• Rosenblad

BIM - juni 2016

Karitziana skrev 2016-05-29 15:33:11 följande:

Ja det vore underbart! Jag är själv född i slutet av februari. Så en bebis i februari skulle vara en perfekt födelsedagspresent :)

Tiden går riktigt sakta just nu.. Hur tänker du kring testningen? Väntar du till BIM eller kommer du tjuvstarta lite? Jag tror jag ska försöka hålla mig, men de känns svårt..

Jag testa idag negativt men har inte BIM förens på Onsdag så nu väntar jag istället och kommer inte mensen, då testar jag. Tänkte det vore kul att plussa på mors dag men det är för tidigt. Nu vill jag inte slösa testet jag har hemma och har inga billiga tester tyvär. Hur tänker du? Jag hade velat testa varje dag egentligen men vill inte bli för uppstressad så nu väntar jag bara :)
  • Rosenblad

Nuvarande läge.. Ingen mensvärk än, men konstiga dragningar/kliar i nedre delen av magen och höger äggstock. Är jätte varm också. Brösten är ömma men inte hårda som de brukar va innan mens. Men återstår att se hur det blir imorgon, har alltid börjat komma mollande värk två dagar innan BIM och sen på BIM dagen så flyttas värken lägre ner och även utsidan av underlivet värker och ner i lår och rygg. Så jag hoppas att det inte börjar kännas något imorgon. Snälla mens kom inte!!

• Rosenblad

Jag kom på en sak..tog ju test igår som jag tolka som negativt men på kontrollstrecket så saknas de färg i mitten, där plusset ska gå ihop om ni förstår vad jag menar. Syns inget mer än så, bara att kontrollstrecket är svagt i mitten.... Försökt googla på det men får inga svar, är inne på mobilen så bilden ville inte med.

• Rosenblad

BIM i övermorgon 1/6. Haft ömma bröst i 10 dagar inräknat idag. Haft konstiga känningar på höger sida i några dagar, och som stick mitt i natten en natt då det stack till rejält. Igår kväll var det som det bubbla på höger sida och kan känna något svagt idag med. Tog test igår som visar negativt, dock var kontrollstrecket typ som kapat i mitten där plusset ska va. Saknas färg i mitten. Återstår att se om det var bra eller inte.

Nu väntar jag bara på blodblandad flytning som brukar komma ca 1-2 dagar innan mens, och mensvärk som stegrar. Men jag hoppas såklart att detta aldrig kommer och att jag är gravid men vågar inte hoppas då detta är 8e försöket och förhoppningarna är ju inte på topp som i början..

Vi är ju många som har BIM nu i början av Jani :) vad har ni för symptom? Eller avikelser? Någon mer som kännt "bubblande"?

• Rosenblad
    Karitziana skrev 2016-05-30 12:29:51 följande:

Vi har verkligen lika symptom! Jag känner också bubblande, och en allmänt konstig känsla i magen.

Idag har jag också känt mig lite yr.. Typ på gränsen till illmående.. Jag har inte BIM fören söndag, vet inte hur jag ska klara av att vänta!

Ja denna väntan :/ Det känns som denna månad kanske är en turmånad men återstår att se. När ska du börja testa?
  • Rosenblad
    Karitziana skrev 2016-05-30 17:22:30 följande:

Tycker också de känns som en bra tur månad... Vet inte när jag ska testa. Har BIM på söndag.. Vill egentligen hålla mig tills dess men vet inte om jag kan. Kanske blir test fredag :) När tänker du börja med testandet?

Jag testade igår på mors dag, tänkte det var en kul grej att få pluss på stickan just den dagen men det blev negativt, hade inte så stora förhoppningar men ville ge det ett försök..men har ju inte BIM förens i övermorgon 1/6. Har ett test till kvar här hemma som jag kommer vänta med till efter BIM. Brukar ha mellan 27-30 dagar så mensen kan ju komma så sent som fredag så jag avvaktar nog med testandet. Men brukar va 28 så ser endå 1/6 som BIM.

Men än sålänge har jag inte haft värk som jag annars brukar ha utan mer bubblande och stickande. Brösten har ömmat nu i tio dagar också. Så jag är väldigt spänd hur detta kommer bli :) vågar inte hoppas för mycket för då blir jag så ledsen om mensen kommer. Men man kan ju inte sluta tänka på det och drömma :)
  • Rosenblad

Gratt

Verro skrev 2016-05-31 09:20:18 följande:

JAG ÄR GRAVIIIIID!!!!!!

