Inlägg från: bläckfisken |Visa alla inlägg
  • bläckfisken

BIM - juni 2016

Hoppar in här också! Ovälkommen mens kom idag... :( Är 30år och det blir vårt femte på första barnet,varav 2 av försöken har slutat i ma.

• bläckfisken
    Crazy catlady skrev 2016-05-28 07:48:23 följande:

Mensen kom idag...

Nytt bim till midsommarhelgen.. 25 juni !!

Ska ringa gyn för en undersökning så allt står bra till i magen efter mitt utomkved i januari. Har alltid haft lätt att bli gravid men är inne på 5te försöket nu.. vi prickar in ägglossning perfekt varje gång men det funkar tydligen inte..

Det kan ju ha hänt något under operationen osv..

Känner igen mig lite. Jag hade ma i Feb och gjorde en skrapning. Har bokat en tid på gyn nu för att kolla att allt ser bra ut efter skrapningen. Har haft konstig mens och mkt mensvärk och inte lyckats bli gravid, innan har det tagit sig på första försöken men dock slutat i ma.
  • bläckfisken
    SkogsstjärnN skrev 2016-05-28 10:17:11 följande:

Jag är i samma sits men får höra att allt är normalt och att kroppen kan förändras efter ett missfall/ma/skrapning. Jag vet inte vad jag tror riktigt, får iaf ingen tid på gyn för att "man får ut allt vid en skrapning och förändrad mens är heeeeelt normalt".

Förtroendet är i botten, det var samma som de sa då jag förklarade att cytoteken inte framkallat missfallet eftersom jag blött för lite. Vet inte hur många gånger jag ringde utan att få komma dit...

Vilket tråkigt bemötande! Vänd dig till ett annat gyn och boka en undersökning kanske? Jag har haft 2 ma på kort tid så vet att det kan påverka cykeln. Men har fått kraftig mensvärk och blöder bara ca 2 dagar...
  • bläckfisken

Fullt utslag på äl testet imorse :) Verkar som om min cykel har kommit i fas efter skrapningen i feb. Så bim borde vara 20-22a.

• bläckfisken

Känner igen mig i det några av er med tidigare missfall upplever! Haft 2 ma, blev gravid på första försöken båga ggrna. Sen efter skrapningen som jag gjorde sist i Feb har inget hänt. Vet att de inte är en lång tid dock... Men känner att nåt har ändrats sen dess, har fått väldigt kraftig mens/äl värk, har aldrig haft så innan! Ska faktiskt till gyn idag på en undersökning bara för psykets skull!

• bläckfisken

Allt såg bra ut på gyn undersökningen igår, hon såg inga ägg och det bör ju stämma då jag fick fullt utslag 2dagar innan. Nu den låånga väntan... Bim ca 22Juni.

• bläckfisken

Grattis alla ni som redan plussat! Gud vad man går och känner efter hela tiden, önskar jag kunde sluta med det! Ca 1 vecka kvar till bim. Har frossa och känner mig varm i kroppen precis som feberfrossa. Kan ju vara en förkylning på g...

• bläckfisken
    Skyrocket skrev 2016-06-13 10:13:08 följande:

Hoppas inte att det är en förkylning utan en liten bebis som växer där inne. Här är alla symtom samma som matförgiftning minus att jag inte kräkts (än). Håller tummarna för dig!

Tack så mycket! Hoppas för dig också att du inte åkt på någon matförgiftning. Vi verkar ha bim ungefär samtidigt.
  • bläckfisken

Bim -6 idag. Har haft frossa ett par dagar och idag bröt förkylningen ut, halsont och lite feber. Hoppades på nåt annat... Tänkte testa på Sön då bim-2 iallafall.

• bläckfisken
    Tiiffany skrev 2016-06-16 12:42:02 följande:

Jag är också på bim -6 och känner absolut ingenting :( 

Håller tummarna för oss! När har du tänkt testa?
  • bläckfisken

Grattis till alla gravida! Bim-5 idag. Känner inget speciellt förrutom att jag har haft halsbränna några dagar. Kan dock få det ibland så behöver inte vara ett tecken. Börjar bli otålig nu. Kanska tar ett test imorgon ändå :)

• bläckfisken
    Skyrocket skrev 2016-06-17 12:03:12 följande:

BIM -5 eller 6 för mig.. har haft symtom sedan någon dag efter äl. Illamående på em, spända och tunga bröst, trötthet och nu även halsbränna på eftermiddagarna. Negativa test så jag tror att kroppen luras. :(

Låter ju lovande! Men man har ju svårt att lita på kroppens signaler just nu. Jag känner igen mig i halsbrännan på em, igår va den riktigt kraftig kunde knappt lägga mig ner i sängen.
  • bläckfisken
    Skyrocket skrev 2016-06-17 13:52:58 följande:

Jag hade också tyckt att det var lovande om inte testen visade envist negativt.. :(

Hjälper det med novalucol?

När har du bim?
  • bläckfisken

Tack för alla grattis! Nu börjar den värsta väntan, för mig iaf. Mina 2 tidigare graviditeter har slutat i ma, hoppas verkligen på tredje hången gillt. Ett stort lycka till alla andra!

Svar på tråden BIM - juni 2016