mannen börjar få prestationsångest. Jag har slutat helt med att prata om allt som har med barn/graviditet att göra så han inte ska tänka på det mer. Men vänta bara tills vi har plusset, kommer gå loss :) Redan köpt lite kläder, ett gosedjur och lite små saker men resten får bli när vi väl har plusset.

Hoppas de går bra för oss! Men vist går tiden långsamt...känns som man inte gör något annat än att vänta, men nångång måste de ju va ens tur och jag hoppas stenhårt på denna månad :) Perfekt med en bebis början på året så kan man tillbringa våren i början med sin bebis *drömmer mig bort*

Ja det vore underbart! Jag är själv född i slutet av februari. Så en bebis i februari skulle vara en perfekt födelsedagspresent :)

Tiden går riktigt sakta just nu.. Hur tänker du kring testningen? Väntar du till BIM eller kommer du tjuvstarta lite? Jag tror jag ska försöka hålla mig, men de känns svårt..
  • Karitziana
    Rosenblad skrev 2016-05-30 12:22:07 följande:

BIM i övermorgon 1/6. Haft ömma bröst i 10 dagar inräknat idag. Haft konstiga känningar på höger sida i några dagar, och som stick mitt i natten en natt då det stack till rejält. Igår kväll var det som det bubbla på höger sida och kan känna något svagt idag med. Tog test igår som visar negativt, dock var kontrollstrecket typ som kapat i mitten där plusset ska va. Saknas färg i mitten. Återstår att se om det var bra eller inte.

Nu väntar jag bara på blodblandad flytning som brukar komma ca 1-2 dagar innan mens, och mensvärk som stegrar. Men jag hoppas såklart att detta aldrig kommer och att jag är gravid men vågar inte hoppas då detta är 8e försöket och förhoppningarna är ju inte på topp som i början..

Vi är ju många som har BIM nu i början av Jani :) vad har ni för symptom? Eller avikelser? Någon mer som kännt "bubblande"?

Vi har verkligen lika symptom! Jag känner också bubblande, och en allmänt konstig känsla i magen.

Idag har jag också känt mig lite yr.. Typ på gränsen till illmående.. Jag har inte BIM fören söndag, vet inte hur jag ska klara av att vänta!
  • Karitziana
    Rosenblad skrev 2016-05-30 13:31:35 följande:

Ja denna väntan :/ Det känns som denna månad kanske är en turmånad men återstår att se. När ska du börja testa?

Tycker också de känns som en bra tur månad... Vet inte när jag ska testa. Har BIM på söndag.. Vill egentligen hålla mig tills dess men vet inte om jag kan. Kanske blir test fredag :) När tänker du börja med testandet?
  • Karitziana
    Rosenblad skrev 2016-05-30 23:20:30 följande:

Jag testade igår på mors dag, tänkte det var en kul grej att få pluss på stickan just den dagen men det blev negativt, hade inte så stora förhoppningar men ville ge det ett försök..men har ju inte BIM förens i övermorgon 1/6. Har ett test till kvar här hemma som jag kommer vänta med till efter BIM. Brukar ha mellan 27-30 dagar så mensen kan ju komma så sent som fredag så jag avvaktar nog med testandet. Men brukar va 28 så ser endå 1/6 som BIM.

Men än sålänge har jag inte haft värk som jag annars brukar ha utan mer bubblande och stickande. Brösten har ömmat nu i tio dagar också. Så jag är väldigt spänd hur detta kommer bli :) vågar inte hoppas för mycket för då blir jag så ledsen om mensen kommer. Men man kan ju inte sluta tänka på det och drömma :)

Vad spännande! Men då får du testa imorgon igen :) Jag håller tummarna för dig. Själv känner jag nästan ingenting just nu, så nu har jag börjat tvivla lite. Däremot hade jag som "växtvärk" i låren igår kväll. Vet inte alls vad de kommer ifrån.. Men man hoppas ju att de har med en eventuell graviditet att göra ;)
Svar på tråden BIM - juni 2016