Inlägg från: langtanefterbaby |Visa alla inlägg
  • langtanefterbaby

BIM - juni 2016

Jag hoppar in här, mensen kom idag! Lagt till mig på listan! Troligtvis ÄL runt månadsskiftet och BIM 15-16 juni!

Beställt hem massa tester igen! Blir vårt 6e försök med första barnet!

• langtanefterbaby

CD 7 idag och jag bara lääängtar tills jag kan börja ta ÄL-tester och det ska bannemig ta sig denna månad!!

Förra månaden va ÄL på CD19, men tidigare månader har det hålltider sig kring 14-15. Tänkte börja testa på fredag då jag har CD10.

Försökt i ett halvår nu och tycker det börjar bli dags att ta sig!

• langtanefterbaby

Jag är snart 25, sambon fyller 27. Vårt första barn och 6e försöket.

Jag drömmer om tvillingar, är själv tvilling och vill mer än gärna ha tvillingar. Men när man vill brukar man väl inte få

• langtanefterbaby
    Rosenblad skrev 2016-05-25 15:03:29 följande:
    Då har du ju iaf en chans, om jag förstått det rätt är det ju lättare om man har de i släkten. Min man är tvilling och hade vi fått tvillingar hade jag blivit jätte glad! Hade blivit lite nervös för att amma två barn och klara av dubbelt upp med allting men hade ju varit så glad! Men det måste ju va en dröm uppväxt att ha någon man kan dela allt med :)
    Ja precis. Är Själv sjukt nöjd över att vara tvilling så hade mer än gärna fått det. 

Precis, jag har ju anlag för det eftersom jag är tvåäggstvilling(det är de som är genetiskt) Och vi har det längre bak i släkten med, dock har det gått varannan generation hittills, vilket borde betyda då att jag inte får det men man vet ju aldrig =)

Har googlat lite innan, och tydligen spelar det ingen roll om din man är tvilling, för han kan inte hjälpa er att få tvillingar. Däremot för han ju anlagen vidare på era barn så dom har det genetiskt. Det är tjejen som kan påverka anlaget när det är tvåäggstvillingar eftersom tjejen måste släppa två ägg!  =) 

Ja säkert sjukt tufft med 2 st, men tänk känslan att veta att du går och bär på 2 barn på en och samma gång! Sjukt häftig känsla måste det vara :D
  • langtanefterbaby
    Rosenblad skrev 2016-05-25 19:54:46 följande:

Aha, hade jag ingen aning om. Pratade med mannen nyss och tydligen finns de många tvillingar i hans släkt också så kanske får våra barn då turen :) Lite synd att det inte påverkar mina förmågor men det är inget att göra åt. Är glad jag bara får ett också, 8e försöket nu. Tålamodet är ju inte på topp men känns endå som att detta är vår månad :) en Februari bebis är ju helt perfekt.

mrsbygg skrev 2016-05-25 20:00:34 följande:

vi har massa tvillingar i vår släkt, jag har både på min mammas och pappas sida..

så "risken" finns att det blir två ist för en planerad hehe..

vore sjuk kul, men otroligt krävande tror jag!

jag blir glad om vi bara lyckas få en till :)

FlikkanM skrev 2016-05-25 20:09:55 följande:

Är 29 och sambon blir 28, skulle också vilja ha tvillingar men vet inte hur de går i generationer riktigt, min mormor var tvilling.

Har en 3 åring här hemma :)

MissJL skrev 2016-05-25 20:45:53 följande:

Vad roligt att ni vill ha tvillingar! De flesta blir avskräckta av bara tanken :P Mina tvillingflickor är nu 4 år o världens bästa vänner! Det har varit sjukt tufft men ändå det bästa o häftigaste jag varit med om... Dock blir jag lite nervös när bm som plockade ur spiralen ler o frågar -Du vet väl att du kan få tvillingar igen? Du kanske är en sån som alltid släpper två ägg?

Så nu kör jag lite tankeöverföring till mina äggstockar, bara ett ägg per månad, tack! ;)

Ja jag har alltid sagt det, enda sen jag var liten och inte ens visste hur ett barn blev till att jag också ville ha två haha!

Självklart bli jag lika nöjd med 1 bebis och gärna i februari 2017, tack!

Haha MissJL, jag kan förstå att du kör tankeöverföring till äggstockarna!

Men ja det avskräcker många med tanken av tvillingar, men absolut inte mig! för det första håller jag tummarna att jag blir gravid inom det snaraste, och sen är det bara bonus om det är två!
  • langtanefterbaby

Spännande!! Många som förhoppningsvis plussar imorgon! Håller alla tummar!

Här väntar man in ÄL. Borde komma runt tisdag så sexar på hela helgen här också!

Jag vet inte vad, men jag har en sjukt bra känsla för detta försöket. Hoppas det betyder något

• langtanefterbaby

Har något varit med om nysningar som graviditetstecken??

Jag har vad jag kom på nu haft otroligt mkt nysningar i ca 3 dagar nu. Är på äl+9 idag. Läste om det och det kunde bero på slemhinnorna. Men någon annan varit med om det? Tog gravtest imorse men helt blankt!

• langtanefterbaby

Börjat få mer symptom som molvärk och illamående. Lite småspända bröst men inte jätte. Molvärken är betydligt mer än innan BIM tidigare månader, och svag illamående hela tiden. Även sjuktligt trött. Vågar ändå inte tro något ännu dock. Imorgon är jag på ÄL+12 så tänkte testa. Har två negativa test från helgen i bagaget. På ÄL+9-ÄL+10. Hoppas på bättre lycka imorgon!

• langtanefterbaby

Alltså jag kan inte fatta detta!!! Vågar inte tro på att det stämmer! Men inte mkt risk att det är falskt eller? Hade kissar 2.5 timmar tidigare och tog sen detta !!!!!

Svar på tråden BIM - juni 2016