• Fru365

BIM - juni 2016

Min snubbe va idag hos gyn, där sa han varje dag, så ofta som det går.. Det är olika från mottagning till mottagning!

Ni får kompromissa en dag har ni sex på morgonen nästa på kvällen :P

Deni81 skrev 2016-05-17 11:09:22 följande:

Jag brukar inte få som jag vill, hahaha! Barnmorskan sa varannan dag och dessutom mer efter ÄL än innan och det har fastnat hos min sambo. Han tycker vi ska följa deras professionella råd... Men varje dag är ju inte fel heller! Vi får se hur det blir, haha

• Fru365

Äsch på med sexiga underkläder, så kommer han inte kunna motstå :p

Deni81 skrev 2016-05-18 08:30:10 följande:

Ja! Märkligt att det ska vara så olika från ställe till ställe! Vi skulle haft din gynekolog

• Fru365

Va sjukt det är med hur olika snubbarna är..

Min snubbe ställer inte mkt frågor utan lyder mig blind i allt jag säger gällande babyverkstan.

Deni81 skrev 2016-05-18 10:51:54 följande:

Haha! Jo då... Så sexig är jag tydligen inte

• Fru365

Jag undrar om jAg kan få han städa mer hemma, typ säga, det är inte bra för min livmoder att dammsuga eller moppa den kommer i kläm om jah framåt böjd för länge =p

ungmamma16 skrev 2016-05-18 11:36:17 följande:

Samma här haha.

• Fru365

Min snubbe tycker oxå att det är jobbigt att prata om själva barnverkstan..

Han är Annars en sån som inte tycker om Att prata om problem.

Jag håller med att jag skriver av mig här, istället för att eläta hemma..

Man är på något sätt i samma situation.

Min snubbe vet typ när jag har ägglossning, han tar sina zinkvitaminer, och han är världsbäst på att trösta mig när jag får mens..

Jag brukar spicya till det runt ägglossning, jag har sexiga underkläder, myser lite extra med honom osv

Jag vet att han känner samma press som

Jag varje månad, dock måste jag inte komma för att det ska bli en bebis, utan han måste. Vilket innebär att klart männen får ännu mer press.

Försök med lite roliga lekar, eller sexiga underkläder eller ja what ever så han slipper se det som en syssla.

Min sambo sa senast idag att han älskar ägglossnings dagar, för då får han en massa rolig sex .

Ett tips bara.. Kram på er

Fru Ve skrev 2016-05-18 21:32:16 följande:

Men kan du inte helt enkelt sluta informera honom om du har ÄL eller ej? Prata inte så mycket om saken med honom utan skriv av dig lite här istället =) Så gör jag för jag tror det skulle stressa min man väldigt annars också. Även om du vet att du ha ÄL så låtsas inte om det inför honom så kanske prestationsångesten släpper?

Deni81 skrev 2016-05-18 21:20:46 följande:

Usch vad jobbigt! Brukar du säga när du har ÄL? Kanske bara ska förföra honom runt de dagarna och säga att du inte har någon ägglossning den månaden typ... Eller kan han inte komma på annat sätt så du kan samla in det och inseminera hemma själv?

Min kille får mer mental prestationsångest eller ja hur ska man förklara... Som att han nästan inte vill, och att han absolut inte vill att jag och min kropp ska bestämma. Han vill men ändå inte om du förstår. Han är nog lite skraj att få första barnet...

• Fru365

Oj va spännande håller tummarna för er!! snälla uppdatera mig!!

Hoppas hoppas!!'

Deni81 skrev 2016-05-19 11:38:08 följande:

Tack

Dock så är jag på BIM+1 nu och mensen brukar aldrig vara sen, ska testa mig imorgon. Det är den sista månaden jag trodde skulle ta sig för vi missade ÄL! Typ. Vi får se imorgon om det är ett plus eller en försening!

• Fru365

Nej , ni framkalla inte missfall pga av sex! Det ska du inte ens tro att det är ert fel!!

Jätte ledsen för din skull, jag vet hur jobbigt det är mens dagen!

Det är okej att vara ledsen!

Deni81 skrev 2016-05-20 07:04:02 följande:

Testade nu bim+2 och negativt. Fick antagligen mens nu också. Jag var helt bergsäker den här gången. Vi hade sex igår och sen hade jag enorma smärtor. Så jag kanske fick missfall pga sexet? Jaja, ny BIM den 14/6. Ny ÄL den 31/5.

