Inlägg från: Grönablad |Visa alla inlägg
  • Grönablad

BIM - juni 2016

Hej alla!

Efter mycket läsning i det tysta tänkte jag ge mig till känna :) Inga tidigare barn, missfall i v 7 i december -15. Blev snabbt gravid igen, i april MA som upptäcktes i v 16 (troligen orsakat av moderkaksprov i v 13). Har haft en mens därefter så det här blir väl första seriösa försöket efter MA.

BIM 29/6. Skulle kunna vara lite tidigare också, hade blödningar ett par dagar innan men inte riktig mens förrän 1/6.

Väntan är ju outhärdlig men att vara inne här och läsa hjälper faktiskt något :)

• Grönablad

Gjorde också ett alldeles för tidigt test idag på ÄL+4 :) Vet ju att det inte är möjligt att få utslag så tidigt men är osäker på när ÄL verkligen var eftersom det var första mensen efter MA... Men men, nu har jag bestämt mig för att inte testa förrän efter att vi kommer hem från midsommarfirande då det är BIM-4.

• Grönablad
    aprilhimlen95 skrev 2016-06-23 05:31:34 följande:

Hoppas det går bra för er alla. Slutade kika in här när jag plussade och gick in i min glädjebubbla. Själv har jag fått missfall precis. Började blöda igår och fick "inte gravid" på cb digital idag. Naturens gång säger dem. Men det känns piss och hemskt jobbigt. Tårarna bara rinner.

Neeej vad tråkigt! Beklagar verkligen. Ta hand om dig!
  • Grönablad
    aprilhimlen95 skrev 2016-06-23 08:42:10 följande:

Jag gör mitt bästa. Känner mig larvig som är så ledsen när jag bara va i v6. Men det måste man väl få vara. Bara vänta ut detta och försöka igen. Hoppas det går bättre nästa gång.

Du är inte ett dugg larvig och du har rätt att vara precis så ledsen som du känner att du är. Det är tillräckligt tungt att gå igenom utan att behöva tänka på hur man "borde" reagera. Ta din tid och när du känner dig redo hoppas jag du blir gravid snabbt igen!
  • Grönablad

Testat två (!) gånger med cb nu på morgonen, inte en tillstymmelse till plus. Är på BIM-3 så vet ju att det inte är säkert att det syns än men vid förra graviditeten plussade jag redan på BIM-4.

Har haft molvärk ända sedan ägglossning typ vilket jag inte brukar ha. Dock inga ömma bröst som varit det som märkts tidigast de andra gångerna. "Bara" att vänta och se...

• Grönablad

Testat idag igen på BIM -2, inget plus :( Blir nog inget denna månaden. Den här molvärken jag haft sen ÄL har verkligen förvirrat mig...

• Grönablad

[quote=76746408][quote-nick]WasaE skrev 2016-06-28 08:22:53 följande:[/quote-nick][/quote]

Där har vi ett föredömligt plus :) Grattis!!!

• Grönablad

Någon här som har erfarenhet av att kolla livmodertappen under cykeln? Igår var min lågt placerad, hård och stängd. Idag, på BIM -1, är den högt placerad och helt mjuk, så pass att det är svårt att känna ngn öppning. Inget blod dock. Vet att det är svårt att dra några slutsatser men är inte tappen vanligtvis hård innan mens?

• Grönablad
    DevilsDaughter skrev 2016-06-28 20:22:20 följande:

skogsstjärnan: Vad roligt!! Grattis!

Grönablad: Brukar väl vara hård och tillbakadragen när man är gravid, mjuk och nedåt när mensen är på g? 

De flesta ställen jag läst på har det stått att den blir tillbakadragenhet och mjuk vid graviditet pga ökat blodflöde och fast men något öppen vid mens?
  • Grönablad
    DevilsDaughter skrev 2016-06-28 20:40:41 följande:

Grönablad: Har du BIM imorgon då?

Ja, precis. Testade igår med cb och fick negativt så jag hade egentligen gett upp den här månaden. Sen kände jag på livmodertappen imorse för att se om det var något blod på gång och det var då jag reagerade på att den var så mjuk. Men har egentligen ingen koll på hur min tapp är under cykeln, har precis börjat använda det som ett "kompletterande mått", så vet inte om min brukar bli mjuk innan mens. Var man än läser verkar de ju iaf överens om att det kan variera mycket från kvinna till kvinna... Är ju egentligen ingen idé att fundera över det, är jag gravid så märks det ju snart ändå men kan fasen inte låta bli :)
Svar på tråden BIM - juni 2016