• nanna100

BIM - juni 2016

Nu hoppar jag in i den här gruppen :)
    Vi planerar för vår nummer 2. Känner oftast av min ÄL ganska väl och vet ju på ett ungefär när den brukar inträffa (mha P tracker) och brukar ta ett clearblue digital för att bekräfta det jag känner.
    Förra månaden följde inte alls min cykel, utan ägglossningen kom 1 vecka sent så nu vet jag inte alls hur den ligger eller kommer den komma som i den gamla cykeln?! Nu verkar det som om ÄL kommer vara på mitten av nästa vecka och bim runt den 29e... Så nu gäller det att hålla sängkammarn het, haha ????????

• nanna100

Glad gubbe på clearblue ägglossningstest idag, så nu jäklar får vi ligga i. Håll tummar och tår :)

• nanna100

Alltså måste bara fråga men är det någon mer än jag som ej ser bilder i Familjeliv-appen? :(

• nanna100
    aprilhimlen95 skrev 2016-06-14 22:33:22 följande:

Testade ett svagt positivt gravtest från testlagret idag. Är på bim-3. Men litar inte riktigt på testet. Vågar inte tro att jag är gravid än. Har några stickor kvar men tänkte köpa ett på apoteket i helgen. vilket rekomenderar ni?

ClearBlue med veckoindikator är toppen och får slut på alla tvivel :)
  • nanna100
    Loncelot skrev 2016-06-15 19:41:17 följande:

Ägglossningsdag2 avklarad, hur viktig tycker ni dag3 är?

Vi hade sex dagen innan ÄL, ÄL dagen och dagen efter... Och ikväll blir det inget då mannen ej är hemma men tänker att två dagar efter ägglossning inte är så viktigt och kanske till och med att det kanske är för sent!? Men jag vet inte säkert om det är så... Och sedan har jag så ont kring äggstockarna/livmodern... Det har liksom hållt i sig. Brukar vara öm och känna av ägglossningen tydligt men nu har jag haft ont/öm i flera dagar! :/
  • nanna100
    Loncelot skrev 2016-06-15 20:38:28 följande:
    Dag4 skulle ja inte bry mig om dock dag 3 som den kan fortfarande vara levande men kan ju släppt dag1 sent också så då är ju inte 3:e dagen speciellt viktig men jobbiga att inte veta...blir så jobbigt med 3dgr i rad då lusten inte riktigt är kvar..tyvärr
    A okej, eftersom vi hade sex dagen innan ÄL sedan två dagar efter (totalt tre gånger) så orkar jag ändå inte idag i dag i alla fall. Får hoppas att det finns lite överlevande spermier som väntar på ägget ??
  • nanna100

Har inte varit så aktiv i tråden men läser lite då och nu. Är på bim - 7 idag och hade positivt ÄL test för för 9 dagar sedan.
    Har sedan ägglossning känt lite hugg/molande i tjejmagen. Dock ej de sista dagarna. Känner även att det ilar längst med hela brösten.
    Men hjärnan kan ju verkligen spel en ett spratt. Försöker ta en dag i taget och inte tänka för mycket.
    Kommer inte ihåg hur det kändes eller om jag kände något såhär tidigt min första graviditet, det har jag glömt redan, haha.

• nanna100

Startade dagen med ett plus :) kommer minnas denna dagen som en härlig och overklig midsommar :) nu ska vi alltså bli tvåbarns föräldrar :) hoppas allt kommer gå bra bara, känner mig mer orolig nu när man faktiskt ÄR gravid med tvåan...

Svar på tråden BIM - juni 2016