Usch sörjer nu, efter så många försök.

• Fru365

Tycker jag du gör rätt i.. Hoppas det har tagit sig denna gång!

Zoey90 skrev 2016-05-23 17:19:06 följande:

Jag har bestämt mig för att plussa inom några dagar då kommer jag ha en bunt med äl och gravtester kvar här hemma om någon annan vill ha :)

Äl+7 och både mina bröst och min tjejmage gör ooooont.

• Fru365

Gud nej!! Du ger oss bara hopp!! Lycka till med allt:)

Zoey90 skrev 2016-05-28 10:48:29 följande:

Jag känner mig rätt dum som lyckas med en gång. Fick aldrig några helt positiva äl-test och hade bara sex 5 gånger på hela månaden (varit sjuka båda två) och ändå tog det sig med en gång. Känns taskigt mot andra som försöker och försöker.

Delar med mig av lite tur till er här :)

• Fru365

??

Rosenblad skrev 2016-06-02 08:17:16 följande:

Vakna med starkare värk och för en stund sen kom mensen. Som ett slag i magen och en smäll i ansiktet kändes de och tårarna går inte att hålla borta. 8e försöket var detta och ingen bebis blev det... Blir nog att börja med äl stickor nästa månad för att kunna pricka in äl bättre även om vi alltid prickat de eller haft som förra månaden, sex några dagar innan. Har äl flytningar och känningar i magen runt äl men verkar ju endå inte stämma då. Mannen har ju fått prestationsångest också så det försvårar ju allting avsevärt nu. Nä denna månad kändes faktiskt som att något var annorlunda, hade nästan ställt in mig på att jag var gravid och börjat googla på sätt att berätta de på. Men var som att se en död människa eller liknande när jag såg mensen, frös till i några sekunder och sen kändes allt meningslöst. Ja då blir de försök nr 9 nu då, med BIM fortfarande i Juni som jag trodde var vår tur månad så återstår om den är det då. BIM 30e Juni. Kommer nog ha en paus från fl ett tag då jag mest blir ledsen av att se massa pluss nu tyvär och återkommer när jag samlat mig. Lycka till ni andra!

• Fru365

Det ska vara ett hjärta, men antagligen kan inte fl forum lägga upp emojis

Fru365 skrev 2016-06-02 08:27:31 följande:

??

Rosenblad skrev 2016-06-02 08:17:16 följande:

Vakna med starkare värk och för en stund sen kom mensen. Som ett slag i magen och en smäll i ansiktet kändes de och tårarna går inte att hålla borta. 8e försöket var detta och ingen bebis blev det... Blir nog att börja med äl stickor nästa månad för att kunna pricka in äl bättre även om vi alltid prickat de eller haft som förra månaden, sex några dagar innan. Har äl flytningar och känningar i magen runt äl men verkar ju endå inte stämma då. Mannen har ju fått prestationsångest också så det försvårar ju allting avsevärt nu. Nä denna månad kändes faktiskt som att något var annorlunda, hade nästan ställt in mig på att jag var gravid och börjat googla på sätt att berätta de på. Men var som att se en död människa eller liknande när jag såg mensen, frös till i några sekunder och sen kändes allt meningslöst. Ja då blir de försök nr 9 nu då, med BIM fortfarande i Juni som jag trodde var vår tur månad så återstår om den är det då. BIM 30e Juni. Kommer nog ha en paus från fl ett tag då jag mest blir ledsen av att se massa pluss nu tyvär och återkommer när jag samlat mig. Lycka till ni andra!

• Fru365

Min ägglossning va jätte tidigt förra månaden, jag fick den på dag 10 annars brukar jag få den dag 14-15

Innebär det är min mens ska oxå vara 4-5 dagar tidig?

• Fru365

Rent teoretiskt bör det va så, men kroppen kanske har vant sig att blöda typ runt samma tid,

Annars har jag bim idag.. Det är därför jag undrar.

Tiiffany skrev 2016-06-02 10:02:58 följande:

Hej!

Jag tycker sånt är lite konstigt. Jag år Letrozol förra månaden och framkallade en ägglossning 2 dagar innan jag skulle haft den "naturligt"  Kvinnan från sophiahemmet sa då att mensen kommer vara 2 dagar för tidig, men nej mensen dök upp samma dag som min app hade beräknat, och inte 2 dagar tidigare 

Svar på tråden BIM - juni 2016