Inlägg från: Wasserdroppen |Visa alla inlägg
  • Wasserdroppen

BIM - juni 2016

Hej alla! Jag slutade med mina piller i december men har haft strulig mens sedan dess. Men nu fick jag mitt första positiva ÄL-test!! Så spännande! Är så himla glad och nervös. Bim den 21 juni om man räknar 14 dagar efter testet :)

• Wasserdroppen

Jag har bim -6 nu. Hur tidigt kan man testa sig? Har känsliga bröst och något lite illamående men vet inte om jag bara inbillar mig haha :)

• Wasserdroppen
    Tra3dockan skrev 2016-06-16 08:28:48 följande:

I natt vid 4 vaknade jag av en kraftig värk, jag gick upp och tog alvedon, mensvärken hade satt igång. En värk som är bra mycket värre än vad jag brukar ha. Jag har troligen endometrios så jag brukar få ganska kraftig värk. Jag ramlade ihop på golvet av yrsel, höll på att kräkas av smärta. Det hade inte kommit blod i trosan men däremot blod på pappret när jag torkade, så jag tänkte att nu har mensen kommit.

Jag ringde 1177 efter en halvtimme för jag stod helt enkelt inte ut. Eftersom jag inte fått plus så rådde hon mig att söka vårdcentral idag för provtagning då hon ville utesluta utomkvedes eller missfall. Jag fick på inrådan ta en citodon som jag hade hemma.

Nu på morgonen tog jag ett test och nu kom plusset.  Jag ringde 1177 igen eftersom hon bad mig att ringa igen om det skulle vara plus. Jag berättade att det bara var lite lite blod på bindan och mer när jag torkade mig. Blev hänvisad till kvinnokliniken och de ringer upp snart.

Ja... Jag hade på känn att jag är/var gravid och jag intalar mig att det är ett missfall. Så slipper jag bli besviken. Jag vet i alla fall att vi kan bli gravida. Tråkigt omständigheter bara.

Usch vad tråkigt för dig! :(
  • Wasserdroppen
    Marängen skrev 2016-06-16 19:36:48 följande:

Mörkade ner den, bara för att det är såå dålig kvalité på bilderna när man lägger in :(

Tycker mig se lite uppe i vänstra hörnet! Osäkert om det är spök eller inte bara :) jag hade testat igen i morgon! :)
  • Wasserdroppen

Är nu på bim -4 men är hemma och hälsar på föräldrarna så får vänta att testa mig tills i morgon. Upptäckte idag att mina bröstvårtor blivit större. Inte mörkare men större. De har även vart hyperkänsliga ända sedan ÄL. Tänkte att det var något efter ÄL men nu hoppas jag så klart! Någon som varit med om större bröstvårtor vid ÄL eller innan mens? Eller vågar jag hoppas?

• Wasserdroppen
    pojkmorsan skrev 2016-06-19 08:53:18 följande:

Gjorde något onödigt testade idag äl +7. Har ju läst några som plussat då och jag känner mig verkligen gravid så tänkte.. Men nej jätte negativt vet att de inte är kört för de men känns trist såklart..

Känner igen det där. Och jättebesviken blir man med även om man vet att det är för tidigt igentligen
  • Wasserdroppen
    bebisdags skrev 2016-06-19 11:01:33 följande:
    Gjorde exakt samma sak, vet att det är alldeles för tidigt men kunde inte låta bli. Blev riktigt besviken och känner att det inte blir denna månad (även om det fysiskt är fullt möjligt).. Kommer dock att testa igen på Tisdag 4 dagar innan BIM för min sambo åker iväg I 5 veckor på tisdag så vill gärna berätta för honom ansikte mot ansikte.. Är det dumt att testa då med tanke på besvikelsen? Är det för tidigt att testa då också?
    Jag har ganska många test kvar hemma så tänkte testa ganska snart igen. Svårt att hålla sig :) antar att det beror på hur starkt man plussar kanske? Att det är lite olika från person till person? Lycka till i vilket fall :)
  • Wasserdroppen
    pojkmorsan skrev 2016-06-19 11:19:15 följande:

Det är väl på gränsen det bästa är nog o vänta till dagen innan bim iaf.. Så

Jäkla trist med dessa negativa test!!

Jag fick mitt positiva ÄL-test den 8/6 är bim två veckor efter ÄL-testet eller efter ÄL? I så fall är det ju två dagar extra i så fall.
  • Wasserdroppen
    DevilsDaughter skrev 2016-06-19 11:39:50 följande:

Wasserdroppen: vet du att du brukar ha 14 dagar mellan äl och mens? Brukar du det så blir det nog ngn dag extra.

Soofa: konstigt.. brukar du ha spottings? Jag skulle nog ha avvaktat å testat imorgon med mprgonurin. Spara urinen för om det blir liknande med det testet så kan du köpa av ett annat märke och testa med det.

Jag har rätt oregelbunden mens efter att jag slutade med P-pillrena i december. Men den här månaden lyckades jag få ett utan tvekan positivt ÄL-test så jag hoppas att det fungerar som det ska den här gången.
  • Wasserdroppen

Vågar inte riktigt hoppas allt för mycket, ska ta ett test till i morgon och ett digitalt med innan jag firar :)

Svar på tråden BIM - juni 2016