BIM - juni 2016
29 år, sambo 31. Har en dotter sen innan, född 2014. Andra riktiga försöket till ett syskon :)
29 år, sambo 31. Har en dotter sen innan, född 2014. Andra riktiga försöket till ett syskon :)
En fråga tjejer! Är ju ny på ÄL-test. Provade första gången förra månaden. Då fick jag positivt ena dagen och nästa dag var det negativt, vilket jag tolkade som att ägget släppt.
Denna månaden fick jag positivt igår samt positivt idag (tagit testerna samma tider, runt 17.00). Hur funkar det? Eftersom det står att vid positivt test så släpper ägget inom 24-48 timmar. Men när man får positivt TVÅ dagar, från när börjar man räkna dessa 24-48 timmar? Igår eller idag? Gissar att jag iaf kan tolka det som att ägget inte släppt? Har dock haft som "håll" i höger äggstock fram och tillbaka under hela dagen.
ÄL+9 idag....nervöst! Dag 29 i cykeln (kort lutealfas yes). Förra månaden kom mensen på dag 30 och två cykler i rad innan det kom den på dag 26.. Vet inte när jag ska våga testa?! Kanske söndag, om inte mensen kommit. Då är jag på ÄL+12. Livrädd vid varje toabesök nu. Gaaaah. Känner verkligen NOLL. Gjorde jag iofs inte med dottern heller...åh denna nervositeeeet!:/
copycat: Hur kort lutealfas har du?
Copycat: Har du testat med ÄLtest eller känt av ägglossningen de månader du haft 26 dagars cykel? Det vanligaste är att lutealfasen alltid är lika lång. (finns alltid undantag såklart). Min cykel är 25-29 dagar lång. De månader jag har 25 dagars cykel så är ägglossningen på dag 15 och när den är 29 dagar så är ägglossningen på dag 19. Den är alltid 10 dagar. Eftersom jag alltid känner ägglossningen tydligt så vet jag alltid exakt vilken dag mensen ska komma. Dock denna månaden så kände jag av ägglossningen under två dagar vilket jag inte brukar.
ÄL+10 idag. Dag 30 på cykeln. Ingen mens, ingen mensvärk. Bestämde imorse att nej, jag ska inte testa, det är för tidigt. Men nu fick jag nåt ryck och testade ändå, med eftermiddagsurin! Hur smart? Om det är tidigt bör man ju testa på morgonen om det ska vara störst chans. Så himla knäpp man är. Var tokblankt. Nåja. Vänta och se om mensen kommer imorgon...
Med dottern plussade jag på ÄL+14 men hade inte testat nåt innan dess..
Ligger här i sängen på ÄL+11 och funderar på om jag ska testa med morgonurin. Dag 31 på cykeln. 3 senaste månaderna har jag fått mens på dag 26 (mars) dag 26 (april) dag 30 (maj). Och som sagt, dag31 idag och inget mens. Samtidigt bara ÄL+11 och det KAN ju vara tidigt. Har ett cb digital som man ska kunna ta redan BIM -4. Testade med billigatesters stickor igår med eftermiddagsurin och fick negativt. Ska jag ta idag så blir det med morgonurin, det är därför jag ligger kvar och funderar, haha. Blir ju såå besviken om det är neg. Såklart är det bästa att vänta typ tre dagar till för att verkligen veta att mensen är sen men det känns såååå svåååårt...gah.
Här kom mensen med besked idag :(
Haft stark mensvärk hela dagen men inte kommit nån mens. Bu på kvällen är värken helt borta. Tänkte testa imorgonbitti. Då är det ÄL+12. Nåt säger mig dock ändå att det blir negativt. Var ju det igår.....nåja, tiden får utvisa...men så nervöst! Har säkert kollat i trosorna 100 ggr idag :D
Okej tjejer. ÄL+12, dag 32 i cykeln. Ingen mens. Sååå mycket mensvärk igår, men kom inget. Tog ett test på morgonen. Visst är det tokjävelblankt? Eller är det något svagt svagt där? Tänker nog vänta till ÄL+14 innan jag tar igen (plussade svagt med dottern då) om inte mensen kommit...men vad tror ni?!
BIM om en vecka.. Ska man våga sig på o testa nu på morgonen?? ÄL 12+..
I agree:/ Men det är ju så sjuuuukt hur man funkar! Jag VET ju att man inte ska avläsa test efter testtiden. Jag VEEET ju verkligen det. Har tagit säkert 50 såna här (från billigatester.se) och ALDRIG fått ett torkstreck. Never ever. Så nu när jag går tillbaka 30 min senare och ser detta kan jag ändå inte låta bli att.....reagera?! Haha. Så dumt. Nu kan jag ju inte sluta fundera, trots att förnuftet vet att det ska avläsas inom tiden. Blir galen på mig själv:)
Vänta några dagar till. Ser ingenting :(
Nä hörrni, imorse var testet blankt och mensen kom också. Triiiiiist. Hann verkligen hoppas. Nästa BIM blir 1 juli. Lycka till alla andra!