• Fia 28

Hade ni med er partner vid första besök hos MVC?

Nu hann jag inte gå på annat än inskrivningen innan jag fick missfall, men vi hade redan kommit överens om att sambon bara kommer med på UL och inga andra besök. Dessutom har jag rätt till betald ledighet från jobbet på mina graviditetskontroller, men de gäller ju inte min partner.

• Fia 28
    mammalovis skrev 2016-05-16 14:03:27 följande:
    Vad är det för typ av saker som man kan ta upp som ens partner inte ska få höra? Då måste det ju vara något väldigt konstigt eller att relationen inte fungerar som den ska. Enda jag kan komma på är väl om man är oense om abort, men vill båda ha barnet borde det ju inte vara så mycket. 
    De frågar ju om man tidigare haft svamp, könssjukdomar etc som kanske inte är så roligt att snacka om. Även vikten kan vara känslig. 

Finns inget som sades på min inskrivning som sambon hade behövt vara med på. Jag berättade ju ändå allt efteråt.
  • Fia 28
    Anonym (mvc ville det) skrev 2016-05-16 14:39:57 följande:
    Hos oss pratade de om vad som händer framöver, bokade RUL osv. Min kille vet redan allt om ev könssjukdomar vi haft och jag om hans historia. Men rätt olika tydligen vad man pratar om och vad som är känsligt. Vikten är ju rätt orelevant, jag ser ju ut som jag gör och det ser han dagligen...och upp kommer den garanterat nästan att gå när man är gravid. 
    Självklart vet min sambo hur jag ser ut, men exakt vad våger står på behöver han inte veta och ja det är ett känsligt ämne för mej. 

Vi diskuterade absolut inget som sambon hade behövt missa arbetstid för att höra.
Svar på tråden Hade ni med er partner vid första besök hos MVC?