• Miaairam

Vinterbebisar i Skåne

Hej!
    Är gravid med BF 6 dec och bosatt i sydvästra Skåne. Vore kul med en tråd för oss som väntar skånska vinterbebisar, så startar denna och hoppas vi blir några som kan följas åt på vägen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-09 07:41
    Vintern 2016/2017.

• Svar på tråden Vinterbebisar i Skåne
  • Miaairam

Äntligen fler som hittat tråden! Jag har en son på tre sedan innan. Har kub-ul den 30 maj så nu är det nedräkning dit. Gjorde blodprovet igår. Ser fram mot att få se om det verkligen är ett litet liv därinne. Förra graviditeten fick jag tidigt vul på mvc, men de verkar ha slutat med det nu. Går på CURA i Malmö. Känns så overkligt innan man sett om där verkligen är något!

• Miaairam
    MP88 skrev 2016-05-22 17:16:47 följande:

Jag är gravid och går in i v 11 imorgon, känns helt overkligt! Jag bor söder om Malmö. Hur mår ni alla? Jag har verkligen mått bättre i mina dagar ;)

Mår hyfsat ok nu. Lite illamående som snabbt går över och mer åksjuk än vanligt, men den allra värsta tröttheten verkar vara över. Hoppas nu det är för att spökveckorna tar vid och inte för att det har stannat av därinne... Ul på måndag, kan knappt vänta! V 13 börjar imorgon!
  • Miaairam
    Fian88 skrev 2016-05-25 07:17:45 följande:
    Såg i den andra tråden att du behöver mer propra kläder. Då är det nog Lindex (har inte sett deras mammakläder) eller nätet som gäller:)
    Tack, ska kolla någon av de Lindex du nämner. Var på Södergatan men de hade bara en liten hängare och nästan inget kul. Kanske har de mindre nu mitt i säsongsskiftet av vår- och sommarkläder. Ska kolla webbsidan du nämnde också. Tack för tips!
  • Miaairam
    Gabriella89 skrev 2016-05-29 16:40:05 följande:

Hej allihop ! Förra veckan gjorde jag KUB och fick låg risk så det känns bra. Jag tyckte mig se en snopp på UL men bm ville såklart inte säga något om det. Men råkade säga honom vis några tillfällen, slump tror jag men vet inte. Spelar egentligen ingen roll men då detta var högst oplanerat så är det svårt för mig att förstå att vi ska ha en till, därför vill jag veta :) nu ser jag ut att vara i vecka 25 typ. Värsta magen !

Skönt att det gick bra på kub. Imorgon är det dags för mig. Nervöööööös!
  • Miaairam
    Gabriella89 skrev 2016-05-30 15:05:31 följande:

Åh skriv sen hur de går ! Lycka till !!!!

Såg bra ut på ul, en liten sprattlande figur med fint hjärta och bra nackspalt. Dock hade deras dator havererat av åskan i natt, så kunde inte få exakt BF eller sannolikhet för kromosomavvikelser, så vågar inte andas ut riktigt än. De skulle ringa när de fått ordning på det tekniska, så hoppas det blir snart (var där 8:30 imorse), för imorgon flyger jag utomlands med jobbet och kommer inte hem förrän i mitten av nästa vecka... Skönt iaf att det såg bra ut så långt... :)
  • Miaairam
    Gabriella89 skrev 2016-05-30 18:48:37 följande:

Åh men så skönt! Hoppas dom hunnit ringa dig ! :)

Ja, de ringde tillslut. Fick 1/777 vilket är bra med tanke på att min ålder annars ger 1/144 tror jag hon sa (född -78). Fick ny BF till 3 dec också, vilket stämmer bättre med mina beräkningar än det jag fick vid hälsosamtalet, eftersom jag har kort cykel. Så lättad nu! Hoppas det går lika bra för er andra! :)
  • Miaairam
    Gabriella89 skrev 2016-05-31 11:27:04 följande:

Åh vad skönt att dom ringde ! Hoppas du får en bra "affärsresa" :)

Tack! :)
  • Miaairam

Hej, hur går det för er Skånemammor? Jag hade rul igår. Allt såg bra ut och det är en liten gosse. Hade en mycket trevlig BM som gjorde undersökningen på Emma Ultraljudsklinik i Malmö, på samma plats som CURA där jag har mvc.

• Miaairam
    MP88 skrev 2016-07-15 12:32:55 följande:
    Härligt att allt såg bra ut på RUL :) Jag har precis börjat må bättre, har haft ett helvetes illamående. Ska på RUL 26/7 på Emma Ultraljudsklink också, gjorde mitt KUB där för en månad sen - var då också super nöjd med mitt besök!

Hur gammal är du Miaairam? När har du BF? 
    Jag är 38 och har BF den 3 december. Och du?
  • Miaairam
    MP88 skrev 2016-07-16 01:08:45 följande:
    Jag är 28 och har BF den 17 december. Första barnet? Det är första barnet för mig och min sambo! 
    Detta blir vårt andra barn. Storebror blev 3 år i mars. :)
  • Miaairam

Hej! Länge sedan någon skrev i tråden. Hur mår alla? Någon som börjat tänka på förlossningen? Såg just i en annan tråd att man inte får stanna längre än fyra timmar på Malmö sjukhus, om man inte har komplikationer. Antingen åka hem, eller åka till Lund nyförlöst med bebis. Låter inte så lockande! Hade tänkt föda i Malmö (om man får plats förstås) men om detta stämmer vet jag inte...

Svar på tråden Vinterbebisar i Skåne