• Rosenblad

BIM - juni 2016

Loncelot skrev 2016-05-20 06:58:18 följande:

Hela vårat långa förhållande så har min man varit 1gång i veckan sex max, visst har det hänt fler antal vissa månader men annars är han nöjd med det, finns dom sextokiga och dom som inte vill ha allt för ofta, kan man ju ändå förstå, så om en person som inte klarar av det ofta helt plötsligt ska klara av 3dagar i rad eller varje dag, så motivationen vara större går kankse inte att köra som man gör en gång i veckan eller mer sällan...

Har man dessutom varit tillsammans länge så har man ju inte exakt samma glöd som när man träffades då man kunde köra på varje dag i ett år....heheh..

Det är sant, vi har i vanliga fall inte sex så ofta. Ibland kanske 4 gånger på en månad. Hade mer förut men just nu räcker det för oss, dock inte runt äl!! Så det är vell förståligt att det är svårt för han att prestera just då. Men det är så frustrerande för man har ju bara den chansen och sen är det fyra långa veckor till nästa gång. Igår tog han dock initiativet till sex, det var typ sista chansen för denna månad men det funka ej. Så jag lever på hoppet att spermierna från den 13e eller 15e levde några dagar. Det konstiga är att jag varit illamående varje dag sen den 18e, och kännt av äl jätte starkt. Vilket jag aldrig gjort innan. Så det var extra jobbigt att veta att nu har jag äl men vi tar inte chansen utan den är snart över... Dessa män!!! Jag hade velat ta över hans kropp under äl så hade han kunnat göra något annat under den tiden så kan jag få producera barn!!! Haha...
  • Rosenblad
    Loncelot skrev 2016-05-20 22:50:08 följande:

Då har man haft sex 3dgr i rad, finns ingen chans att vi har list imorgon...Men får nöja mig med detta

Hög <3 Förrgår

Max äl <3 Igår

Max äl <3 Idag

Hög Imorgon lördag

Hoppas hoppas detta räcker men det borde det väl? Idag var även sexet efter kl 22 så borde ju hålla sig även till imorgon eller vad tror ni, visst har vi oddset med oss?

Får hoppas på de! Juni månad, nu är de dags tycker jag. Inleda sommaren med en graviditet, ja tack!
  • Rosenblad

Kul att läsa om era symptom och på vilken dag. Jag har haft smärtor under hela äl och idag lite ömma bröst och bröstvårtor. Nu är det ca äl +4. Som sagt blev det bara fullbordat sex två gånger som var innan äl, 3 dagar nämligen så har tyvär inte så höga förhoppningar men ibland läser man om folk som haft sex bara en gång och blivit gravida så jag håller mina tummar och tår. Hadevelat ha äl och BIM varje vecka så väntan inte är så lång!!

• Rosenblad

Ingen bra dag idag :( Fy vad detta tär på en..blir inte bättre av att jag drömde att jag fick ett plus på stickan, höll på att ta bilder och åt macarons för att fira, haha..Funderat på hur jag ska berätta för mannen den dagen förhoppningsvis plusset kommer, men tror jag bara kommer bli en känslobomb och springa och skrika det rakt ut, att va lurig i de ögonblicket kommer jag nog inte kunna klara av. Sen att berätta det för familjen kanske man kan göra en kul sak av, hur har ni tänkt kring de? Har läst lite trådar om detta men inget som känns sådär rätt.

• Rosenblad
    Anonym (EL) skrev 2016-05-22 21:15:31 följande:

[quote=76648289][quote-nick]Rosenblad skrev 2016-05-22 15:13:27 följande:[/quote-nick]

Ingen bra dag idag :( Fy vad detta tär på en..blir inte bättre av att jag drömde att jag fick ett plus på stickan, höll på att ta bilder och åt macarons för att fira, haha..Funderat på hur jag ska berätta för mannen den dagen förhoppningsvis plusset kommer, men tror jag bara kommer bli en känslobomb och springa och skrika det rakt ut, att va lurig i de ögonblicket kommer jag nog inte kunna klara av. Sen att berätta det för familjen kanske man kan göra en kul sak av, hur har ni tänkt kring de? Har läst lite trådar om detta men inget som känns sådär rätt.

