• Preggo87

BIM - juni 2016

Jag väntar spänt på bim nu (8/6). Skapade en tråd "Bim 8/6-2016" nyss. Har inga som helst symtom, vill så gärna vara gravid. Kommer vänta in bim och hoppas att mensen uteblir - isf testar jag :) har alltid nojat för att inte kunna få barn, har dessutom en äldre pojkvän och oroar mig att han skulle ha dåliga spermier då han och hans ex aldrig fick barn trots sex utan skydd under ca 7 års tid...

Någon mer som väntar bim ca 8/6?

• Preggo87

Grattis till plus! :)

Jag använder mig av appen WomanLog (i början enbart för att få lite koll på när mensen skulle komma då jag inte längre äter p-piller).

Jag har varit typ helt symtomfri - tills ikväll. Fick en liten brunaktig flytning/blödning runt kl. 21. Kände hur det blev vått i trosan men tänkte att det bara var flytningar. Har kollat min WomanLog - enligt den har jag bim på onsdag. Men förra månaden hade jag en cykel på 26 dagar. Innan dess två cyklar på 29 dagar och innan dess en cykel på 32 dagar.

Hoppas och önskar såklart att det som kom ikväll var en nidblödning. Det var pyttelite rosaaktigt när jag torkade mig, men mer en brun ton tycker jag. Vågar därför inte hoppas. Har haft mensvärk mest hela dagen. Tycker att mina bröst har tydliga blodådror, men är inte säker. Har väldigt okänsliga bröst i vanliga fall - nu känns de större och har liiite liiiite känsel.

Håll tummarna för mig att jag kommer plussa i veckan! :D

• Preggo87

Har fått min mens. Är så otroligt jävla ledsen! Känns som att jag aldrig kommer bli gravid. Alla andra är så duktiga och peppar om - nytt försök igen nästa månad. Men jag vill bara lägga mig ner och gråta. Kanske är jag oförmögen att få barn? Kanske är min pojkvän "för gammal" och har dåliga spermier?...

Jag är så otroligt nedslagen, jag hade inga speciella tecken men hoppades så innerligt att jag blivit gravid!

• Preggo87
    DevilsDaughter skrev 2016-06-05 07:22:53 följande:

preggo: Hur länge har ni försökt? Det kan ta tid och det är inget ovanligt. Din man spermier är inte dåliga för att ha är äldre. En man kan befrukta hela livet! Det kan bli tungt att försöka bli gravid då det oftast tar ett tag och det är jpbbigt att hoppa mellan hopp och förtvivlan varenda månad tills plusset kommer.

Alltså, det är ju jättepinsamt att jag känner mig såhär nedslagen efter att vi försökt bli gravida sedan i Januari (5 månader) och andra har försökt i ett år eller i många fall i fleeera år :/

Det känns så jobbigt när min pojkvän har svårt att komma i mig och när han äntligen börjar lyckas göra det - så händer det ingenting ändå :'(

Min pojkvän är 43 år och jag är 29 år. Inte jättegamla, men jag nojar ändå eftersom han hade oskyddat sex med sitt ex i ca 7 år utan att hon blev gravid...

Känner mig otroligt uppgiven. Så pass att jag fortsatt gå och kollat i trosorna och tänkt "tänk om mensen stannat av, då kanske det bara var en sån där liten blödning som vissa kan få fast de är gravida" (men såklart vet jag att det bara är önsketänkande. Har inte superriklig mens men det är definitivt min vanliga mens.

Det gör mig såklart mer uppgiven att veta att han kommer vara bortrest i jobb typ hela juli och även lite senare i september. Jag skulle så gärna vilja plussa innan dess och få överraska honom!
  • Preggo87
    columbus skrev 2016-06-05 08:38:52 följande:

Fick min mens nu på morgonen också. Är så extremt jävla ledsen vilket jag vet känns "fel" eftersom det bara var första försöket. Jag funderar på att bara slopa allt vad ÄL-tester och Familjeliv heter nästa månad och bara köra på varannan dag hela cykeln. Börjar inse att jag inte klarar att sätta sån press på mig själv mentalt, första försöket eller ej.

