• Emmissara

BIM - juni 2016

Hej får man va med här? 
    Jag är 21 år och gift med min 22 åriga man sedan snart ett år tillbaka. 

Jag hade ett MA i v.13 för 4 veckor sedan. Började tempa förra veckan lite smått men då jag har missat några dagar så vet jag inte exakt när jag har haft ÄL och om jag har haft det (det märker jag väl de kommande dagarna), tror dock att jag hade ÄL nu i helgen eller igår. 

Vi har försökt till och från sedan aug 2014. Hade ett tidigt MF i maj 2014 från en oplanerad graviditet. Ska bli spännande att se om det går på första cykeln efter MA, vi har väl inte försökt aktivt den här cykeln utan myst på när vi känner för det. 

Vet inte än när jag har BIM då jag inte är hundra på när jag hade/har ÄL. Så lägger in det när jag får ett datum av NC. 

• Emmissara

Inatt vaknade jag av skrikande fiskmåsar utanför fönstret, iaf när jag var vaken så fick jag efter ett tag riktigt starka smärtor i tjejmagen, jag kunde inte lokalisera om smärtan kom ifrån slidan eller livmodern. Jag har inte känt sån smärta innan men de kändes som en blandning mellan ilande smärta och som att en nål stack mig. Nu de senaste timmarna har det känts typ ömt i livmodern, lite ilande känsla.

Vet ni om det kan vara något från missfallet jag hade för 4 veckor sedan (kanske infektion som jag borde kolla upp?) eller om det faktiskt kan vara att jag kände att ägget fäste? jag har inte tempat så bra så jag kan ha haft ägglossning någon gång mellan förra torsdagen tills i måndags.

• Emmissara
    Fru365 skrev 2016-06-02 09:59:43 följande:

Min ägglossning va jätte tidigt förra månaden, jag fick den på dag 10 annars brukar jag få den dag 14-15

Innebär det är min mens ska oxå vara 4-5 dagar tidig?

Det beror på om din lutealfas är jämn. Om den är jämn så kommer den nog komma tidigare 
  • Emmissara
    aprilhimlen95 skrev 2016-06-04 15:19:41 följande:
    Ja det är ju mycket som ska till för att det ska bli ett plus. Men då vet man att man gjort vad man kunnat iallafall och man kommer ju ännu en månad närmre ett plus. för någon gång är det ju vår tur :) är ganska ung, 21 år och hoppas det kan vara bra för en graviditet. Har inte haft koll på detta med fertiliteten förur och trott att fertiliteten börjar dala efter 35. Tydligen är det redan efter 25. Någon som har några erfarenheter av att bli förälder i ganska ung ålder? Gärna positiva erfarenheter ;) tack för svar DevilsDaughter!
    Antar att du är 95a? Jag är också 95a fyllde 21 i början av året. Jag plussade i början av mars men tyvärr fick jag missfall för 4,5 veckor sedan. Men de jag tänkte säga är att jag inte känner/kände mig som en "ung förälder" (jag är ingen förälder men när man är gravid känner man ju sig som det och nu vill man ju ha sin lilla bebis direkt), dock känner jag mig 10 år äldre än vad jag är och jag är gift samt har haft hus sedan jag var 18 år. 
    Så kolla inte så mycket på din ålders siffra utan mer på vad du känner, om det känns rätt så kommer det gå jättebra :D kram på dig hoppas på att du får ett plus snart <3
  • Emmissara
    Preggo87 skrev 2016-06-04 23:02:28 följande:

Grattis till plus! :)

Jag använder mig av appen WomanLog (i början enbart för att få lite koll på när mensen skulle komma då jag inte längre äter p-piller).

Jag har varit typ helt symtomfri - tills ikväll. Fick en liten brunaktig flytning/blödning runt kl. 21. Kände hur det blev vått i trosan men tänkte att det bara var flytningar. Har kollat min WomanLog - enligt den har jag bim på onsdag. Men förra månaden hade jag en cykel på 26 dagar. Innan dess två cyklar på 29 dagar och innan dess en cykel på 32 dagar.