[/

Har också funderat över det. Sist så tog jag ett test precis innan vi skulle gå på begravning. Tänkte att "va fan. Den här dagen kan ju ändå inte bli värre". Testet va positivt och hur mycket jag än försökte bita mig i tungan och sitta på mina fingrar så lyckades inte hålla truten utan väste "jag är gravihihiiiid", i lite lött panik, precis när min sambo skulle till att bära in kistan. Ungefär NOLL skicklighetspoäng till mig så att säga, haha. Herregud stackarn visste inte om han skulle skratta eller gråta där han stod och slipsen har nog aldrig känts så stram. Han erkände efteråt att det kanske inte va den mest briljanta timeingen i världshistorien men oh well Så jag har insett att jag nog inte kommer lyckas hålla mig den här gången heller, Haha.

Haha inte bästa tajmingen men vem kan hålla sig med en sånn sak.
  • Rosenblad
    SkogsstjärnN skrev 2016-05-23 09:38:40 följande:

Äl +6/7 idag. Känner mig som förra månaden, dvs massa symtom. Haha. Tur att jag inte har några test hemma så jag inte kan testa. Tänker stt jag beställer på onsdag så jag kan testa till helgen. Har testat positivt tidigt (typ äl+8) men fick spöksträck förra månaden så ska göra allt för att sansa mig inför framtiden.

Svårt att hålla sig men jag ska försöka vänta tills BIM dagen, men alltid lika svårt varje månad. Att vänta en dag känns som en vecka innan BIM. Håller tummarna för oss alla!!!!!!!
  • Rosenblad

9 dagar till BIM nu, har till och från ömma bröst, tex kommit mer nu på kvällen, alltså kommer och går. Säger mig ingenting men vill såklart ha massa symptom så man kan känna "Yes nu är de på gång!", men säkert alldeles för tidigt att känna något. Har inte allt för stora förhoppningar eftersom det är 8e försöket men någon gång måste de ju ta sig hoppas jag!! Och det kanske inte måste va den månaden vi fick till det flera gånger utan kanske denna månad då vi fick till det två gånger bara? Jag hoppas de. Använder mig utav appen Woman Log, där jag skriver alla symptom, mens osv. Riktigt bra att ha koll på allt! Räknar ut snitt på cykel osv, man får bra koll och man kan ju komplettera med äl stickor också men inte börjat med de än men funderar på att använda de nästa månad om de inte tagit sig så jag vet exakt. Men märker på kroppen när äl sker men inte exakt när de börjat osv. Bla bla bla skriver en bok här till er haha..hade kunnat skriva hur mycket som helst men frågan är om någon pallar läsa. Vill inte prata mer om barn med mannen för han får prestationsångest och jag känner att jag måste chilla på den fronten. Har redan rabblat barnvagnar, ägglossning, äl sekret - ja allt! Jag ska hålla mig tills vi väl fått plusset, då jävlar ska jag babbla om barn :)

• Rosenblad
    Zoey90 skrev 2016-05-24 15:52:35 följande:

Äl + 8. Har fortfarande mensvärk värre än någonsin, bröst som exploderar och nu kom febern också. Vill bara spola fram tiden några dagar så jag får ta ett test... Vill ju inte stoppa i mig värktabletter heller nu när jag inte vet om jag är gravid eller inte. Jag hatar ovissheten :(

Alvedon ska ju va okej men inte tex Ipren. :)
  • Rosenblad

BIM 1e Juni, alltså om 8 dagar. Ont i brösten är det enda jag känner. Kan inte minnas att jag haft de tidigare men kan ha fel. Minnet är ju som en guldfisk, allt som inte skrivs in i appen glöms bort direkt! Men jag har väldigt små förhoppningar denna månad och har inte tänkt på det lika mycket som tidigare pga mycket annat tagit tid. Längtan finns där men fan va skönt det är när något annat tar min tid så jag slipper leta symptom och räkna ner dagar som om jag aldrig gjort något annat! Sjukt hur man kan inbilla sig saker, om jag tänker att "jo men lite ont i livmodern/äggstockarna har jag" då får jag ont...samma sak med illamåendet. Så man lurar sig själv, grovt..haha :) men fy vad jag ser fram emot att kunna skriva "Jag har plussat!!!!!"...den dagen, kom snart...snälla...

Svar på tråden BIM - juni 2016