• Deni81

BIM - juni 2016

En lite konstig fundering. Om man har en kille som runkar väldigt ofta, säg 2 ggr per dag. Är det sämre chans att bli gravid då?

Jag vet inte hur ofta eller när min kille gör det men det kan ju lika gärna vara 2 ggr om dagen som 1 gång i veckan...

• Deni81

Lägescheck! Testar med ÄL-tester, inga utslag än men hade enorm smärta i magen fredag och lördag och har haft ÄL-flytningar i fyra dagar nu. Så länge har jag nog aldrig haft! Jag kan ha missat ÄL om den var i tors/fre, men det var bara några dagar efter mens. Har inte legat nåt sen i torsdags så det blir nog inga barn gjorda ändå

Förra cykeln när jag var sen 2 dagar så tror jag verkligen att det var på g! Och då hade jag noll menssymtom. Inget alls! Varma bröst, inte ömma alls. Yrsel, vimsig, lugn. Mådde skitbra faktiskt. Så den gången vi plussar så tror jag att det kommer vara något liknande

• Deni81
    ohsnap skrev 2016-05-29 22:05:13 följande:

Jag hade äl-känningar, sjukt mkt värk och flytningar i typ 5-6 dagar innan jag fick utslag.. Så inte säkert att du missat :) Hade som mest smärta på lördagen och utslaget kom på onsdagen.

Hoppas jag inte missat den!! Hann du få "till det" då?
  • Deni81

Utslag idag, alltså ÄL idag. Vi myste lite igår och jag tror att det kan ha varit rätt dag, för utslaget kan ha kommit hela dagen igår, tog 06.30 igår morse och fick neg. Så, det kanske blev en liten träff där

Min sambo är deprimerad nu av någon anledning så jag hoppas inte på något mer sex den här veckan...

Nu ska jag släppa det här! BIM den 13/6 blir det nu i alla fall Lycka till nu allihopa!!!!

• Deni81
    Verro skrev 2016-05-31 09:20:18 följande:

JAG ÄR GRAVIIIIID!!!!!!

Grattis!!!!
  • Deni81

Efter att ha testat med ÄL-tester, digitalt så är min ÄL också senare än jag trott! Denna månad kom den fem dagar efter massor av ÄL-flytningar och tre dagar efter smärtan. Så ÄL-stickor är nog att rekommendera! För annars går man bara på när man tror att den inträffat. Hoppas inte på nåt denna gång för vi sexa kvällen innan lh-ökning och två dagar efter lh-ökning. Vilket var lite halvt planerat så vi skulle ta semester denna månad tro fan om jag plussar nu! Tror dock inte det för nu har jag ömma bröst och ett sjujäkla humör så här ÄL+4.

Lycka till allihopa!!!

• Deni81

Är på ÄL+7 tror jag. Har fått större bröst men de är inte ömma... Hmm, har inte räknat med något denna månad. Ska försöka släppa det och invänta BIM den 13/6. Annars fick jag illamående idag och har även varit otroligt trött, både igår och idag. Kunde knappt stå upp! Men det kan också bero på att vi var och såg Håkan i Gbg i helgen

Hade molvärk på morgonen idag också. Som sagt, vi får se!!

• Deni81

Jag har mått illa sen i måndags. Vet inte alls varför men det är ett jobbigt illamående, ihållande och nästan så jag vill kräkas. Jag har inte kräkts på 20 år drygt så det kommer jag inte att göra nu heller. Men jag hoppas jg inte är gravid på ett sätt för ett sånt här illamående vill jag INTE ha!

• Deni81
    DevilsDaughter skrev 2016-06-10 21:05:47 följande:

Deni: När är din mens beräknad? Jag har mått grymt illa alla mina graviditeter, ändå är man här nu igen å planerar femman..

Jag är på BIM-3 nu, ska ha på måndag. Nä usch, illamående hade jag hoppats på att klara mig utan Jag tänker som så att det borde inte kännas så här tidigt utan det är nog magen som är lite stressad bara
  • Deni81
    DevilsDaughter skrev 2016-06-11 11:29:29 följande:

Räknade efter lite igårkväll för att kolla så att min mens inte skulle komma när vi är utomlands och såg då att det ju är två ägglossningar/mensar jag kommer att hoppa över innan vi ska försöka! Jag var såå inställd på att det bara var en gång! Men kommer ha bim två gånger i augusti om cyklarna går som planerat, en typ första och en typ sista. Känns ju lite drygt att när man va inställd på bara en.