Hoppas och önskar såklart att det som kom ikväll var en nidblödning. Det var pyttelite rosaaktigt när jag torkade mig, men mer en brun ton tycker jag. Vågar därför inte hoppas. Har haft mensvärk mest hela dagen. Tycker att mina bröst har tydliga blodådror, men är inte säker. Har väldigt okänsliga bröst i vanliga fall - nu känns de större och har liiite liiiite känsel.

Håll tummarna för mig att jag kommer plussa i veckan! :D

låter spännande, håller absolut tummarna för dig att du kommer plussa i veckan :D
  • Emmissara

Enligt NC har jag BIM nu på söndag, men jag tog inte tempen alla dagar div äl så jag kan ha haft äl mellan den 25e - 30e maj. Nu har NC satt ut ÄL den 28 maj. Jag har lång lutealfas 16-18 dagar har jag för mig om att den brukar vara. 

jag har iaf sedan i torsdags (2 juni) haft flera symtom av att jag är gravid så som hugg och ilningar i livmodern, extrem trötthet, högre temp, mm. Det ska iaf bli spännande i veckan att se hur detta kommer gå. Första cykeln efter MA. 

• Emmissara
    josefinenyberg skrev 2016-06-06 19:26:38 följande:

Hej alla! Har sträckläst denna tråden idag och känner att jag behöver ett bollplank. Sista mensen hade jag 8 maj (ca 28 dagars cykel), följer natural cycles så gjorde äl-tester dom datum den föreslog och fick inte positivt förrän 26/5 med ett bimdatum på 5/6. Skjuts bim fram när ägglossningen sker sent? Ingen mens ännu och jag har sedan den 29/5 haft sån otrolig molvärk, ömma o svullna bröst, humörsvängningar från h*lvetet, uppsvälld mage osv osv. Negativt test imorse :/ Blir gaalen på denna väntan o ovissheten! Nån som varit med om liknande?

När fick du höjningen på NC? Har du använts NC tidigare cyklar?

Kan även tipsa på en annan tråd för just NC 
    http://www.familjeliv.se/forum/thread/75182381-traden-for-oss-som-anvander-naturalcycles 

• Emmissara
    josefinenyberg skrev 2016-06-06 20:47:59 följande:

Mamalomo: Åh okej det va skönt o höra! Då kanske jag inte är sen ännu om det stämde att jag fick äl så sent denna gång :O

Åh asså jag kan bifoga en bild men den säger nog inte mycket.. slarvtempat o började alldeles för sent i cykeln haha. Men äl-tester använde jag ibland iaf, men nog långt ifrån så ofta som jag borde :/

Emmissara: Jag har inte varit duktig o tempat som man ska med nc då vi inte försökt förrän denna månaden så inte brytt mig om den (ångrar somfan nu baah). Så vet inte ens vad du menar när du skriver "höjningen på nc" xD. Ska kolla in den tråden!

Det går inte riktigt att tyda din grav tyvärr. Men skriv i den andra tråden så kan fler hjälpas åt och ge dig tips och råd på hur du ska använda NC på ett så bra sätt som möjligt.
  • Emmissara
    Milie skrev 2016-06-07 08:35:10 följande:
    Jag blir tokig. Ägglossningen kommer ju aldrig! Jag har en cykel på 24-25 dagar och är på CD15 nu med ett negativt ÄL-test nu på morgonen. Jag testar eftermiddag också.
    Hej har ju helt missat att du är här, vet inte om du kommer ihåg mig men vi va med i BIM september 2014 (eller aa jag är ju fortfarande med där då jag inte lyckats få ett litet barn än) 

Segt att inte ÄL kommit eller att du har fått utslag för det än, har du koll på hur lång lutealfas du har och brukar den vara regelbunden??
  • Emmissara
    Milie skrev 2016-06-07 20:08:29 följande:

Jodå, jag kommer ihåg dig. Jag går in och läser i tråden ibland. Hur mår du?