Stort Grattis!!! Hur många försök?
  • Rosenblad
    Karitziana skrev 2016-05-31 08:54:18 följande:

Vad spännande! Men då får du testa imorgon igen :) Jag håller tummarna för dig. Själv känner jag nästan ingenting just nu, så nu har jag börjat tvivla lite. Däremot hade jag som "växtvärk" i låren igår kväll. Vet inte alls vad de kommer ifrån.. Men man hoppas ju att de har med en eventuell graviditet att göra ;)

Tack :) Ja det blir test imorgon eller dagen efter om jag inte börjar få mensvärk då. Sätter den igång så tror jag nog mensen kommer därefter. Men än så länge inget så jag är så nervös nu haha, nu de gäller! Hoppas att dina symptom är pga en graviditet. En februari bebis är väldigt välkommen för många här känner jag :)
  • Rosenblad
    Loncelot skrev 2016-05-31 07:24:42 följande:

Bim imorgon alla månader har det varit 14 dgr på lu. så kan nästan säga 100% det inte är något plus denna månad

Men det kanske visas sent? Hoppas den inte kommer!
  • Rosenblad
    SkogsstjärnN skrev 2016-05-31 11:58:19 följande:

BIM idag. Spöksträck på testlagret. Tog en CB för att. Kan dethär vara spök?

Tycker det ser svagt positivt ut :) Kommer nog va starkare om någon dag!
  • Rosenblad
    Verro skrev 2016-05-31 12:50:46 följande:

TACK :) 2:a försöket, slutade med p-piller 22 mars, det tog sig inte i april men nu i maj så blev vi gravida.

Håller tummarna för dig <3 Kram

Oj de gick snabbt! :) Gud va skönt. Tack, har BIM imorgon och ingen värk än så länge så jag är så nervös!
  • Rosenblad

BIM idag, ingen mensvärk och ingen mens...än. Jag är så nervös så jag mår dåligt. Tror varje gång jag ska på toa att det ska va blod..Men brukar ju ha värk innan mens så jag hoppas inte bara mensen är sen. Har ju haft mellan 27-30 dagar och idag är 28. Ååååh snälla jag vill inte ha mens!!!!

• Rosenblad
    Loncelot skrev 2016-06-01 17:20:59 följande:

O där kom min mens...nästa bim 28juni...

Va tråkigt :( Men skönt att ha BIM igen i Juni!
  • Rosenblad

BIM som sagt idag, ingen mens ännu men en svag mollande värk har kommit. Har varit sjukt trött i två dagar nu och är rädd att mensen kommer ikväll eller imorgon. :/

• Rosenblad
    lillagumman85 skrev 2016-06-01 17:54:54 följande:

Känner typ exakt samma!

Känner inte så mycket molvärk som jag kommer ihåg från mina andra graviditeter.. men å andra sidan kanske det kommer. Känner också att magen går på högvarv, förmodligen tarmarna som gjort att jag varit så svullen de närmsta dagarna.

När ska du testa nästa gång?

Kul med liknande symptom. Jag brukar alltid ha mensvärk flera dagar innan mens samt brösten börja ömma precis innan. Nu har de ömmat i 12 dagar. Och en svag värk idag på BIM dagen. Jag vågar inte hoppas något men klart man undrar om det kanske är bra detta.. Ska testa imorgon :) själv?
  • Rosenblad

Jag förväntar mig inget pluss imorgon då vi är på 8e försöket denna månad och vi hade inte ens sex på äl utan tre dagar innan men samtidigt har jag slappnat av mer denna månad för jag tänkte att de blir inget. Kanske då det tar sig :) Hur pass sent efter BIM har du plussat? Känns som jag också är en lågvormonare imed det tar sånn tid att bli gravid, då tar de säkert tid innan jag kan se att det är de också, känns det.

• Rosenblad

Vakna med starkare värk och för en stund sen kom mensen. Som ett slag i magen och en smäll i ansiktet kändes de och tårarna går inte att hålla borta. 8e försöket var detta och ingen bebis blev det... Blir nog att börja med äl stickor nästa månad för att kunna pricka in äl bättre även om vi alltid prickat de eller haft som förra månaden, sex några dagar innan. Har äl flytningar och känningar i magen runt äl men verkar ju endå inte stämma då. Mannen har ju fått prestationsångest också så det försvårar ju allting avsevärt nu. Nä denna månad kändes faktiskt som att något var annorlunda, hade nästan ställt in mig på att jag var gravid och börjat googla på sätt att berätta de på. Men var som att se en död människa eller liknande när jag såg mensen, frös till i några sekunder och sen kändes allt meningslöst. Ja då blir de försök nr 9 nu då, med BIM fortfarande i Juni som jag trodde var vår tur månad så återstår om den är det då. BIM 30e Juni. Kommer nog ha en paus från fl ett tag då jag mest blir ledsen av att se massa pluss nu tyvär och återkommer när jag samlat mig. Lycka till ni andra!

Svar på tråden BIM - juni 2016