• Fluffan86

BIM - juni 2016

Hej hej! Jag hoppar också in här från maj-gruppen. BIM runt 2:a juni om det stämmer. Vet att det kan ta tid att bli gravid och det är bara 3:e försöket men jag kan inte hjälpa att jag är orolig då det är första barnet vi försöker med och jag är 30 år redan... Men vi håller tummarna för denna månad!

• Fluffan86
    pojkmorsan skrev 2016-05-10 17:20:24 följande:

Kan tipsa om glandin 25 bästa ja varit med om när ja höll på med mina pojkar försökte i ett år utan resultat börja käka glandin blev gravid direkt sen börja käka de för o få iordning cykeln efter graviditeten o då blev ja gravid direkt igen. Nu ska vi ju inte köra på denna ägglosningen som är i övermorgon utan nästa :)

Beställde precis EPA glandin. Den innehöll lite annat också som verkade vettigt så jag hoppas att den också funkar Hur många tog du varje dag?
  • Fluffan86
    Cfmilla skrev 2016-05-12 17:33:59 följande:

Jag har också beställt! hoppas jag får dom i morgon!

Hoppas de funkar för oss båda
  • Fluffan86
    pojkmorsan skrev 2016-05-13 07:05:14 följande:

Kom på de inatt haha. Ja tog 2 om dagen från första mens dagen till äl sen 1 om dagen fram till bim :)

Ok Ska bli spännande att se om det har någon effekt!
  • Fluffan86
    ungmamma16 skrev 2016-05-13 07:10:05 följande:

Har ett barn sen innan, blev dock gravid med honom på P-medel så behövde ju inte kämpa precis haha. Men nu är han 2 och vi vill ha knodd igen.. Så 3je försöket nu. Förra månaden så testa vi ÄL stickor och låg på varje dag men blev ändå inget :( och denna månaden så sticker jag o sonen utomlands dagen jag har ÄL .. Suck.. Får ligga på fram tills den dagen och hoppas att de tar sig :) jag har beställt nattljusolja, någon mer?

Synd på timingen med ÄL, men det borde ju inte vara några problem om ni kör dagarna innan

Jag beställde epa glandin som är samma substans som nattljusolja, om jag tolkade infon rätt, så det ska bli intressant att prova
  • Fluffan86
    Fru365 skrev 2016-05-13 14:00:27 följande:

Jag kör med Boragoolja:)

Jag såg att det fanns kapslar med vad jag uppfattade som "ren" boragoolja men dom var svindyra så jag tänkte att dessa jag beställt där det är blandat med omega 3 också borde funka :-P

Vi får hoppas att det funkar!
  • Fluffan86
    Loncelot skrev 2016-05-19 07:08:32 följande:

Ägglossningsmax idag YES!!!

Igår var även tempen 0,3grader högre än vanligt, har monitor men även börjat med att tempa och fungerar bra

Prestationsångest för oss båda här hemma men har tagit upp dataspels spelandet igen så kopplar av lite mer nu.. Skönt, dock inte helt avslappnad hehe

Angående sexandet som de flesta pratar om så får man ta till alla medel för att få till det just äl dagarna, The mind is free, man får som sagt ta till alla medel för mer upphettning Ja brukar sätta på sensuella serier eller filmer där dom brukar ha mer känslor i då går mannen igång... Mena nu inte porr men det är väl heller inte fel

Bim om 12-14dgr exakt yey!!!

