• mamalolo

BIM - juni 2016

Hej, en fråga: hade ÄL för ett par dagar sedan. Idag har jag "hala" flytningar. Sådär som en väl får när en har/haft ÄL? Betyder det att det inte tagit sig?

• mamalolo
    mrsbygg skrev 2016-06-03 08:15:23 följande:

Vi är helt säkra nu iaf!!

Åh, grattis!!
  • mamalolo
    nettiz85 skrev 2016-06-03 16:33:42 följande:

Efter svaga test så åkte jag och köpte mig ett digitalt :) Detta är på BIM - 1, Jag ska bli trebarnsmamma :) hoppas allt går vägen bara! Så glad!

Stort grattis! Hoppas kunna joina dig som blivande trebarnsmamma snart!
  • mamalolo
    josefinenyberg skrev 2016-06-06 19:26:38 följande:

Hej alla! Har sträckläst denna tråden idag och känner att jag behöver ett bollplank. Sista mensen hade jag 8 maj (ca 28 dagars cykel), följer natural cycles så gjorde äl-tester dom datum den föreslog och fick inte positivt förrän 26/5 med ett bimdatum på 5/6. Skjuts bim fram när ägglossningen sker sent? Ingen mens ännu och jag har sedan den 29/5 haft sån otrolig molvärk, ömma o svullna bröst, humörsvängningar från h*lvetet, uppsvälld mage osv osv. Negativt test imorse :/ Blir gaalen på denna väntan o ovissheten! Nån som varit med om liknande?

Min lutealfas är alltid 13-14 dagar oavsett ÄL så i mitt fall skjuts BIM framåt. Hur ser din tempkurva ut nu? Någon dipp eller ligger kurvan stadigt?
  • mamalolo
    SkogsstjärnN skrev 2016-06-06 20:22:47 följande:

Jag har blivit knäpp. Mensen kom ju i onsdags, blödde normalmycke under dagen sen inget mer. Lite färg på pappret från gammalt blod men ingen mer blödning. Men mensverk och ömma bröst och fortsatta spöksträck på testlagret. Såhär såg det ut nu på kvällen, äl +20 typ. Är samma test, syns nånstans mellan i normalt ljus. I "mörkt" syns det tydligare, hur knepigt är inte det. Inte trixat med bilden bara hållt det i skuggan.

Åh vad klurigt. Jag ser inget tydligt streck - så svårt på mobilen. Men om jag vore du skulle jag ta digitalt test bara för att se. Ev boka tid hos gyn?
  • mamalolo

ÄL + 8 idag. Märker att psyket ställer in sig på ännu en besvikelse. Jag känner inga egentliga symptom och även om jag gjorde det vet jag vid det här laget att det inte behöver betyda något. Det tär med alla omladdningar. Tänker på er som försökt länge...

• mamalolo
    Cfmilla skrev 2016-06-08 06:40:22 följande:

Bim idag, ingen mens inatt och en tempökning från igår. Trodde spottings innebar att mensen var på g, men kanske inte... Bara äl+13 idag så mensen kan fortfarande dyka upp imorgon..

Åh, håller tummarna!
  • mamalolo

Ni som brukar få ömma bröst inför mens, hur långt innan börjar de ömma ungefär? Mina började ömma igår på ÄL+8 men eftersom tempen dök idag och jag har lindrig mensvärk idag på ÄL+9 känns det mer troligt att det är menssymptom än graviditetssymptom...även om min lutealfas vanligtvis är 13-14 dagar.

• mamalolo

Nu kom mensen på ÄL+10. :( Så mysko. Är visserligen första gången jag tempar en hel cykel så har inte tidigare kunnat bekräfta att ÄL skett men jag har kört med stickor och då uppskattat lutealfasen till åtminstone 12-13 dagar. Känns märkligt då jag hört så många säga att lutealfasen inte varierar.

Kan PCO påverka lutealfasen? Har någon slags mild variant och denna månad kom min temp aldrig över 37 grader, vilket den gjorde med marginal förra cykeln. Den sjönk dessutom väldigt tidigt (signalerar att ingen befruktning skett och mensen är på G). Kan det vara så att jag haft låga hormonnivåer denna ÄL?

• mamalolo
    Sajo25 skrev 2016-06-09 22:28:45 följande:
    Eller ingen äl alls? Jag tror det är 1-2 cykler varje år där ägglossning faktiskt inte sker!
    Jo, fast jag fick både plus på stickan och stegring i temp. Borde det inte vara ganska säkert att jag hade ÄL då?
  • mamalolo

Visst var det någon här som rekommenderade munkpeppar? Var köper man och vilka rekommenderas?

• mamalolo
    DevilsDaughter skrev 2016-06-10 10:46:11 följande:

Mamalolo: jag blev gravid med vår trea när jag tog munkpeppar hela cykeln. Det var vårt åttonde försök. Jag kommer tyvärr inte ihåg så mycket mer än att det skulle ha positiv effekt på fertiliteten.

Ok! Låter lovande. Jag ska ge det ett försök.
  • mamalolo
    adnils skrev 2016-07-01 21:00:45 följande:

Bim +3 idag.

Planerar att ta ett test imorgon men är rädd för att det ska vara negativt.

Har kännt som menssmärta i magen hela dagen o ibland har det kännts som det "runnit till" o jag har varit helt säker på att nu kom mensen, men inte.

Någon som haft liknande?

Hur gick det?
  • mamalolo
    Anonym (underverk7) skrev 2016-07-06 14:05:46 följande:

Jag har testat positivt och håller nu tummarna hårt att det får gå hela vägen fram till början av mars! jag blir 44 nästa år så det är ju ingen självklarhet?.hade ett missfall i april men det känns mera och annorlunda denna gången vill jag tro. 

Grattis! Håller tummarna!
  • mamalolo
    WasaE skrev 2016-07-07 08:46:15 följande:

Hade ett digitalt test hemma. Blev sugen och testa bara haha =) värdet av hcg ökar.

Hur går det för er andra? Håller tummarna för er.

Grattis! Vad härligt!
Svar på tråden BIM - juni 2016