Inlägg från: aprilhimlen95 |Visa alla inlägg
  • aprilhimlen95

BIM - juni 2016

Mitt första inlägg! Är 21 år och jag och sambon är inne på andra riktiga försöket. Inte ätit p-piller på 5 månader men detta är första två månaderna vi verklgien försöker pricka in äl. Är inne på dag 13 efter senaste mensens första dag så borde ha äl nu i dagarna. Vi sexar på varannan dag och hoppas på det bästa :) Bim är alltså 9-10 juni. Har haft oregelbunden mens sen jag slutade med piller men börjar nog bli ordning på den. Förra månaden var min menscykel på 30 dagar så går efter de nu med! Kul att följas åt! Kram på er

• aprilhimlen95

Är på dag 14 denna cykel nu. Vi hade sex igår och förrgår. Min cykel är på ca 30 dagar så borde inte haft äl än. Är en sån som knappt märker äl. Karln hade redan somnat när jag gick o la mig nu och ville inte väcka honom så får mysa till de imorgon o helgen ist :) tror ni varannan dag räcker eller försöker ni sexa varje dag?

• aprilhimlen95

Har så dålig koll på min äl så vi försöker köra varannan dag. Dock tror jag vi missade äl-dagen denna månad. Får inga äl-flytningar eller andra symptom så är svårt att veta utan tester. Hade dock en vit "trådig" flytning igår på dagen och sexade på kvällen. Men bara lite som jag såg i trosan liksom. Någon annan som haft så? Kan de va en äl-flytning? Dag 17 sen förra mensens första dag så känns som jag borde haft äl. Hade äl-test hemma men glömde helt bort dem då vi varit borta över helgen. Får hoppas det tagit sig denna månaden :)

• aprilhimlen95

Har aldrig fått riktigt utslag på mina äl-test så skitit i dem de senaste dagarna. Men hittade ett i neccesären idag och tog det alldeles nyss. Fick dett resultat efter 5 sek bara??? Är på dag 19 efter senaste mensen. Har oregelbunden och ganska lång cykel. När har jag äl tror ni? Idag? Imorgon?? Är så ny på detta :)

• aprilhimlen95

Ännu en bild ca 10 min efter. Vi sexar nästan alltid varje dag och vi är lediga idag båda två ;) då blir de en riktig sexhelg hehe! Är helt excited bara av ett positivt äl-test.

Positivt enligt er?

• aprilhimlen95

Tack för er hjälp. Trodde redan jag haft ägglossning så hade gett upp nästan. Vilken tur jag hittade de där testen då. Får köpa nytt o testa imorn igen om de är svagare eller starkare då :)

• aprilhimlen95

Tog ett nu på eftermiddagen. Nu är teststrecket tydligare än kontrollstrecket tom. Så då måste det va positivt va?

• aprilhimlen95

Fullt utslag på test igår och vi hann sexa ordentligt igår på dagen ;) testade inatt efter jobbet då var de lite svagare. Och fick detta resultat nu på morgonen. När släpper ägget egentligen? Vi hinner inte ses förrän jag slutat jobba ikv vid 24.15, tror ni det är för sent då?

Dagens resultat. Har jag haft min äl än eller vad tror ni? Har som sagt aldrig använt test förut så er hjälp uppskattas supermycket!

• aprilhimlen95

Hade förresten galen molvärk och ilning i magen igårkväll. Slutade ungefär efter jobbet vid 00.00. Innebär den smärtan att ägget släpper? Eller att äl är nära?

• aprilhimlen95
    Anonym (Anna) skrev 2016-06-04 12:17:19 följande:

Ägget släpper 24-36 timmar efter positivt ägglossnings test... jag är gravid i v.5 och vi hade bara sex en gång 3 dagar innan positivt test..

Vi hade sex i måndags em, fick fullt utslag på äl test i torsdags, hade sex då också. Sen hanns de inte med igår. Dock kände jag att äl va över igår då tappen va stenhård och stängd. Så sex 3 dagar innan positivt och samma dag som positivt. Hoppas det tog sig denna gång! Och att det räckte med dessa två samlag. Svårt att få till det vid rätt tid när man jobbar olika tider osv. Tack för svaret och stort grattis till graviditeten :) hur kände du efter äl nu när du blev gravid?
Svar på tråden BIM - juni 2016