• Loncelot

BIM - juni 2016

Anonym (Glada mamman) skrev 2016-06-15 08:17:07 följande:

Har ägglossning nu... men sexlusten är 0.. Samma för maken! Vi känner att det blivit mer och mer som en verkstad än som något faktiskt njuter av... känns krystat och påtvingat! Funderar rent på att lägga bebisplanerna på hyllan.. det är inte värt att sabba vårat sexliv för det här och ju mer tiden går desto mer ångest får jag inför ägglossning för vi "måste" ha sex...

Förstår det är jobbigt, vi har mer eller mindre försökt hålla oss till att ha sex på ägglossningsdagarna då längtar man mer och blir mer sugen, men förstår precis vad du menar, sen blir min man gladare över att slippa veta när jag har ägglossningen så dessa 2 månaders ägglossning har faktiskt över all förväntan varit mer passionerat än nånsin, känns jättebra! Hoppas ni hittar tillbaka till det passionerade samliv.
  • Loncelot
    aprilhimlen95 skrev 2016-06-14 22:33:22 följande:

Testade ett svagt positivt gravtest från testlagret idag. Är på bim-3. Men litar inte riktigt på testet. Vågar inte tro att jag är gravid än. Har några stickor kvar men tänkte köpa ett på apoteket i helgen. vilket rekomenderar ni?

Clearblues eller apotekets egna kanske men clearblues har alltid varit ett säkert kort för mig. Lycka till
  • Loncelot
    Crazy catlady skrev 2016-06-15 19:43:23 följande:

Hur menar du nu? Äl+3 eller ? :)

Första dagen för positivt ägglossningstest är dag1 sen kan det ta upp till 48Tim innan det släpps då är vi inne på dag2 som max, sen kan ägget leva upp till 24Tim det blir dag3.. Så dag 3 skulle kunna vara väldigt viktig om det nu är så att ÄL sker dag2 och lever vidare i 24Tim hänger ni med vad ja menar? :S
  • Loncelot
    nanna100 skrev 2016-06-15 20:23:01 följande:

Vi hade sex dagen innan ÄL, ÄL dagen och dagen efter... Och ikväll blir det inget då mannen ej är hemma men tänker att två dagar efter ägglossning inte är så viktigt och kanske till och med att det kanske är för sent!? Men jag vet inte säkert om det är så... Och sedan har jag så ont kring äggstockarna/livmodern... Det har liksom hållt i sig. Brukar vara öm och känna av ägglossningen tydligt men nu har jag haft ont/öm i flera dagar! :/

Dag4 skulle ja inte bry mig om dock dag 3 som den kan fortfarande vara levande men kan ju släppt dag1 sent också så då är ju inte 3:e dagen speciellt viktig men jobbiga att inte veta...blir så jobbigt med 3dgr i rad då lusten inte riktigt är kvar..tyvärr
  • Loncelot

Svårt nog idag, igår gick toppen idag var vi båda off med det gick imorgon är typ omöjligt men vem vet...

• Loncelot
    Wasserdroppen skrev 2016-06-16 06:42:16 följande:

Jag har bim -6 nu. Hur tidigt kan man testa sig? Har känsliga bröst och något lite illamående men vet inte om jag bara inbillar mig haha :)

Skulle inte rekommendera tidigare än bim-4 eller ÄL+10 men alla är olika, kör på det du känner känns bäst
  • Loncelot

Grattis alla gravida, ;) :) ;)

Kan vi uppdatera BIM-Listan lite kankse, ni kan väl göra ett inlägg om ny bim eller andra ändringar/graviditet så kan jag fixa upp den ikväll :)

Svar på tråden BIM - juni 2016