• Joss90

BIM - juni 2016

Loncelot skrev 2016-06-01 17:46:07 följande:

Tiffany, Micki88 och Joss90 hur går det för er som hade bim i slutet av maj?

Jag fick min mens på BIM dagen den 29/5. Det positiva är att min cykel är väldigt stabil och det var ju första försöket så vi fortsätter bara och kör på med myset igen när mensen är slut troligtvis imorgon
  • Joss90

Ja nu är jag på banan igen efter mensen. Har ny ÄL den 11 juni och BIM den 25e.

Jag har ett litet dilemma dock. Jag är blodgivare och har bokat in en blodgivning den 16/6. Skall jag boka av den för att jag möjligtvis skulle kunna vara gravid? Kruxet är att jag skall göra det med min mamma så jag får dra en vit lögn och säga att jag har urinvägsinfektion och käkar penicillin eller nåt....hur hade ni gjort?

Sedan är det såklart midsommarafton och inte den lättaste dagen att "komma undan" med att va nykter. Jag vet att många lever som vanligt mellan ÄL och BIM men jag hade haft svårt att dricka om det skulle kunna finnas en chans att jag var gravid, speciellt när det kommer vara dagen innan BIM! 

Många funderingar som snurrar men hoppas att jag kan få nått råd från er Hjärta

• Joss90
    mixXi skrev 2016-06-07 14:49:23 följande:
    Jag tycker också det där är jobbigt. Har inga problem att det skapas rykten om jag skulle vara gravid. Men att tacka nej till alkohol och det skapas rykten innan jag vet att jag är gravid känns jättejobbigt. Därför dricker jag även mellan äl och BIM. Men bara typ max ett glas vin eller en lättöl. Då undviker jag ryktes-skapningarna men tar inga risker för ett ev foster
    Ja jag har också tänkt att jag ev tar välkomstdrinken och dricker den (troligtvis cava eller prosecco som inte brukar vara så starkt) och sedan har jag med mig alkoholfritt vin som jag hällt över på annan flaska. Ja är en framåt och sprudlande person vanligtvis så det brukar inte bli så stor skillnad när jag dricker så det blir inga problem. En sak som känns surt är att betala taxi hem på midsommar (typ 500kr) även fast jag inte dricker, men man får väl se det som väl investerade pengar om det nu är så att jag blir gravid Tungan ute
  • Joss90

Jag behöver lite hjälp från er som tempar eller använder ÄL-test (jag gör inget). 

Jag har sedan pillerstopp (mars) tydligt känt av min ÄL med stark värk samt någon gång även illamående och alltid rikliga ÄL flytningar.

Denna gången (Enligt app ÄL idag) har jag inte ont alls men jag har rikliga ÄL flytningar. Kan det vara så att jag inte har nån ÄL denna månaden eller kan jag ha det ändå även fast jag "bara" har ÄL flytningar?

Tänkte att ni som tempar/testar kanske hade fått utslag trots att ni inte har symptom som ni brukar vid ÄL. 

• Joss90

Alltså mitt humör idag! Jösses! Har vart sur/grinig/irriterad på ALLT! Stackars sambon som egentligen bara har vart snäll och hjälpsam....jag känner mig såååååååå skamsen nu. Hoppas innerligt att det är något pågång i kroppen som gör att jag reagerar såhär! Det kan ju vara PMS men jag har aldrig haft problem med det innan....nu kan dagen bara bli bättre i alla fall

• Joss90
    jessimalm skrev 2016-06-18 11:50:05 följande:

Känner igen mig i de du skriver haha..

Igår morse sa min sambo: fan vad grinig du är, 3e dagen du är såhär irriterad för ingenting. Då gick jag raka vägen ner och tog ett test och det visade minsann positivt:)

När har du BIM?

Ååå jag hoppas såååå på det, jag har BIM 25/6 men jag testar på fredag tänkte jag. Vilken dag +- BIM testade du?
  • Joss90

Imorgon är jag på BIM -4 men jag har looooooovat mig själv att inte testa före fredag som är BIM -1

Ååååååååå jag vill ju så gärna men jag skall försöka hålla mig nån som har bra tips på hur ni gör för att inte testa!!!???

• Joss90

Jag klarade att hålla mig från att testa idag! jag sprang upp från sängen direkt till toaletten och kissade och på så vis tog jag inget test. Men imorgon gör jag nog det på BIM -3.....

• Joss90

Negativt idag på BIM -3. Skall ta nästa på fredag....känner mig redan deppig då jag har en känsla att det inte tagit sig....

• Joss90

Hej! Det kommer bli en midsommarafton vi aldrig glömmer! Vi plussade idag på BIM -1. Först ett Rsfu som visade en svag rosa linje och sedan i samma urin ett CB Digital som visade gravid 1-2v !!!!

Vill bara ge lite hopp till alla andra för jag har inte känt någonting alls! En dag hade jag ett helvetes humör men annars inget! Har också testat på BIM-3 och -2 som var negativt så ge inte upp hoppet!!!!!

• Joss90

[quote=76746408][quote-nick]WasaE skrev 2016-06-28 08:22:53 följande:[/quote-nick][/quote]

Grattis!!!!

Svar på tråden BIM - juni 2016