• ohsnap

BIM - juni 2016

Jag tänkte också testa på söndag, då har jag bim men bara äl+10 så borde väl egentligen vänta till måndag.. Men frågan är om jag kan hålla mig. Testade faktiskt idag fast jag skulle vänta, det var negativt men är ju bara äl+8 så var ju rätt onödigt. Känner mig dock inte gravid/annorlunda på nåt sätt. Har lite vattniga flytningar men vet faktiskt inte om jag brukar ha det innan mens.

• ohsnap

Det här är första månaden jag testar med stickor, så det kan ju vara så att jag hade en ovanligt sen äl- men om mensen kommer som tidigare månader verkar jag ha typ 9-11 dagars lutealfas. Så att testa tidigt verkar ganska meningslöst tyvärr, haha. Men vi får se hur det egentligen är när/om mensen kommer. Hoppas inte såklart dock :) Tack för hållna tummar!

columbus skrev 2016-05-28 07:00:14 följande:

Har du också 10-11 dagars lutealfas då eller tänker jag fel? Jag har elva dagar verkar det som. Är bara på ÄL +3 idag så får hålla mig till nästa helg innan jag börjar testa. Håller tummarna för dig nu på söndag/måndag!

• ohsnap

Jag fick också ett negativt test. Bim idag, men äl+10 som sagt så det är ju inte kört även om magkänslan tror det :/

• ohsnap
    Micki88 skrev 2016-05-29 08:49:29 följande:

Tog precis ett test? Är det verkligen positivt???

Ser helt klart ut så! GRATTIS!
  • ohsnap

Mensen kom precis. Och nästa månad är vi förmodligen ifrån varandra runt äl. :/ Nu har jag iallafall klarlagt lutealfasen och har bättre koll på min cykel och allehanda symptom.. Ska försöka att inte lägga massa pengar på test fortsättningsvis utan ha lite mer is i magen. Lätt att säga nu iofs ;)

• ohsnap
    Deni81 skrev 2016-05-29 21:15:44 följande:

Lägescheck! Testar med ÄL-tester, inga utslag än men hade enorm smärta i magen fredag och lördag och har haft ÄL-flytningar i fyra dagar nu. Så länge har jag nog aldrig haft! Jag kan ha missat ÄL om den var i tors/fre, men det var bara några dagar efter mens. Har inte legat nåt sen i torsdags så det blir nog inga barn gjorda ändå

Förra cykeln när jag var sen 2 dagar så tror jag verkligen att det var på g! Och då hade jag noll menssymtom. Inget alls! Varma bröst, inte ömma alls. Yrsel, vimsig, lugn. Mådde skitbra faktiskt. Så den gången vi plussar så tror jag att det kommer vara något liknande

Jag hade äl-känningar, sjukt mkt värk och flytningar i typ 5-6 dagar innan jag fick utslag.. Så inte säkert att du missat :) Hade som mest smärta på lördagen och utslaget kom på onsdagen.
  • ohsnap

Är lite förvirrad nu.. Den här månaden hade jag helt lagt ner tankarna på graviditet då vi inte prickade äl utan närmsta sex var tre dagar senare. Nu är jag dock på bim+1. Det är mycket möjligt att den kan komma idag eller imorgon, har haft 24-27 dagars cykel sen i januari även om de tre senaste månaderna har varit 24 eller 25. Det som känns lite skumt nu är att jag har ont i ena äggstocken, känns inte som det brukar när mens är på g- då är det som svagare mensvärk. Nu börjar jag tänka att kanske, kanske hade jag sen äl? Nån som känner igen äggstockssmärta (känns som vid ägglossning) som tidigt gravtecken?

• ohsnap

Alltså vilken mind fuck.. Jag tog två CB igår som jag tolkade som svagt positiva, möjligen spök- men tyckte de var breda och blåa i färgen. Imorse tog jag ett RFSU testa tidigt med morgonurin men det är helt blankt. Men mensen har fortfarande inte kommit och jag har haft ont i äggstocken till och från i flera dagar. Är det nån som varit med om att testa neg efter positivt på ett annat test innan?

Svar på tråden BIM - juni 2016