BIM - juni 2016
Hoppar in här! BIM 18-19 juni (cykeln håller på stabiliseras även om det redan räknas som regelbunden, särskilt med tanke på att jag ammar). Har ni någon lista? Andra barnet, andra försöket.
Hoppar in här! BIM 18-19 juni (cykeln håller på stabiliseras även om det redan räknas som regelbunden, särskilt med tanke på att jag ammar). Har ni någon lista? Andra barnet, andra försöket.
En fråga tjejer! Är ju ny på ÄL-test. Provade första gången förra månaden. Då fick jag positivt ena dagen och nästa dag var det negativt, vilket jag tolkade som att ägget släppt.
Denna månaden fick jag positivt igår samt positivt idag (tagit testerna samma tider, runt 17.00). Hur funkar det? Eftersom det står att vid positivt test så släpper ägget inom 24-48 timmar. Men när man får positivt TVÅ dagar, från när börjar man räkna dessa 24-48 timmar? Igår eller idag? Gissar att jag iaf kan tolka det som att ägget inte släppt? Har dock haft som "håll" i höger äggstock fram och tillbaka under hela dagen.
Okej tack!:) men kan man inte tolka positivt test som att ägget INTE släppt ännu? Tänkte, eftersom att tester ska indikera att ägglossningen snart är, så borde ett negativt test visa att ägglossningen varit? Eller tänker jag fel?
Hej! hoppar in här! Jag och min sambo har nu slutat att skydda oss och hoppas på en bebbe nästa år.
Grejen är att om det skulle ta sig vid första försöket skulle jag vara någonstans i vecka 5-6 när vi är på Kreta i sommar. Hur tror ni det funkar? En semester full med illamående i 35 graders värme? Jag funderar på om vi ska köra på ändå eller om det är bättre att vänta en månad? :S hur jag skulle reagera på graviditet går ju inte veta, likaså hur troligt det är att det tar sig på första försöket.
Äl+11 fick lite blod på pappret efter sex, antar att det är mens på g... Störigt att min lutefas tycks bli kortare och kortare... :-/ när blir det vår tur???
Eller ja, CD14.
Hej har ju helt missat att du är här, vet inte om du kommer ihåg mig men vi va med i BIM september 2014 (eller aa jag är ju fortfarande med där då jag inte lyckats få ett litet barn än)
Segt att inte ÄL kommit eller att du har fått utslag för det än, har du koll på hur lång lutealfas du har och brukar den vara regelbunden??
Eftersom alla tempar så var ju jag med tvungen att göra de .. Nu vet jag ju inte alls vad det betyder, hade 37,6, tempade igen då det kändes högt och hade 37,5. Hmm håller jag på att bli sjuk kanske.. Tror jag brukar ligga mellan 36.5 och 37 i vanliga fall.