Inlägg från: stumpan08 |Visa alla inlägg
  • stumpan08

undulat, hjälp!!!!

halloj, igår flög det in en undulat hemma hos min svärmor, undrar om det finns någon expert som kan se ålder och kön på den lilla krabaten.

• Svar på tråden undulat, hjälp!!!!
  • stumpan08

hej, ja vi tänkte köpa en bur i morn och kanske en liten kompis. Men min svärmor ville veta kön och hon var säker på att det var en ung hona, men hon hade alltså helt fel...är det bättre att köpa en hona eller hane?

• stumpan08

den är inte blå där utan brun grön, lite halv knasig färg... därför jag frågar

• stumpan08

ok, men hen verkar vara väldigt ledsen och är det inte bättre att köpa en kamrat då eller? tack för ala som svarat :D !!!

• stumpan08

både jag och min svärmor har haft undulater innan, så jag är villig att ta hen hem till mig, är väldigt van vid fåglar, vi har haft både ara, nymfparakiter och undulater, så det jag vill göra är det bästa för hen, när jag kollade youtube på undulater så sjöng de och hen började genast sjunga och var jätte nyfiken, så de verkar som hen är van vid sällskap...

• stumpan08

tack för alla svar, då vet vi att den är en äldre hane, och ja den flög alltså in i min svärmors sovrum häromdagen, när svärmor inte var hemma, på kvällen hörde hon fågelkvitter och hittade honom sittandes på taklampan. Jag bor inte i Sverige så jag vet inte vart jag skulle efterlysa ägaren, har redan skrivit på facebook och pratat med grannar, ifall de hör att någon saknar en fågel så kan de kontakta mig. 

• stumpan08

undulaten som kom till oss, uppsakttas vara runt 3 år och han får heta cocco, medan tjejen som vi köpte idag heter Misty. Ny bur och de verkar trivas tillsammans 

• stumpan08

absolut inte, jag söker för fullt efter ägaren, satt upp lappar och delat på facebook, men eftersom den lilla stackaren, var i en liten korg och väldigt ledsen så väljer jag (på min bekostnad) under tiden som vi försöker hitta ägaren göra tiden hos oss så bra som möjlig. HIttar vi ägaren så köper vi en annan kamrat till Misty men under tiden får han en fridfull och lugn tillvaro 

Svar på tråden undulat, hjälp!!!!