Förut hade jag en cykel på 22-23 dagar och ÄL var alltid "i mitten" och jag fick alltid utslag. Nu har jag testat förra cykeln (slutade på CD14) och den här cykeln (just nu CD14) utan positivt. Ska fortsätta köra några dagar. Det här är första cykeln jag är seriös med NC och jag ligger ju fortfarande lågt i temperatur. Kan kanske vara på G!

De va tufft att gå igenom ett MA i v.13 men det känns bättre, ibland ibland slår sorgen till men det känns ändå okej. Har iaf fått utlovat pergotime under 2 cykler när vi känner oss redo så de känns skönt.

Okej, hoppas att su snart får en tempohöjning, jag har använt mig av NC sedan i mars 2015, har lärt mig jättemycket om min kropp
  • Emmissara
    Milie skrev 2016-06-08 12:13:17 följande:

Jo, det kan jag tänka mig. Det har aldrig hänt mig med det är ändå något jag oroade mig för inför min förra graviditet. Det drabbade en kompis några månader innan vi började försöka sist. Men det låter ju bra att ni har en handlingsplan att förhålla er till då ni känner att det är läge för det.

Idag på morgonen var testet fortfarande negativt. Temperaturen var även låg. Jag kan ta att ägglossningen inte är regelbunden, men då hoppas jag att lutealfasen förlängs också, annars blir det knivigt.

Aa de känns bra och sen ifall vi får ett missfall igen så får vi iaf missfalls utredning så de känns skönt. Nu försöker vi dock ta de lugnt och tar de som de kommer lite :)

Lutealfasen brukar bara skilja någon enstaka dag OM det nu är någon skillnad från cykel till cykel, men för de mesta så ska den vara regelbundet. Hoppas på att du snart får positivt och en tempohöjning
  • Emmissara

Min temp höjdes imorse, tidigare idag så trodde jag att mensen kom men de var bara flytningar (ganska mkt och tunt), har haft näsblod 2 gånger idag (brukar aldrig ha näsblod, men hade de ganska ofta under graviditeten). Dock så fick jag känslan igår att de inte har tagit sig och magkänslan säger fortfarande det så nu blir jag nästan irriterad av alla symtom jag får och fortfarandra har.

Jag hoppas de tar sig för er som är kvar här i gruppen, själv inväntar ja mensen nu i helgen eller början av nästa vecka :)

• Emmissara

Ja jo men magkänslan säger att de inte har tagits sig. Tog test i tisdags o de va negativt, nu ska jag vänta tills mensen kommer. Annars testar ja nog till nästa helg

DevilsDaughter skrev 2016-06-09 20:12:54 följande:

Emmissara: Låter ju verkligen lovande! Har du testat ngt? 

• Emmissara
    Milie skrev 2016-06-10 14:38:24 följande:
    POSITIVT ÄGGLOSSNINGSTEST! Hade ett CB-test kvar. Tog ett från RFSU där teststrecket blev nääästan lika starkt som kontrollstrecket så jag chansade mitt sista CB på en smiley och den kom! Äntligen! Sjukt sent och konstigt men fan vad skönt att det äntligen slog om.
    åå härligt, äntligen :D
  • Emmissara
    Milie skrev 2016-06-10 15:09:31 följande:
    Ja, så himla nice!

Hur var det med BIM-lista. Nu har NC satt min cykel till 31 dagar istället för 24, så ny BIM är 24 juni. Nästan på dotterns 1-årsdag den 25:e, hehe.
    BIM-listan har en egen tråd, länken finns i denna tråds första inlägg av tråd-startaren.

Håller tummarna för dig :D  
  • Emmissara

Nu kom min första mens sedan MA:t så jag hoppar över till Juli tråden, Lycka till alla :D 

Svar på tråden BIM - juni 2016