Inlägg från: Anonym (EL) |Visa alla inlägg
  • Anonym (EL)

BIM - juni 2016

Aliciaaa skrev 2016-06-05 15:53:11 följande:

Hej! hoppar in här! Jag och min sambo har nu slutat att skydda oss och hoppas på en bebbe nästa år.

Grejen är att om det skulle ta sig vid första försöket skulle jag vara någonstans i vecka 5-6 när vi är på Kreta i sommar. Hur tror ni det funkar? En semester full med illamående i 35 graders värme? Jag funderar på om vi ska köra på ändå eller om det är bättre att vänta en månad? :S hur jag skulle reagera på graviditet går ju inte veta, likaså hur troligt det är att det tar sig på första försöket.

Jag va i vecka 11 tror jag, när vi va i Italien. Gick super. Va väldigt trött bara, haha. Jag resonerade som så att jag hellre mår illa på Kreta med pool/hav/god mat, än hemma i sängen
  • Anonym (EL)
    DevilsDaughter skrev 2016-06-05 12:54:07 följande:

EL: Då har vi BIM samtidigt.. Känner också lite svag mensvärk till och från.. 

Åh, va kul att vi har samma ja alltså jag väntar med spänning. Känns som det kan bli både mens of doom eller ett plus på Stickan. Känner du något mer?
  • Anonym (EL)
    Paeonia C C skrev 2016-06-06 09:32:47 följande:

Hej!

Förväntade mig min mens kring 4-5 juni. När den inte dök upp började jag misstänka att alla symtom jag känt inte var skensymtom... Tog ett test i morse (har testat förut vid andra tillfällen då jag trott jag varit gravid) och för första gången fick jag se det beryktade PLUSSET! Konstigaste känslan någonsin. Är det verkligen sant!? Tårar och skratt om vartannat... LYCKA TILL alla ni som väntar där ute!

GRATTIS!!
  • Anonym (EL)
    Tiiffany skrev 2016-06-06 09:23:05 följande:

Ikväll tar jag sprutan ovitrelle och på onsdag kör jag vår andra inseminering! Håller tummarna denna gång

Håller tummarna stenhårt!
  • Anonym (EL)
    ungmamma16 skrev 2016-06-06 08:15:03 följande:

Har jätte många test hemma ^^ jag är låghormonare. Så, men tänkt testa på ons kanske.

Åh, tycker det är jobbigt att inte veta om jag är låghormonare eller inte. Med sottern hade jag så oregelbunden mens att jag inte har någon aning om jag kunnat testa tidigare eller om det va sent. Har BIM på söndag/måndag och funderar på att testa på lördag eller söndag ÄL + 13/14. Hoppas det syns något då om det är något.
  • Anonym (EL)
    Karitziana skrev 2016-06-06 10:01:30 följande:

Nu fick jag precis lite röda blödningar :( 1 dag efter BIM. Åh jag som trodde det tagit sig den här gången. Det konstiga är att min temp fortfarande ligger högt och stabilt sedan ÄL :(

Åh nej. Men som sagt, man kan vara gravid ändå. Om det inte drar igång som en vanlig mens kan du ju testa dig iallafall.
  • Anonym (EL)
    DevilsDaughter skrev 2016-06-06 11:57:12 följande:

EL: Har du några symptom? Jag hade ett pmssymptom igår, var sådär känslig i livmodern som jag alltid är vid mens och ägglossning, alltså om man tex hostar eller spänner sig häftigt så hugger det till ordentligt i livmodern, känns som att man stäcker en muskel eller nåt. Vet du hur jag menar? Dock är det borta idag. Igår såg jag det som ett säkert tecken på att mensen skulle komma eftersom jag aldrig haft så som gravid men nu känns det som sagt inte så längre.

Mitt humör är jättejobbigt! Jag var som ett åskmoln igår, kort stubin, inget tålamod och allmänt sur. Idag vaknade jag på bra humör, men nu har det dåliga humöret börjat flyga på mig igen. Fattar inte varför! Brukar vara himla stabil annars.

Jag har blivit gravid fyra gånger förut och då har jag inte haft problem med humöret, iaf inte förren i slutet. Mitt humör brukar böja svaja ibland samma dag som jag ska ha mens. Men detta är ju fem dagar innan jag väntar mensen liksom. Så jag förstår inte alls. Enda jag kan tänka mig är att alla tankar, ovissheten och symptomletande hit och dit gör en retlig? Alla undrar vad det är med mig men jag har ingen aning?

Åh, förstår vad du menar. Man analyserar ju alla symptomen även om man lovat sig sjölv att låta bli de där när man rör sig för fort och det sträcker är ligamenten va? Kände så när jag väntade dottern. Jag har mulnande värk i liv order av och till, spända bröst, svullen mage och är trött. Men det kan lika gärna vara pms. Tänker nog testa mig på fredag eller lördag med ett digitalt test. Kan inte hålla mig, haha.
  • Anonym (EL)
    josefinenyberg skrev 2016-06-06 19:26:38 följande:

Hej alla! Har sträckläst denna tråden idag och känner att jag behöver ett bollplank. Sista mensen hade jag 8 maj (ca 28 dagars cykel), följer natural cycles så gjorde äl-tester dom datum den föreslog och fick inte positivt förrän 26/5 med ett bimdatum på 5/6. Skjuts bim fram när ägglossningen sker sent? Ingen mens ännu och jag har sedan den 29/5 haft sån otrolig molvärk, ömma o svullna bröst, humörsvängningar från h*lvetet, uppsvälld mage osv osv. Negativt test imorse :/ Blir gaalen på denna väntan o ovissheten! Nån som varit med om liknande?

Min period mellan ägglossning och mens är oftast lika lång, så vid sen ägglossning förskjuts mensen. Testa att räkna när mensen ska komma om din fas är likadant den här gången som det brukar vara
  • Anonym (EL)
    Anonym (Preggo?) skrev 2016-06-06 20:04:02 följande:

Hej tjejer!

Hoppar in här.. Jag behöver lite hjälp...

Skulle haft mens mellan lördag-imorgon osäker på min sista blödning..

Nu är det så att sen någon dag innan helgen mått illa, hulkat och nästan spytt fredag kväll och lördag morgon. Mår fortfarande illa, det kommer och går men upplever mer på kvällarna! Är även enormt trött och behövde sova 1 timme efter jobbet idag! Samt att jag kanske kissar en aningen mer. Även lite mensvärk emellanåt, även det har jag haft sen innan helgen!

Nu till kruxet! Två negativa test... Varav det sista imorse, dock gång 2 jag kissade så inte morgonurin!

Driver min kropp mig till vansinne eller är/kan jag faktiskt vara gravid ändå?

Tacksam för svar :)

Kanske har du en lång cykel? Med barn nr ett testade jag när jag trodde Mensen skulle komma men alla test var negativa. Egentligen hade jag haft sen ägglossning och en vecka efter var alla test positiva. Eller kanske är du en låghormonare? Kommer inte mensen om några dagar så testa igen med ett digitalt från clearblue
  • Anonym (EL)
    Tiiffany skrev 2016-06-07 19:09:27 följande:

Imorgon är det dags för inseminering. Börjar känna lite ägglossningskänningar

Håller tummarna!
Svar på tråden BIM - juni 2016