• columbus

BIM - juni 2016

ungmamma16 skrev 2016-05-25 08:03:02 följande:

Hur gamla är ni alla här?

Barn sen innan? Första barnet ni försöker på? :) kan va kul o veta lite mer...

Jag är 18, har ett barn på 2 år och detta är 3dje försöket på syskon :)

Jag är 26, fyller 27 i år. Första försöket på första barnet nu. Hade blivit så tacksam och glad om det gick vägen direkt men vågar såklart inte hoppas på nånting!
  • columbus

Nu får verkstaden (efter idag) vara slut för den här gången. Vi fortsätter köra på när vi är sugna men inte mer än så just nu :)

Hade fullt utslag på CB digitala test i tisdags (24:e) och kände ? vad jag tror ? av ägglossningen igår (25:e). Beräknas ha mens igen den 5/6 så min lutealfas blir med andra ord elva dagar. Hoppas inte det är ett problem.

När tror ni jag borde börja känna av symptom om det kommer visa sig några?

• columbus
    Micki88 skrev 2016-05-26 18:15:14 följande:

Tar upp till en vecka innan äggetfästet. Innan dess känner du nog inget. Kan ev få en lite blödning när det fäster, men det är inte så vanligt. Efter det kan du känna lite lite i bröst o tjejmagen. Samma symptom som pms typ

Okej, spännande! Är första försöket så vet inte alls vad jag ska förvänta mig. Man går ju dock och känner efter för minsta lilla tecken så visst lurar man säkert hjärnan en hel del. 10 dagar till beräknad mens nu i alla fall, så det ska man väl kunna överleva :)
  • columbus
    Micki88 skrev 2016-05-26 18:28:22 följande:

Spännande! Jag har BMI redan imorgon, hoppas verkligen inte mensen kommer. 4e försöket på barn nr 2 nu.

Oj vad spännande! Håller verkligen tummarna! Tänkte du göra ett test imorgon eller vänta några dagar till?
  • columbus
    Zoey90 skrev 2016-05-26 18:41:07 följande:

Testade idag redan. Äl+10.
    Fick fram ett svagt streck efter testtiden, så ska prova igen imorgon. Vågar inte tro eller hoppas något än.

Håller tummarna för att det är positivt!
  • columbus
    ohsnap skrev 2016-05-27 21:28:08 följande:

Jag tänkte också testa på söndag, då har jag bim men bara äl+10 så borde väl egentligen vänta till måndag.. Men frågan är om jag kan hålla mig. Testade faktiskt idag fast jag skulle vänta, det var negativt men är ju bara äl+8 så var ju rätt onödigt. Känner mig dock inte gravid/annorlunda på nåt sätt. Har lite vattniga flytningar men vet faktiskt inte om jag brukar ha det innan mens.

Har du också 10-11 dagars lutealfas då eller tänker jag fel? Jag har elva dagar verkar det som. Är bara på ÄL +3 idag så får hålla mig till nästa helg innan jag börjar testa. Håller tummarna för dig nu på söndag/måndag!
  • columbus
    Zoey90 skrev 2016-05-28 06:36:11 följande:

Jag gjorde det nu :D

Åh grattis!!!

:D
  • columbus
    mixXi skrev 2016-05-28 11:26:23 följande:

Nu har jag äntligen haft äl! =) Sex blev det äl-3 och äl -1. Hoppas det räcker. BIM 9/6 =)

Trodde jag skickade iväg ett svar här men tydligen inte (sorry om det blir dubbelt). När med specifikt hade du ÄL? Dvs hur lång lutealfas har du?

Själv hade jag ägglossning i onsdags (nästan säker i alla fall) så är på ÄL+3 nu och BIM -8. Håller tummarna att det tog sig både för mig och dig! :)
  • columbus
    Karitziana skrev 2016-05-29 14:31:32 följande:

Jag känner igen mig i det du skriver! Är i precis samma situation. Vi fick också till de lite dåligt den här månaden. Men tror vi låg samma dag som ÄL och dagen efter.. Alternativt dagen efter och två dagar efter. Har också tänkt att det inte tar sig den här månaden. Men samtidigt tänker jag precis som du, att tänk om det är nu det går vägen, när man inte tänker för mycket på det..

Har inte så mycket symptom. Men tycker ändå att jag känner mig lite tung i magen och kissar en del. Tycker också att urinen kanske luktar lite annorlunda? Men de kan vara inbillning.. Ni som varit gravida, ändrade ert urin doft? Isåfall hur luktade de?

Har BIM 5/6 så nu vill man spola fram tiden :)

Jag har också BIM 5/6. Så nervös! Känner dock inte av några symptom än (trots att man inte gör annat än känner efter konstant). Jag är dock bara på ÄL +4 och har med andra ord rätt kort lutealfas, så kommer antagligen dröja länge innan ett eventuellt plus skulle synas. När hade du ÄL?
  • columbus
    Cfmilla skrev 2016-05-30 09:29:39 följande:

Jösses jag blir så trött på mig själv! Haha

Jag känner efter minsta lilla, typ hmmm har jag inte lite mensvärk? Vattninga flytningar... Jaha... Jo men jag har nog lite ont i brösten om jag verkligen trycker. Hahaha!!

Det är så långt kvar till bim! Puuuuuh

Jag är exakt likadan. Känner efter hur mycket som helst, dock inga symptom än men är å andra sidan bara på ÄL +5. Vilken dag är du på? :)
Svar på tråden BIM - juni 2016