Inlägg från: Anonym (L) |Visa alla inlägg
  • Anonym (L)

BIM - juni 2016

Hej!

Hoppar in från maj-tråden Nytt försök, detta blir försök 10 (med ett MA i mellan) med första barnet. Vet inte bim-datum riktigt ännu men tror är 15-17 juni enligt mina uträkningar.

• Anonym (L)
    Zoey90 skrev 2016-05-28 10:48:29 följande:

Jag känner mig rätt dum som lyckas med en gång. Fick aldrig några helt positiva äl-test och hade bara sex 5 gånger på hela månaden (varit sjuka båda två) och ändå tog det sig med en gång. Känns taskigt mot andra som försöker och försöker.

Delar med mig av lite tur till er här :)

Klart du inte ska känna dig dum din graviditet har inget att göra med alla andras graviditeter. Njut ordentligt av er lycka. Vi andra kommer ha vår tur förr eller senare.
  • Anonym (L)

Hur snabbt får ni stegring på era ÄL-test om ni använder sådana? Jag har tagit testlagrets varje morgon sen i torsdags och de har varit svaga och långt ifrån positiva. Dock var testet i fredags lite, lite starkare än de test jag tog morgonen igår och idag. Går det missa stegringen om man bara testar en gång om dagen? Natten till idag tror jag att jag hade ÄL-flytningar också. Hoppas jag inte missat den. I fredags var dag 10 i cykeln kan jag väl tillägga.

• Anonym (L)

Yes, utslag på ÄL-stickan. Nu vet jag vad jag ska göra ikväll
    BIM borde bli 15-16 juni

• Anonym (L)
    Aliciaaa skrev 2016-06-05 15:53:11 följande:

Hej! hoppar in här! Jag och min sambo har nu slutat att skydda oss och hoppas på en bebbe nästa år.

Grejen är att om det skulle ta sig vid första försöket skulle jag vara någonstans i vecka 5-6 när vi är på Kreta i sommar. Hur tror ni det funkar? En semester full med illamående i 35 graders värme? Jag funderar på om vi ska köra på ändå eller om det är bättre att vänta en månad? :S hur jag skulle reagera på graviditet går ju inte veta, likaså hur troligt det är att det tar sig på första försöket.

Kör på! Det är ju inte ens säkert att du mår illa så tidigt. Jag tror mitt illamående kom först i vecka 7-8,
  • Anonym (L)
    aprilhimlen95 skrev 2016-06-05 15:18:00 följande:

Någon mer än jag som känt hugg/ilningar på vänstersidan dagarna efter äl? Hugger till i några sekunder innan det går över. Vad beror detta på? Någon som vet? :)

Jag har haft i höger äggstock (liksom stramat åt). Är på ÄL + 5 Men du kanske menar högre upp när du säger sidan?
  • Anonym (L)
    Tra3dockan skrev 2016-06-09 14:15:10 följande:

Min ÄL var två dagar tidigare än beräknat så jag antar att mensen blir två dagar tidigare, så BIM bör vara 15/6.  Är idag på äl+9 och bim-6. 

Ibland kan jag få ont i brösten mellan äl och bim men det är sällan. Nu är jag toköm i brösten ut mot armhålan och har lagt märke till finmaskiga blodådror som jag inte tänkt på förut (de kanske alltid varit där eller så har de blivit tydligare). Väntan är olidlig. Jag har haft huvudvärk som kommit och gått och sovit otroligt dåligt två nätter i rad (huvudvärken kan iofs bero på det ). I övrigt så har jag inga symptom, hård i magen förvisso men det kan jag periodvis bli.

Men jag hoppas så klart på att få se ett plus.

Samma som mig då. Är också på ÄL +9 och BIM -6. Jag känner dock inget. Haft ett sjukhelsikes humör i två dagar och spänningar i underlivet. Håller mig inte med för många förhoppningar då jag avskyr att bli besviken. Ska du testa innan 15/6?
  • Anonym (L)
    Tra3dockan skrev 2016-06-12 11:42:46 följande:
    Jag smygtestade igår ( bim-4) eftersom vi skulle på fest på kvällen. Jag tog ett testa tidigt och kunde ana något med blotta ögat och kunde se ett supersvagt rosa streck vid genomlysning. Tog ett till testa tidigt i morse (bim-3)med samma resultat.

Jag har lite is i magen och vågar inte hoppas på att det verkligen är en bulle i ugnen men jag började dra lite så smilbanden ändå när jag tittade på testen.

Mina bröst känns ömma från armhålan mot bröstvårtan, det har dragit/ilat av och till i underlivet, blodådrorna på bland annat fötterna är mer synliga och vissa vet jag att jag inte sett tidigare. Så kanske blir det ett tydligt streck om några dagar.

:)
    Jag håller tummarna för dig. Själv har jag haft sura uppstötningar, känt mig lite smått illamående och haft rejäl "pms" i form av att jag varit grinig. Men allt detta kan ju betyda vad som helst
  • Anonym (L)

ÄL +15 och beräknad bim idag. Ingen mens. Dock är det normala att jag har 15-16 dagar mellan positivt på ÄL-test till mens. Testade negativt igår morse (alltså ÄL+14) så mensen kommer väl inatt eller imorgon.. Blä, fullt fokus på att försök 11 ska ta sig

Svar på tråden BIM - juni 2016