• Loncelot

BIM - juni 2016

Yogamama skrev 2016-06-03 10:25:05 följande:

BIM idag enligt förra cykeln (26 dagar) Måndag enligt "normal" (29 dagar) Inte gravid för det borde visar sig nu. Hade sex för 18 dagar sedan. Ömma bröst och molvärk verkar vara PMS delux... Känns lite sorgligt

Vet precis hur du känner, väntar själv på äl som är om mellan 12-15dgr ungefär...pffff, men upp igen bara att köra på :)
  • Loncelot
    Deni81 skrev 2016-06-14 10:54:31 följande:

Ingen mens ännu! Ifall nu lutealfasen alltid ska vara samma så skulle jag haft mens igår. Men sen har jag inte testat med ÄL-tester förut och enbart gått enligt vad min app har sagt. Den har ju visat sig vara fel för det mesta så lutealfasen kanske är fler dagar? Jag bukar ha mens på 26 dagen. Enligt appen är det idag, men enligt barnmorskan så har man ALLTID 14 dagar mellan ÄL och mens. Jaja, avvaktar några dagar till. Har mensvärk så den borde komma idag!

Lutealfaser är inte alltid 14dgr det varierar från person till person så där har dom fel, däremot är det det vanligaste med 28dgr cykel varav 14dgr lutealfas.
  • Loncelot

För mig har tyvärr testlagrets stickor varit värdelösa, tycker dom har kass kvalite och missvisar i vissa fall :(

• Loncelot
    Deni81 skrev 2016-06-14 11:59:09 följande:
    Nä, eller hur? Har läst om fler här inne som har olika antal dagar mellan ÄL och mens. För visst är det det man kallar "lutealfasen"?
    Lutealfasen är tiden mellan äl och mens korrekt :) och varierar från person till person kortare eller längre..
  • Loncelot
    Anonym (Alexandra) skrev 2016-06-14 15:42:28 följande:

Fick min mens nu, så bryter ihop och går sen vidare till julitråden och sjunde försöket efter missfallet.

Kom över du, vi stöttar varandra, mycket känslor precis när den dimper in men sen går vi vidare igen, nästa försök tar det sig!!!
  • Loncelot
    Sommarminnen12345 skrev 2016-06-14 21:13:35 följande:

DellaM

Eller hur! Ju tidigare desto bättre? Hoppas verkligen!

Njae, min man är inte riktigt redo för utredning, och det är kanske inte jag heller. Vi försöker med periodapp, testlagrets äl-test och även bidrottningsgele sedan januari. Dock utan resultat.. Vet inte om jag gör något fel med äl-testen då jag inte får något vidare starkt utslag..

Jag har en fantastisk tjej på 9 år:)

Vilken tidpunkt gör du det på dygnet, många säger man ska göra på eftermiddagen.. Kan ju rekommendera clearblues fertilitetsmonitor den är helt fantastisk
  • Loncelot
    Sommarminnen12345 skrev 2016-06-14 22:00:33 följande:

Tack snälla för tipset, Loncelot! Ska googla lite om den:) Hur funkar den?

DellaM - Har testat från cykeldag 8 och frammåt. Oftast några gånger/dag, olika tider. Har inte testat andra stickor.:/

Man kissar på morgonen på en sticka sen för man in den i monitorn och sen läser den av testet och resultatet kommer upp digitalt på skärmen
  • Loncelot
    Sommarminnen12345 skrev 2016-06-14 22:00:33 följande:

Tack snälla för tipset, Loncelot! Ska googla lite om den:) Hur funkar den?

DellaM - Har testat från cykeldag 8 och frammåt. Oftast några gånger/dag, olika tider. Har inte testat andra stickor.:/

Från ca dag9 i cykeln börjar man testa..brukar gå åt ca 10st per månad plus man får 4st graviditetstest man också kan testa i monitorn
Svar på tråden BIM - juni 2016