Inlägg från: DevilsDaughter |Visa alla inlägg
  • DevilsDaughter

BIM - juni 2016

cfmilla: OK, tänkte väl det ;) Har du spottings nu? Mina bröst ömmar som de brukar innan mens :( Är också jättetorr där nere, som vanligt innan mens. Så känns dumt att tro ngt annat än att jag får mensen, men dum som man är så tror man ju ändå in i det sista.
    Detta är vårt första "försök". Eg inte ens ett försök då vi inte planerade börja denna månaden, men vi råkade slarva och nu längtar jag verkligen efter ett plus medan min man inte riktigt delar den längtan ;) Vi ska eg köra igång i slutet av augusti efter sommaren. Mina andra barn utom den sista tog god tid på sig att bli till så har fått erfara en massa ÄLtester och gravtester ;) Sista tog på första försöket!

• DevilsDaughter

Är du gravid så är det nog stor chans att kunna få positivt redan nu. Jag har ju bara 10 dagar efter ägglossning, sen får jag mens. Jag har alltid fått positivt på min BIM, dvs ÄL+10. Sen är det ju olika för alla, men tror att efter ÄL+10 så är det stora chanser att få positivt om man är gravid.

• DevilsDaughter

Eftersom alla tempar så var ju jag med tvungen att göra de Oskyldig.. Nu vet jag ju inte alls vad det betyder, hade 37,6, tempade igen då det kändes högt och hade 37,5. Hmm håller jag på att bli sjuk kanske.. Tror jag brukar ligga mellan 36.5 och 37 i vanliga fall. 

• DevilsDaughter

cfmilla: vad tråkigt!! Lycka till nästa gång ni försöker! Hoppas du kan få tankarna på annat i sommarvädret :)

• DevilsDaughter

Milie: ne det va de inte. Brukar man ha lägre eller högre temp efter man sovit? Om jag tempar mig varje morgon nu innan BIM borde jag kunna se en sänkning den dag jag väntar mensen? Brukar din lutealfas vara oregelbunden? Min lutealfas följer alltid ägglossningen. Min menscykel varierar mellan 25-29 dagar.

• DevilsDaughter

Milie: Ok, kan ju vara intressant att göra det då! Om det inte blir ngt denna månad så kan det ju vara bra att börja tempa sig varje dag då kanske så får man ännu bättre koll på när ägglossning verkligen skett.  
    Hur ofta testar du? Använder jag ÄLtest så måste jag testa fm och em, missar lätt stegringen annars då jag bara har stegring under några få timmar.

Preggo: Jag hade nog testat för att få veta säkert..

• DevilsDaughter

Milie: Ja, så kan det ju vara. Ni har ändå haft sex regelbundet? Tänkte ifall du missar ÄL med testen.. 
    Tycker det är kul med statistik och sådant så det hade nog varit ngt för mig :)

Min mage är toksvullen.. Alltså ser gravid ut i v 20 typ.. Måste byta kläder för såhär kan jag ju inte se ut! PMS eller tidigt gravsymtom? Jobbigt att spekulera hehe.. Brukar bli svullen vid både ÄL och mens, men nu är det nog mer än vanligt.. tror jag.
    Det enda jag har som jag tror skiljer från vanlig PMS är att jag har molvärk i svanken och inte bara i magen. Dock känner jag ju efter nu och kanske har jag haft värk där tidigare innan mens utan att tänka på det Obestämd.. 

• DevilsDaughter

EL: hehe sorry.. Vet hur svårt det är. Jag kan ena stunden ha bestämt mig för att vänta till BIM med att testa och två minuter senare sitter jag där med ett negativt test i handen. Jag får ju mina test idag och har bestämt mig för att jag INTE ska använda dem innan BIM och att jag ångrar att jag beställde dem.. Får väl se hur det blir med det ;)

• DevilsDaughter

Tiffany: Låter som en fullträff då ju! Är det andra försöket med inseminering eller andra insemineringen denna cykeln?

Svar på tråden BIM - juni 2016