Stor kram till dig i alla fall! Hoppas det är din tur snart!

Känns exakt likadant för mig! Jag har inte kört på ÄL-tester, men min ÄL är beräknad nästa vecka enligt min WomanLog app. Så måste försöka få till det så många ggr som möjligt den veckan. Jobbiga är ju att jag inte "bara" måste få till det - utan att min pojkvän måste få till att komma i mig också (som han har haft lite svårigheter med). Plus att jag tror att han har mycket på jobbet nästa vecka.

Åh! Jag blir tokig!!

Jag hoppas verkligen jag får plussa snart - nästa bim är 1 Juli. Och tack för att du hoppas på mig!
  • Preggo87
    mixXi skrev 2016-06-07 14:46:34 följande:

Min sambo har också svårt att komma i mig. Underlättar mycket om han inte kommit på några dagar. Men då har man ju liksom bara ett försök och får verkligen jobba på att pricka in ÄL.

Denna månad är jag hoppfull då vi lyckades få till det både på äl -3 och äl -1. Är nu på äl+12. Dock noll symtom så det känns tråkigt. Vågar inte riktigt testa ännu. Kommer dessutom inte träffa sambon förrän på fredag så vill inte testa för långt innan dess heller. Vill ju inte berätta per telefon OM det nu skulle vara ett plus. Vill inte heller gå och hålla inne på det i flera dagar.

Mycket tankar och funderingar det här barnplanerandet skapar =p

Jag får helt enkelt försöka få honom att hålla sig (han tycker ju som ehm -de flesta män- om att onanera titt som tätt). Enligt min app ska jag ha ÄL den 17/6. Så borde försöka få till det med pojkvännen innan dess och efter. Sjukt frustrerande och svårt det här.
  • Preggo87

Tycker den här mensen är jättekonstig. Hoppades ju som sagt på att ha blivit gravid. Fick brun flytning/blödning på lördagkvällen. Natten till söndag fick jag en röd blödning (såg precis ut som det brukar när mensen startat). Använde tampong från söndagen tills igår (måndag). Men tyckte att det var väldigt lite mens nu ändå - mycket flytningar men inte så mycket blod som jag räknat med (som det är i vanliga fall). Tampongen jag hade igår var nästan helt torr när jag tog ur den efter bara ett par timmar (det var nästan svårt att få ut den - fick ta tag och dra ordentligt hårt i snöret då den var så torr, vilket inte är normalt). Sen har jag haft binda sen dess. Det kom lite blod men inte så mycket som det brukar. Bytte binda till natten, som var helt torr på morgonen. Kom typ en 5-krona blod på bindan under morgonen. Bytte sedan då jag promenerat och blev svettig. Och sen dess har det knappt kommit något alls. Inte sådär mörkt rött blod som det brukar göra iaf. Utan typ lite blod men ljust. Nu har jag haft bindan sedan i fm som jag har fortfarande (sorry för alla intima detaljer) - bara för att se om jag fortsatt att blöda. Men det känns väldigt torrt. Ska byta binda nu till natten tänkte jag. Fick känningar i vänster sida, typ där äggstockarna sitter, nu under kvällen.

Varför blev min mens så konstig nu? Den brukar vara väldigt inrutad på 6 dagar och då brukar jag blöda normalt fram till 5e dagen iaf. Sen kan det vara lite mindre under dag 6.

Har ofta kört med tampong från start förut, men undrar om det är tampongerna som fått mensen att "sina" väldigt snabbt denna gång?! Var som sagt 1-1,5 år sedan jag slutade med p-piller och min mens har följt samma mönster hela tiden - tills denna gång.

Någon som kan hjälpa mig med en förklaring till varför min mens helt plötsligt verkar så mycket sparsammare samt verkar trappat av/slutat redan efter knappt ens 2 (inte ens 3) dagar??

• Preggo87

BTW- Är det någon som kan länka till (om det finns en sån grupp) för oss som har bim i juli? Sitter inne via mobilen och är ny på sidan så förstår inte riktigt hur jag ska leta mig fram...

Svar på tråden BIM - juni 2016