• 5blir6

BIM - juni 2016

Hoppar in här från Maj gruppen. Fick mens idag på äl + 11. Jag har lite oregelbunden mens men ett genomsnitt på 30 dagar, denna månaden var det 28. Hur hade ni räknat och är sannolikheten stor att jag har 11 dagars lutealfas varje månad eller kan det skifta?

• 5blir6

Fick Max på min monitor igår och idag... Man vet ju ändå inte riktigt när äl sker. Jag tog testet kl 06 i går men det kan ju vara så att LH började stiga redan dagen innan efter testet jag tog då. Släpper ägget när LH börjar stiga? Har ju Max idag oxå, innebär det att ägget inte har släppt än. Eller är det för sent nu, är den första dagen med Max säkrast?

• 5blir6

Är det "lönt" att ha sex dagen efter Max? Visade hög på monitorn i morse.

• 5blir6
    Dalkullan92 skrev 2016-05-29 20:56:35 följande:

Ja de är just då man ska. De är då ägglossning sker. 24-48 timmar efter man fått max utslag på äl-test. ????

Men jag hade Max igår och förgår. Är det Max så länge ägget "sitter kvar" för att sen släppa?
  • 5blir6

Kommer nog aldrig lära känna min kropp helt.... Jag har sedan jag slutade med cerazette i höstas alltid haft ont i brösten mellan äl och mens. Ibland har det dykt upp lite finnar oxå. Denna månaden känner jag ingenting. BIM -8 idag.

• 5blir6

BIM idag, hade helt glömt det, hihi. Känner inget alls. Det som varit annorlunda är att jag INTE haft ömma bröst mellan äl och mens/BIM och jag har inte fått finnar som jag oxå brukar få mellan äl och mens/BIM. Ingen mens än, gör mig dock beredd på att den kommer i morgon.

Ni som använder cb monitor, jag använder den gamla vilken man inte kan använda graviditetstesten till. Går det att läsa av dom stickorna själv eller är det bara till att kasta dom?

Svar på tråden BIM - juni 2016