Inlägg från: josefinenyberg |Visa alla inlägg
  • josefinenyberg

BIM - juni 2016

Hej alla! Har sträckläst denna tråden idag och känner att jag behöver ett bollplank. Sista mensen hade jag 8 maj (ca 28 dagars cykel), följer natural cycles så gjorde äl-tester dom datum den föreslog och fick inte positivt förrän 26/5 med ett bimdatum på 5/6. Skjuts bim fram när ägglossningen sker sent? Ingen mens ännu och jag har sedan den 29/5 haft sån otrolig molvärk, ömma o svullna bröst, humörsvängningar från h*lvetet, uppsvälld mage osv osv. Negativt test imorse :/ Blir gaalen på denna väntan o ovissheten! Nån som varit med om liknande?

• josefinenyberg
    mamalolo skrev 2016-06-06 19:47:08 följande:

Min lutealfas är alltid 13-14 dagar oavsett ÄL så i mitt fall skjuts BIM framåt. Hur ser din tempkurva ut nu? Någon dipp eller ligger kurvan stadigt?

Emmissara skrev 2016-06-06 19:31:13 följande:

När fick du höjningen på NC? Har du använts NC tidigare cyklar?

Kan även tipsa på en annan tråd för just NC 

www.familjeliv.se/forum/thread/75182381-traden-for-oss-som-anvander-naturalcycles 

Mamalomo: Åh okej det va skönt o höra! Då kanske jag inte är sen ännu om det stämde att jag fick äl så sent denna gång :O

Åh asså jag kan bifoga en bild men den säger nog inte mycket.. slarvtempat o började alldeles för sent i cykeln haha. Men äl-tester använde jag ibland iaf, men nog långt ifrån så ofta som jag borde :/

Emmissara: Jag har inte varit duktig o tempat som man ska med nc då vi inte försökt förrän denna månaden så inte brytt mig om den (ångrar somfan nu baah). Så vet inte ens vad du menar när du skriver "höjningen på nc" xD. Ska kolla in den tråden!

• josefinenyberg
    Emmissara skrev 2016-06-06 22:26:15 följande:

Det går inte riktigt att tyda din grav tyvärr. Men skriv i den andra tråden så kan fler hjälpas åt och ge dig tips och råd på hur du ska använda NC på ett så bra sätt som möjligt.

Nej det gör ju inte det *suck*. Vet hur jag ska använda det så ska börja skärpa mig på den fronten ;) men tack för tipset!! :*

Det jag undrade mer över var ju just det att jag fick positivt äl-test så sent och nu inte fått min mens heller. Neg gravtest på äl+- 8-10 så då kanske man bara ska försööka "slappna av" o vänta på nya bim-dagen, eller finns det fortfarande chans att man kan va gravid? Så jäkla förvirrande det här haha!
  • josefinenyberg
    Anonym (EL) skrev 2016-06-06 23:46:09 följande:

Min period mellan ägglossning och mens är oftast lika lång, så vid sen ägglossning förskjuts mensen. Testa att räkna när mensen ska komma om din fas är likadant den här gången som det brukar vara

Tack! Jag har aldrig tänkt på att det kan vara/är lika många dagar mellan äl o bim varje månad så har nog ingen koll på hur många dagar jag brukar ha. Har alltid fått mens samma dag o tid typ så inte van vid att den är sen haha. Gu vad irriterande! Men nu vet man det så återstår o se då xD
  • josefinenyberg
    ungmamma16 skrev 2016-06-07 14:09:17 följande:

Hoppas verkligen på + snart.. Humörsvängningar och tröttare än vanligt är väl de "enda" symptomen.. Men första barnet var de bara utebliven mens och humörsvängningar först.. Sen fick jag illamående i typ v 14..så hoppas dessa symptom är pga graviditet och inte pms

När tänker du testa då :))?
  • josefinenyberg

Jag har haft sjuk molvärk och ömma bröst sen 29/5 o känt mig såå gravid, men idag kom mensen på bim+3, så hoppar till juligruppen då! Lycka till alla andra :*

Svar på tråden BIM - juni 2016