Inlägg från: Crazy catlady |Visa alla inlägg
  • Crazy catlady

BIM - juni 2016

Mensen kom idag...

Nytt bim till midsommarhelgen.. 25 juni !!

Ska ringa gyn för en undersökning så allt står bra till i magen efter mitt utomkved i januari. Har alltid haft lätt att bli gravid men är inne på 5te försöket nu.. vi prickar in ägglossning perfekt varje gång men det funkar tydligen inte..

Det kan ju ha hänt något under operationen osv..

• Crazy catlady
    aprilhimlen95 skrev 2016-06-02 15:24:18 följande:

Tog ett nu på eftermiddagen. Nu är teststrecket tydligare än kontrollstrecket tom. Så då måste det va positivt va?

Ja det där är ett positivt ältest!! :) ha det så mysigt :P
  • Crazy catlady

Skönt att tiden går snabbt iaf.. nu är det snart dags för ägglossning igen.. väntar på positiva ältest nu.. Men ska ha ägglossning på måndag och har haft känningar några dagar nu :)

• Crazy catlady
    mamma till moa 09 skrev 2016-06-10 10:52:12 följande:

Hej jag ska ha min mens den 14 juni men tog ett gravtest idag 4 dagar men det visade negativt. Vet inte om jag har gjort det för tidigt eller vad?

Det beror ju helt på när du hade ägglossning? Det är lättare och veta då.. men antingen har du testat för tidigt eller så är du inte gravid..
  • Crazy catlady
    aprilhimlen95 skrev 2016-06-12 15:43:45 följande:

Är på äl+9. Gjorde nyss ett digitalt test. Negativt. 5 dagar till bim. Första gången jag faktiskt blir ledsen efter ett test. Känns som digitalt test hade visat gravid om jag nu var det..

Det är fortfarande väldigt tidigt.. vänta några dagar så lär ett digitalt visa om du är gravid eller inte :) lycka till...
  • Crazy catlady
    Videungen skrev 2016-06-12 23:07:13 följande:

Woho! Nu har äl ägt rum! Äntligen! Alltså har min BIM flyttats till 24/6! :) Tur att vi hann med sex kvällen innan och igår kväll (äl skedde i går). Så nu är jag med här igen :) Men det är ju en lång väntan nu ist....

Som här då.. fast ägglossning idag.. sexat fredag lördag och ikväll.. hoppas hoppas... BIM den 25 :)
  • Crazy catlady
    Pennie22 skrev 2016-06-14 09:17:14 följande:

Hej tjejer. Tror ni att plusset på stickan kan bli starkare fastän det har vart missfall?

Den sista bilden är idag....

Nu vet jag inte all info om dina blödningar osv men om du haft blödningar och fortfarande har stacka pluss så kan det vara utomkvedshavandeskap.. Vill inte skrämma upp dig.. Men så va det för mig.. blödde brunt i nästan 2 veckor och jag trodde missfall.. Dock kom aldrig ordentliga blödningar igång så jag fick göra ett vul i vecka 8 och då såg de att jag hade något onormalt vid högra äggstocken.. o jag hade även höga halter av hcg i kroppen vilket tydde på utomkveds..
  • Crazy catlady
    Pennie22 skrev 2016-06-14 09:17:14 följande:

Hej tjejer. Tror ni att plusset på stickan kan bli starkare fastän det har vart missfall?

Den sista bilden är idag....

För vid missfall så ska hcg minska och plussen ska bli svagare och vartefter försvinna

...
  • Crazy catlady
    Pennie22 skrev 2016-06-14 09:54:44 följande:

Jag hade blödningar 31 maj -4 juni . Mitt BIM datum var 1 Juni....Den 8 Juni tog jag ett test för jag upplevde att jag gick på toa mer än vanligt,,,inga andra symptom. Det var ett svagt plus som man kan se på bilden. Sen har jag tagit ett test varje dag sen dess...min sambo tycker jag är galen hehe,,,men det har jag,,,Fler symptom har kommit och jag har vart yr, ont i huvudet, känt mig konstig, trött, uppsvälld mage... Mina bröst är ömma på sidorna och miina bröstvårtor har lätt för att bli styva ..låter kanske konstigt men så är det...Ringde till Mvc i Torsdags och sa att jag skulle vänta en vecka,,,,

Jag ringde idag och berättade att jag haft sån huvudvärk och känt mig yr och så...men hon trodde inte huvudvärken berodde på en graviditet, ( Jag fick lägga mig i sängen igår för jag hade så ont nämligen) Jag sa att det är inte de enda symptomen jag haft...Hon sa att graviditetstesten kan visa positivt upp till 3 veckor efter missfall...Hon frågade om jag tagit ett till test och jag sa ,,,ja varje dag...då småskrattade hon lite som att jag va smått tokig och sa att det kan jag inte göra. ...att jag ska vänta 1 vecka med och ta test och sen höra av mig igen,,,,Jag har ju läst att lågt blodtryck kan göra en yr osv...

Men jag har vitaminer och mineraler hör hemma...ska ta de och se om de hjälper...

Hon sa i slutet att hon håller tummarna för mig...Så jag får helt enkelt ha tålamod och hålla mina fingrar ifrån testen hehe,,,

Ja visst kan det visa positivt ett tag.. men testen kan ju inte bli starkare om du fått ett missfall ? Sa hon att det kunde visa starkare ?? Eller du kanske inte fått bekräftat att du fått missfall? Utan du misstänker det själv??
Svar på tråden BIM - juni 2016