Här blir det också lite spelande för att koppla bort

Vad spelar ni/du?
  • Fluffan86
    Loncelot skrev 2016-05-19 17:51:08 följande:
    Jag spelar World of Warcraft och lirat typ sen det kom ut :) sj då?
    Maken vill ja ska börja köra diablo men ja älskar wow ;) will see :)
    Jag har spelat WoW sen burning crusade kom men vi har inte haft pengar till det på ett tag så nu spelar jag mest Neverwinter  
    Diablo är kul, har spelat både 2 och 3 men favoriten är ju helt klart WoW :-P
  • Fluffan86
    Loncelot skrev 2016-05-19 18:56:00 följande:
    Nice vilken server spelar du på när du spelar?
    Får du inte erbjudanden till mailen med gratis speltid? Gå in och kolla på ditt battle net konto :) brukar stå play for free
    Mest Kultiras, orkade inte med att bli gankad hela tiden...
    Vilken spelar du på?
    Jo jag har fått gratis speltid men nu är det ett tag sen så jag hoppas på att det ska komma snart igen
  • Fluffan86
    Loncelot skrev 2016-05-19 21:35:00 följande:
    Jag fick för en månad sen ungefär, shattered hand eu men funderar på o byta server, den har blivit så tyst,tycker om det sociala med att spela snacka med spelkompisar osv, o dom flesta väntar på nya patchen har varit utomlands vid flertal ggr för att träffa andra spelar som ja spelat med i åratal, så har varit väldigt spännande men det var innan man skaffa familj
    Jaha, det lät ju som en kul grej att göra Jag har mest spelat med min man, bror och morbror så jag har inte haft några spelkompisar att hälsa på tyvärr...
    Det ska bli kul sen när jag är färdig med studierna och har jobb så jag kan spela WoW igen, då kanske jag kan vara lite mer social också
  • Fluffan86
    Anonym (EL) skrev 2016-05-22 21:15:31 följande:

[quote=76648289][quote-nick]Rosenblad skrev 2016-05-22 15:13:27 följande:[/quote-nick]

Ingen bra dag idag :( Fy vad detta tär på en..blir inte bättre av att jag drömde att jag fick ett plus på stickan, höll på att ta bilder och åt macarons för att fira, haha..Funderat på hur jag ska berätta för mannen den dagen förhoppningsvis plusset kommer, men tror jag bara kommer bli en känslobomb och springa och skrika det rakt ut, att va lurig i de ögonblicket kommer jag nog inte kunna klara av. Sen att berätta det för familjen kanske man kan göra en kul sak av, hur har ni tänkt kring de? Har läst lite trådar om detta men inget som känns sådär rätt.

[/

Har också funderat över det. Sist så tog jag ett test precis innan vi skulle gå på begravning. Tänkte att "va fan. Den här dagen kan ju ändå inte bli värre". Testet va positivt och hur mycket jag än försökte bita mig i tungan och sitta på mina fingrar så lyckades inte hålla truten utan väste "jag är gravihihiiiid", i lite lött panik, precis när min sambo skulle till att bära in kistan. Ungefär NOLL skicklighetspoäng till mig så att säga, haha. Herregud stackarn visste inte om han skulle skratta eller gråta där han stod och slipsen har nog aldrig känts så stram. Han erkände efteråt att det kanske inte va den mest briljanta timeingen i världshistorien men oh well Så jag har insett att jag nog inte kommer lyckas hålla mig den här gången heller, Haha.

Hahaha, tack för att du delade detta med oss, det gjorde min kväll iaf
    Kunde du inte hålla det hemligt då så kan det nog bli svårt denna gång också
  • Fluffan86
    Loncelot skrev 2016-05-20 18:31:50 följande:
    Du får säga till när du börjar lira igen :)
    Jag hojtar till när jag gör det!
  • Fluffan86
    Loncelot skrev 2016-06-01 17:20:59 följande:

O där kom min mens...nästa bim 28juni...

Vad tråkigt! håller tummarna för att det tar nästa försök då
  • Fluffan86

Idag är min mens 1 eller 2 dagar sen, beroende på vilken app jag kollar på, jag mår illa, magen krånglar och jag har konstigt nog haft 2 migräntillfällen denna vecka. Vet inte vad jag ska tro för när jag testade vid 5 imorse så var det negativt.. Är det någon som vet om testlagrets tester funkar bra?

• Fluffan86

Idag kom tant röd på besök och nästa bim är antingen 31 juni eller 1 juli men jag stannar nog kvar ett tag till här iaf

• Fluffan86

Hej på er! Jag flyttade över till juligruppen när jag trodde att jag fick mensen men det verkar som att jag är gravid Tid bokad hos barnmorskan torsdag nästa vecka, ska bli spännande då det är första gången för mig.

• Fluffan86

Nu vet jag inte vad jag ska tro längre.. Fick ju svaga svaga streck på två stycken cb plus men efter det har jag testat med cb digital och predictor early och det visar negativt Blir tokig!

• Fluffan86

Igår var jag till barnmorskan, hon konstaterade samma sak som jag misstänkte, jag är inte gravid längre så den konstiga blödningen var ett tidigt missfall... Men men vi fortsätter försöka, nu vet jag att jag kan bli gravid iaf Hoppar över till juligruppen igen.

Grattis till alla plus!!

Svar på tråden BIM - juni 2016