Förövrigt så har min mens inte kommit än, men är snustorr och har fått massa finnar som alltid innan mens. Så förutom att mensen inte har kommit så finns det inget som tyder på ngt annat.

Jag fick massa finnar denna cykel, har inte fått det på några år :-/ En känner ju sig som en ungdom igen

Drygt med att det blir så olika varje månad. Jag har också kort cykel så det blir så ofta två gånger i månaden.
  • Deni81

BIM imorgon. Känner inget särskilt. Rökte tre cigg igår (brukar inte röka alls) och drack typ 2 glas vin. Så fröet kanske inte fick någon chans men jag kände att jag ville ha lite skoj när min kompis kom på besök från Sthlm. Så jag ser fram emot tant röd imorgon!

Symtom jag (ändå) haft är:

Illamående i flera dagar

Yrsel

Spända, tunga bröst

Flytningar hela tiden, även idag

Trött som en gnu, somnat efter jobbet flera dagar i rad.

Ett jobbigt humör idag, trött på sambon

Allt kan också vara pms/pmds så jag hoppas inte för mycket!

Lycka till nu allihop!

• Deni81
    Skyrocket skrev 2016-06-12 17:58:13 följande:

Att röka och dricka alkohol är naturligtvis något som man bör undvika men de (bm, läkare mfl) säger ju att man ska leva som vanligt tills man får ett plus så jag tycker inte att det var något fel i att ha lite skoj sådär :) Hoppas såklart att det är ett litet frö där inne och på dina symtom låter det ju som att det kan vara det.

Ska du testa imorgon bitti?

Det är så SPÄNNANDE att se hur det går för er alla. :)

Haha nä, så är det ju. Livet går vidare även om man försöker

Jag kommer inte testa något om det inte blir försenat typ till helgen eller nåt. Har en skum känsla men det brukar jag ha och än så länge har det inte slagit in Efter typ 14 försök.
  • Deni81

Ingen mens ännu! Ifall nu lutealfasen alltid ska vara samma så skulle jag haft mens igår. Men sen har jag inte testat med ÄL-tester förut och enbart gått enligt vad min app har sagt. Den har ju visat sig vara fel för det mesta så lutealfasen kanske är fler dagar? Jag bukar ha mens på 26 dagen. Enligt appen är det idag, men enligt barnmorskan så har man ALLTID 14 dagar mellan ÄL och mens. Jaja, avvaktar några dagar till. Har mensvärk så den borde komma idag!

• Deni81
    Loncelot skrev 2016-06-14 11:43:44 följande:

Lutealfaser är inte alltid 14dgr det varierar från person till person så där har dom fel, däremot är det det vanligaste med 28dgr cykel varav 14dgr lutealfas.

Nä, eller hur? Har läst om fler här inne som har olika antal dagar mellan ÄL och mens. För visst är det det man kallar "lutealfasen"?
  • Deni81
    aprilhimlen95 skrev 2016-06-14 11:56:39 följande:

Kanske stns bättre på denna bild

Jag ser två streck! Grattis
  • Deni81

Måste man vänta 4 timmar innan man testar, ifall man inte använder morgonurin? Minns inte när jag kissade sist

BIM+2 (ifall inte cykellängden ändrat sig igen).

• Deni81
    aprilhimlen95 skrev 2016-06-15 11:56:59 följande:

Gjorde ett clearblue nu. Ej morgonurin. Visst är det positivt?

Ser väldigt positivt ut!!! Grattis!
  • Deni81
    aprilhimlen95 skrev 2016-06-15 12:22:30 följande:

Det jag fick pos nu tog jag 2,5 tim efter jag kissat imorse :) och det blev ju pos

Åh spännande! Ja det är nog i alla fall 2 timmar minst sen jag kissade sist. Ska kanske försöka hålla mig lite längre, haha. Eller ta imorgon. Blir så besviken ändå
  • Deni81

Negativt test idag BIM+2. Antagligen har min cykel förskjutit sig igen. Den verkar göra det genom årstiderna väntar BIM imorgon då! Det skumma är att lutealfasen då helt plötsligt är 16 dagar! Istället för 13-14 som vanligt. Kvinnokroppen är ett mysterium.

Försök 15 nästa gång

• Deni81

Nu kom mensen! Lycka till allihopa. Vi ses i framtiden. Ska ta sommarlov från barnaskapandet nu, har så mycket annat skoj att göra i sommar

Hoppas många får sina efterlängtade plus

Svar på tråden BIM - juni 2016